/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Nyomás alatt a BMW, energiacellával próbál villantani

2019. július 18. 15:36   |   Autoblog
címkék:  

Az amerikai Spartanburgban, a konszern legnagyobb gyárában ült össze a BMW felügyelő bizottsága, hogy döntsön arról, ki vezesse a vállalatot.

Két vezető szakember áll versenyben, miután a vezérigazgató, Harald Krüger lemondott, mert nem tudta megfelelően kezelni az átállást az e-kocsik gyártására. Utódlására a favorit az 55 éves Oliver Zipse, aki egész pályáját a bajor gyártónál töltötte s volt már stratégiai igazgató is. Jó vezetőnek tartják, de kevesen ismerik, mert nem sokat szerepelt a nyilvánosság előtt.2019 bmw m5 competition (3)

A másik jelölt annál ismertebb a szakmában. Klaus Fröhlich, a konszern 59 éves fejlesztési igazgatója mutatta be a cég legújabb modelljeit. Elismerik műszaki tudását, de hátrányt jelent számára, hogy korábban ismételten összekülönbözött az alkalmazottak érdekképviseletével. Ez is szerepet játszhat abban, ha alulmarad. Fröhlichre, mint fejlesztési főnökre változatlanul szükség lesz, így várhatóan 2022-ig meghosszabbítják szerződését, holott a BMW vezetőit 60 évtől általában nyugdíjazzák.

Bárki kerül az élre, az a feladat várja, hogy már a szeptemberi frankfurti nemzetközi autókiállításig kidolgozza a konszern új, bátor stratégiáját. A BMW az elmúlt években eljátszotta korábbi előnyét az e-mobilitásban, a VW megelőzte. A bajorok most az e-kocsik mellett energiacellás meghajtással akarnak lépést tartani a versenyben. Még idén bemutatják első hidrogén-meghajtású kocsijukat, amelyet a Toyota-val közösen fejlesztettek ki.

A technikai váltás nyomás alá helyezi valamennyi nagy gyártót, azoknak milliárdokat kell beruházniuk az új technikákba akkor, amikor lelassul a konjunktúra, még az eddig gyorsan növekvő kínai piacon is.

(Forrás: Der Spiegel)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/