/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Október végén érkezik a Mazda3

2013. szeptember 18. 20:05   |   Autoblog
címkék:  

Az új, négy- és ötajtós Mazda3 egy héttel ezelőtt ünnepelte világpremierjét a Frankfurti Autószalonon, de szeptember 16-ával máris megkezdődött az előértékesítése. Októberben ér a hazai kereskedésekbe, alapára 4 399 900 forint.

A Mazda mindig arra törekedett, hogy érzelmekben gazdag autókat építsen. Az évek során a vállalat folyamatosan tökéletesítette az általa funkcionális vonzerőként emlegetett érzést, és olyan modellekkel tette szilárddá sportautós hagyományait, mint a Cosmo Sport, az RX-7 vagy az MX-5. Ezekben a modellekben gyökerezett a Zoom-Zoom generáció, amely 2002-től következetesen sportos megjelenéssel ruházta fel a Mazda teljes modellkínálatát. A folyamat az első Mazda6 bevezetésével vette kezdetét. Az ezt követő években a Mazda modelljei a természetben található mozgásformákat idéző vonalakat öltöttek magukra.

A Kodo legújabb megnyilvánulása az új Mazda3, melynek az a feladata, hogy magára vonja a szemlélő figyelmét, és pozitív reakciókat váltson ki. A Kodo az ugráshoz készülő ragadozóban felgyülemlő energiát, a rajtgépen várakozó rövidtávfutó feszültségét fejezi ki. Ezt a testtartást tükrözi a hátra tolt utascella az erősen döntött A-oszlopokkal, a vaskos kerékívek, a szélesebb nyomtáv, a nyújtott tengelytáv és a minimális túlnyúlások. A Mazda3 a jelenleg kapható modellek között az egyik legalacsonyabb légellenállással büszkélkedhet, a szedán alaktényezője 0,258, az ötajtósé pedig 0,275.

Az áramvonalas, nyújtott forma megkövetelte a hosszabb karosszériát; a Mazda3 az egyik legnagyobb autó a szegmensben, bő tengelytávval (2700 mm). A szedán 4580 mm hosszú, a ferdehátú modell pedig 4460, így nagyvonalú belső teret kínálnak. A korábbinál sok szempontból tágasabb, kényelmesebb utastér, a kategória legszélesebb vállterével. Az ötajtós csomagtere valamivel elmarad a kategória átlagától, padló alatti rekesszel 350 literes, de szabályos formájú és jól pakolható. Az üléseket síkba döntve 1250 literes rakteret kapunk. A négyajtós verzió 419 literes poggyászteret kínál, ami szintén nem túl nagy, viszont az áttervezett zsanérral és a 100 mm-rel szélesebb nyílással három nagy bőröndöt fogadhat be.

A Mazda3 fedélzetén mutatkozik be a Mazda vadonatúj beltér-koncepciója. Ez az utasteret két önálló „zónára” bontja: elkülönül a biztonságos vezetést szolgáló terület és a szórakoztató szolgáltatások zónája, benne az új kezelőrendszerrel. A vezetéshez használt valamennyi kezelőszerv elhelyezése és az információk tálalása segít gyorsan, pontosan reagálni a helyzetekre, megkímélve a vezetőt a fölösleges mozdulatoktól, vagy erőkifejtéstől. A Mazda az elsők között kínál vetített kijelzőt a kategóriában (head-up display), amely a vezető látómezejébe vetíti a legfontosabb valós idejű közlekedési információkat, minden mást az újratervezett műszeregység jeleníti meg. 18 centiméter átmérőjű WVGA érintőképernyő szolgálja ki a kommunikációs és szórakoztatási funkciókat. A középső forgatógombot is áttervezték, így segít lepillantás nélkül is tévesztés mentesen használni a rendszert. Bizonyos szolgáltatások hangvezérléssel is elérhetők.

Új kapcsolódási rendszer is van az autóban, amely együttműködik a felhasználó okostelefonjával és a jelenlegi Bluetooth kapcsolatra építve, e-mail, SMS, valamint navigációs funkciókat biztosít. Elérhetővé tesz seregnyi ingyenes mobiltartalmat is az autóban a felhőalapú Aha szolgáltatással, több mint 30 ezer tétellel, köztük rádióállomásokkal, netes hanganyagokkal, hangoskönyvekkel, személyre szabott helyfüggő szolgáltatásokkal, Facebook és Twitter audioanyagokkal.

Az új Mazda3 négyféle közvetlen befecskendezéses Skyactiv motorral kerül piacra. Mindegyik tartalmazza az alapjárati motorleállítás funkciót, a benzinesek pedig elérhetők az új i-ELOOP fékezési energia-visszavezető rendszerrel. A 14:1 sűrítési viszonyú Skyactiv-G benzinmotor 1,5 és 2 literes lökettérfogatú verzióban kerül bele a Mazdába. A kicsi 100 lóerőt teljesít és 150 Nm nyomatékot ad le, hatfokozatú kézi váltóval pedig csupán 5 litert fogyaszt. Ettől még jól viszi az alig 1,2 tonnás kasztnit, 10,7 másodperc is elegendő százig, a végsebesség pedig 185 km/óra. A nagyobb lökettérfogatú szívó benzinmotor 120 és 165 lovas verzióban érhető el, 210 Nm-es nyomatékkal. Előbbi 8,8 szekundumos gyorsulást és 198 km/órás csúcssebességet (Sedan), utóbbi 8,2 másodperces sprintet és hasonló végsebességet biztosít (Sport). A gyengébbik szabványos átlagfogyasztása 5,1-5,6 (kézi/automata), az erősebbé 5,8 l/100 km.

Dízelmotorból egyelőre egyféle választható a Mazda3-hoz, a szintén kiváló 2,2-es, 14:1 sűrítési arányú, 150 lovas aggregát, amely 380 Nm-es nyomatékot állít a pilóta szolgálatába (1800 ford./percnél). Rendkívül fürgén mozgatja az autót, kereken 8 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/órára és 213 km/órás végsebességet tesz lehetővé (ötajtós: 8,1 mp és 210 km/óra). Ehhez képest az étvágya szerény, hivatalosan beéri 3,9 literrel 100 kilométerenként (6-gangos manuális váltóval). A ferdehátú modellben, automata váltóval párosítva 4,8 litert eszik.

Az autót a könnyű és merev Skyactiv karosszéria, az új futómű és az átdolgozott szervokormány miatt minden eddiginél kiszámíthatóbb kezelhetőség és pontosabb irányíthatóság jellemzi, de minderről majd egy teszt alkalmával is meg fogunk győződni.

A magyar piacon szeptember 16-tal megkezdődött az új Mazda3 előértékesítése: másfél nap alatt 148 kereskedői rendelés érkezett, és 9 vevőszerződés kötetett úgy, hogy az autó csak október végén ér a hazai kereskedésekbe. A legkedveltebb konfiguráció a 120 lóerős benzines, kézi váltós, Challenge felszereltségű verzió.

Mivel már rendelhető az autó, az árakat is tudjuk. A 100 lovas bázismodell 4 399 900 forintba kerül, a 120 lovas változat 16-os könnyűfém kerekekkel, kétzónás klímával, érintőképernyős kijelzővel, HMI vezérlővel, Bluetooth kapcsolattal 5 299 900 forintért rendelhető, míg a nagyteljesítményű benzines modell 6 499 900 forintért vihető el. A CD150 dízel modell 6 199 900 forintnál kezdődik. A Sport (ferdehétú) és a Sedan karosszériaváltozat között nincs árbeli különbség.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/