/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Olaszok gondolták újra a Nissan GT-R-t

2018. július 03. 17:40   |   DG
címkék:  

Az Italdesign stúdió és a Nissan GT-R egyaránt az 50. születésnapját ünnepli, így a két vállalat – a Nissan történetében először – együttműködésre lépett. Ennek gyümölcse a Nissan GT-R50 by Italdesign prototípus sportkocsi, amely a jövő hónapban Európában is megtekinthető lesz.

A Nissan GT-R50 by Italdesign kétségtelenül az eddigi legkülönlegesebb GT-R, amit valaha láttunk. Egy GT-R Nismo modellen alapul, ám annál hosszabb (4784 mm), szélesebb (1992 mm) és alacsonyabb (1316 mm). Magán viseli a GT-R modell jellegzetes formajegyeit, azonban sokkal futurisztikusabb kinézetű. Az orrt egy megkülönböztető aranyszínű kerettel dobták fel, a „púposabb” motorháztetőbe szellőzőket vágtak, s a LED-es fényszórók is újszerű megjelenésűek. Oldalnézetből az 54 mm-rel alacsonyabb tető és a felhizlalt, izmos sárvédők tűnnek fel. A kerékjáratokat 20 helyett 21 colos kerekek töltik ki, 255 és 285 mm széles abroncsokkal.

A GT-R hagyományos, első kerekek mögötti „szamurájpenge” légkilépő nyílásait aranyozással tették feltűnőbbé. A jármű hátsó traktusa mintha két részből állna; az aranyszínű középső rész egyedi hátsó szélvédőt is közrefog. A védjegynek számító kör alakú hátsó lámpák itt „lebegve”, cső szerűen jelennek meg. A hátsó légterelő szárnyat középen rögzítették. Az arany szín fantázianeve egyébként Energetic Sigma Gold, míg a karosszéria java része csodálatos Liquid Kinetic Gray szürkében pompázik.

A kabinban nemes olasz bőr és vadbőr kombinációját találjuk, szénszálas betétekkel kísérve a középkonzolon, a műszerfalon és az ajtópaneleken. Az aranyszínű díszítések természetesen itt sem maradtak el. Említést érdemel az egyedi kormánykerék, amely szénszálas agyat és küllőket kapott.

Az új formájú kasztni alatt a Nissan 3,8 literes V6 VR38DETT jelzésű erőforrása dolgozik, amelyet a Nismo átmasszírozott, így már 720 lóerőre és 780 Nm nyomatékra képes. Az újonnan beszerelt alkatrészek listáján szerepelnek a nagyobb turbófeltöltők és köztes hűtők, a nagy teherbírású főtengely, dugattyúk, hajtókarok és gyűrűk, az élesebb vezérműtengelyek, a nagyobb átfolyású befecskendezők, továbbá az optimalizált gyújtás, szívó- és kipufogórendszer. Az erőátvitelről megerősített duplakuplungos hatfokozatú váltómű és meghajtótengelyek gondoskodnak. A felfüggesztés Bilstein elemekből épül fel, a fékrendszert pedig a Brembo szállította.

Az Italdesign és a Nissan közös alkotása nem találkozik mindenki ízlésével, ám mindenképpen izgalmas és látványos.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/