/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Októberben érkezik az új Opel Astra

2015. szeptember 03. 19:20   |   Autoblog
címkék:  

A Frankfurti Autószalonon (szeptember 17-27.) ünnepli világpremierét az új Opel Astra. Az alapokról újratervezett, atletikus, könnyűszerkezetű Astrát kizárólag a legújabb generációs motorok hajtják. Egyedülálló biztonsági- és asszisztencia-rendszere közül több most ünnepli a premierét, például az IntelliLux LED mátrix-világítóberendezés. Kapcsolódás tekintetében is új mércét állít fel.

Könnyebb, takarékosabb, agilisabb és egyben komfortosabb – az Opel tizenegyedik kompakt-generációjának előképe a 2013-as Frankfurti Autószalonon bemutatott, Monza Concept volt. Annak hatékonyságát tükrözi vissza minden egyes szerkezeti elem. Az új Astra következetesen valósítja meg az akkori elképzelést, hiszen modelltől és felszereltségtől függően akár 200 kilogrammal könnyebb az elődjénél – főképp a teljesen új jármű-architektúra jóvoltából. A súlycsökkentés az agilitás és a menetkényelem javára vált: az új Astra minden eddiginél élvezetesebben vezethető.

Ezt hangsúlyozzák a motorok is. Az Astra gépteteje alatt kizárólag a kompletten új motorportfólió tagjai dolgoznak, 95-200 LE teljesítménnyel. Az 1,6 literig terjedő lökettérfogatú benzinesek és dízelek maximális hatékonyságot nyújtanak, élénk reagálással, sima és csendes járással. Először alkalmazzák a teljesen új 1.4 Ecotec Direct Injection Turbót. A súlytakarékos alumíniumépítésű, négyhengeres konstrukció teljesítménye 125 vagy 150 LE, nyomatékmaximuma 245 newtonméter. Változattól függően akár 4,9 liter per 100 kilométerre is lemehet a kombinált ciklus szerint mért fogyasztása (114 g/km CO2). A benzines kínálat legtakarékosabbja a 105 lovas egyliteres, háromhengeres 1.0 Ecotec Direct Injection Turbo – 4,2 litert fogyaszt, 96 g/km CO2-kibocsátás mellett. Kiválók az 1.6 CDTI suttogó dízel család adatai is, amelynek teljesítménylépcsői 95, 110 és 136 LE. A széria hatfokozatú sebességváltóval mindig 100 g/km alatt marad a CO2-emissziójuk, sőt 90-ig is lecsökkenhet (3,4 liter/100 km).

Hatékonyságot tükröz az autó formája is. A „szoborszerű elegancia, német precizitás” designfilozófiát viszi tovább, és még atletikusabb lett. Frontján egyöntetű látványt kelt az átrajzolt, dupla keresztléc és hűtőmaszk, a markáns mátrix-fényszóróval. A legfeltűnőbb a hátrafelé áttört C-oszlop, amely szinte lebegni mutatja a tetőt a karosszéria fölött. A 4,37 méteres kocsi öt centit rövidült az elődjéhez képest, magassága 2,5 centiméteres csökkenés után lett kereken 1,48 méter, légellenállási alaktényezője kiváló 0,285.

Kívül kisebb, belül tágasabb: a látszólagos ellentmondás feloldása az Opel mérnökeinek munkáját dicséri. Hátul 35 milliméterrel nőtt a lábtér az eddigihez képest. A hatékonyságot viszi tovább a vezetőhely is, ahol minimumra szorították le a kapcsolók és a gombok számát, az érintőképernyőre telepítve az infotainment funkciók zömét. Letisztult és ergonomikus az egész. Középen található az IntelliLink rendszer – remekül látható képernyővel és könnyű kezeléssel.

Iránymutató az új Astra kapcsolódása, komfortja és biztonságtechnikája is: elérhető vele az Opel OnStar személyes online- és szolgáltatási asszisztens. Az új IntelliLink-változatok az Apple CarPlay és az Android Auto segítségével integrálják az okostelefont. Abszolút újdonság az intelligens IntelliLux LEDvilágítás, vakításmentes távfénnyel. Az Opel frontkamerán alapuló további innovatív rendszerek is segítik a vezetőt, például a kibővített funkciókörű és precízebb jelzőtábla-felismerő- és sávtartó asszisztens aktív kormánykorrigálással, vagy az automatikusan vészfékező frontális ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer. Extra komfortról az új generációs, AGR-minősítésű, kiváló ergonómiájú ülések gondoskodnak, állítható szegéllyel, masszázzsal, memóriával és szellőzéssel.

Az Astra új fejezetet nyit a járműkapcsolódásban is. Nyugat-Európában már futnak az első autók az Opel OnStarral – ez a személyes online- és szolgáltatási asszisztens nemcsak kellemesebbé, de főképp lazábbá teszi az autózást, és mostantól fokozatosan jelenik meg a márka valamennyi személygépkocsi-sorozatában. Elsőként 13 európai országban indul be, Magyarországra 2016-ban érkezik. Az Opel OnStar portfóliójában van automatikus baleseti segély, 24 órás műszaki segélyszolgálat, autólopás esetén segélynyújtás és nagy teljesítményű 4G/LTE-WLAN-hotspot, gyors és stabil kapcsolattal – az első 12 hónapban ingyen.

Az Opel OnStar az év 365 napján, éjjel-nappal tesz gombnyomással felhívhatóvá egy beszélgető partnert. Híváskor az autó infotainment rendszerének beállításai alapján az Opel OnStar azonosítja az autós nyelvét, így olyan diszpécser jelentkezik, aki folyékonyan beszéli azt. Még az autótól távol is lekérdezhetők a jármű adatai, de működtethető a központi zár is egy okostelefon-alkalmazással. Ám akárhogy állítsák is be az Opel OnStart, ez a szolgáltató- és vészrendszer nem kémkedik utánunk: a Privat gomb megnyomásakor rejtve marad a tartózkodási helyünk. Egyedül légzsákos balesetkor küldi meg automatikusan a hely adatait – ilyenkor az életmentésé az elsőbbség!


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/