/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Októberben érkezik az új Honda Civic Type R

2017. július 04. 17:35   |   Autoblog
címkék:  

A tervek szerint 2017 októberében érkezik a hazai márkakereskedésekbe az a vadonatúj és alapjaitól újratervezett Honda Civic Type R, amely az egyik legátütőbb vezetési élményt nyújtja a hot hatch kategóriában. A 320 lóerős 2 literes turbómotorral hajtott autó kétféle felszereltséggel, 11,5 millió forinttól vásárolható meg.

Rohan az idő, immáron 25 év telt el az első Honda Type R bemutatása óta. Mindeközben a Type R elnevezés a kiemelkedő teljesítményű, motorsportban szerzett tapasztalatok alapján épített közúti sportautó szinonimájává vált. Az évek során a Type R modellek mindig hűek maradtak az eredeti elgondoláshoz, azaz alacsony tömeg, kimagasló teljesítmény, gyors gázreakció, elképesztő úttartás és erős fékrendszer jellemzi őket.

Az újoncra különösen nagy feladat hárul, hiszen ez lesz az első „globális” Type R modell, azaz nem lesz külön japán vagy európai változat, mint a korábbi nemzedékek esetében. Az új Civic Type R kizárólag Európában készül, Angliában, innen exportálják a világ minden tájára.

Az előző, 310 lovas modellhez képest számos dolog változott. Az új, „szimpla” lendkerék és az optimalizált, hatfokozatú kéziváltóval 25 százalékkal csökkent a tengelykapcsoló tehetetlenségi nyomatéka, a végáttétel pedig 7 százalékkal rövidebbé vált. A fordulatszám-szabályozóval kiegészített sebességváltó még kifinomultabb működést szavatol, ugyanis mindig a megfelelő fordulatszámra pörgeti a főtengelyt a visszakapcsolások során. Ez élvezetesebbé teszi az autó vezetését.

A kis tömegű, nagy merevségű kocsitest új, innovatív tervezési és gyártási folyamatok révén jött létre, legfőbb ismérve az alacsony súlypont, illetve, hogy olyan szofisztikált futómű alkalmazását tette lehetővé, ami jelentősen fokozza a vezetési élményt és a menetkomfortot. A fejlett, dupla függőcsapszeges első felfüggesztés nagy sebességnél és csúszáshatáron vett kanyarokban egyaránt stabillá teszi a modellt. A hátul alkalmazott, vadonatúj, multi-link lengőkarrendszer a menetkomfortot és a nagy sebességű stabilitást is a legmagasabb színvonalra emeli.

A dupla fogasléces, változó áttételű elektromos szervokormány azonos az alapmodellben alkalmazottal, de az áttételezés optimalizálásának köszönhetően még közvetlenebb és biztosabb érzetet nyújt.

A Civic Type R továbbfejlesztett és kifinomultabbá tett 2.0 VTEC TURBO motorja 320 lóerős teljesítményt ad le 6500-as percenkénti főtengely-fordulaton, 2500 és 4000 között jelentkező legnagyobb forgatónyomatéka pedig eléri a 400 Nm-t. Álló helyzetből mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és végsebessége is lenyűgöző: 272 km/óra. Minden idők leggyorsabb elsőkerék-hajtású szériaautójának bizonyult a Nürburgring Nordschleifén – 7 perc 43,8 másodperc alatt ért körbe.

A 2017-es Type R vezetője immáron három menetprogram közül választhat, a Sport és a +R mellett ugyanis megjelent a Comfort üzemmód is. Ezek jelentősen eltérő futómű-beállítást, kormány-geometriát és gázreakciókat kínálnak fel a pilótának, aki mindig kedvének, illetve az időjárási és útviszonyoknak megfelelően autózhat. Az előző Type R-hez viszonyítva a szélesebb tartományban állítható húzó- és nyomófokozati csillapítás jelenti a legfőbb különbséget, az új, Comfort üzemmódban például a jobb menetkomfort és kevésbé gyorsak a kormányreakciók.

Az új Civic szélesebb, hosszabb és alacsonyabb elődjeinél. Mindemellett rövid túlnyúlásai és „feszes” vonalai aerodinamikai hatékonyságáról árulkodnak, akárcsak az agresszív orr-rész, a hangsúlyos kerékjárati ív, valamint a markáns első és hátsó légbeömlő. Az összetett aerodinamikai csomag számos újítást hordoz. A padlólemez-borítás egyenletesebb, az első légfüggöny pedig hatékonyabb lett. Erre tesz rá egy lapáttal a különleges vonalú hátsó tetőél, ami minden helyzetben ideálisan szabályozza a légörvényeket. Mindez felhajtó- és leszorítóerő tökéletes egyensúlyát nyújtja, biztos útfekvést garantálva igazán nagy sebességnél is.

A vadonatúj Civic kabinja minőség, kényelem és kifinomultság terén is nagyot lépett előre. Az utastér elöl és hátul egyaránt tágasabb, szellősebb lett, a nagy poggyásztér és az innovatív, oldalirányban felcsévélhető csomagtérroló pedig a hot hatch szegmens legpraktikusabb és legsokoldalúbb modelljévé teszi a Type R-t.

Akárcsak az új ötajtós Civichez, az új Type R-hez is alapáron jár a Honda Sensing csomag, ami a kategória egyik legátfogóbb menetbiztonsági rendszere. A működéséhez szükséges adatokat speciális kamerák, radarok és ultramodern szenzorok szolgáltatják, segítségükkel a vezető még időben észreveheti és elkerülheti a balesetveszélyes helyzeteket. A Honda Sensing tartalmazza az ütközés erejét mérséklő fékrendszert, a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszert, a sávelhagyásra figyelmeztető és útpálya elhagyását megelőző rendszert, a sávtartó asszisztenst, az adaptív sebességrögzítőt és sebességhatárolót, továbbá a jelzőtábla felismerőt.

A Civic Type R GT ezt kitolatást segítő rendszerrel, keresztirányú forgalmat figyelő rendszerrel, Garmin navigációval kiegészített Honda Connecttel, vezeték nélküli telefontöltővel, 12 hangszórós audiorendszerrel és LED-es ködfényszóróval fejeli meg.

Az új Civic Type R-ek összeszerelése 2017 nyarán kezdődik a Honda swindoni üzemegységében, ami a tizedik generációs Civic gyártásának globális központja. Hazánkban októbertől forgalmazzák a Honda hivatalos márkakereskedői, de a Civic Type R már előjegyezhető. A bázismodell 11 499 000 forintba kerül, míg a Type R GT kivitelért 12 399 000 forintot kérnek.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/