/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Öntöltő hibrid modellel bővül a Ford Kuga kínálata

2020. november 17. 17:45   |   Autoblog
címkék:  

A Ford tovább bővíti az új Kuga villamosított kínálatát. Az új tag a Kuga Hybrid, egy benzines-elektromos hajtásláncú modell, amely akár 1000 kilométert is képes megtenni két tankolás között, miközben az akkumulátort sosem kell külső áramforrásról feltölteni. A Kuga Hybrid mellett a modell kínálatában megtalálható még a Kuga Plug-In Hybrid és az EcoBlue Hybrid 48 voltos lágy hibrid változat, illetve a hagyományos benzin- és dízelmotorok is.

A Kuga Hybrid teljes csendben indul el, hiszen álló helyzetből az elektromotor kezdi gyorsítani az autót. A full hibrid hajtás ugyanakkor normál helyzetekben is átkapcsol időnként a tisztán elektromos meghajtásra, ezzel is meghosszabbítva a hatótávolságot. Az, hogy egy tankolással akár 1000 kilométert is képes megtenni, a dízelmotoros autók versenyképes alternatívájává avatja a Kuga Hybridet. A modell legalacsonyabb fogyasztása 5,4 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 125 g/km a WLTP-szabvány szerint, vagyis az 54 literes üzemanyagtartállyal a Kuga Hybrid 30 százalékkal messzebbre jut, mint a Kuga Plug-In Hybrid, ami viszont nagyobb elektromos hatótávolságot kínál (WLTP: 56 km).

Mivel az akkumulátort sosem kell külső áramforrásról feltölteni, a Kuga Hybrid vonzó lehetőséget jelenthet azoknak a vásárlóknak, akik szeretnének elektromos hajtással autózni, de nehezen tudnák megoldani a kábeles töltést otthon vagy a munkahelyükön. Ugyanakkor az autó azok számára is izgalmas ajánlat, akik ugyanúgy vágynak az elektromobilitás előnyeire, mint az összkerékhajtás biztonságára.

A kipufogógáz-hőcserélő rendszernek köszönhetően a belsőégésű motor hamarabb éri el a hatékony üzemi hőmérsékletet, így a Kuga Hybrid a téli reggeleken a hidegindítás után hamarabb kapcsolhat át tisztán elektromos hajtásra, és az utastér is gyorsabban melegszik fel. Az elsőkerék-hajtású változattal akár 1600 kilogrammos utánfutó is vontatható. A 60 cellás, 1,1 kWh teljesítményű akkumulátor kis helyet foglal, így a csomagtér bővítve 1481 literes.

A fronthajtású Kuga Hybrid 9,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. A Normal és Sport üzemmódokban aktiválódó szimulált fokozatváltás funkció automatikusan szabályozza a benzinmotor fordulatszámát, amikor a jármű sebessége változik, ezzel is mérsékelve a “gumiszalag-hatást”, ami gyakran tapasztalható a fokozatmentes sebességváltóknál.

A Kuga Hybridhez bizonyos piacokon az intelligens összkerékhajtás is megrendelhető; a rendszer folyamatosan figyeli a kerekek tapadását, és szabályozza az első és hátsó tengelyekre jutó vonóerőt, hogy javítsa az autó útfogását. Ha az időjárási- és útviszonyok megfelelőek, a szétkapcsoló funkció automatikusan elsőkerék-hajtásra vált. Mind a fronthajtású, mind a négykerék-hajtású változat 190 lóerős.

A Kuga Hybrid különféle modellváltozatai (Trend, Titanium, Titanium X, ST Line, ST Line X és Vignale) a vezetéssegítő és kényelmi technológiák átfogó kínálatát biztosítják. A vezeték nélküli telefontöltő alapáras, és a felszereltségi listán olyan tételek szerepelnek, mint a 8 colos érintőképernyővel összekapcsolt SYNC 3 szórakoztató rendszer és a prémium B&O hifi.

A nyugodt és biztonságos autózást egy sor vezetéssegítő technológia támogatja, többek közt a Stop & Go funkcióval kiegészített adaptív sebességtartó automatika, a közlekedési tábla felismerés és a sávközép funkció. Az aktív parkolóasszisztens segít felmérni a megfelelő méretű parkolóhelyet, majd egyetlen gombnyomásra automatikusan elvégzi a parkolást. A Kugában mutatkozik be az új holttér asszisztenssel kiegészített sávtartó rendszer és a kereszteződés asszisztens, ami figyeli a párhuzamos sávokban szemből érkező járműveket, és automatikusan fékez az olyan helyzetekben, amikor a kanyarodó Ford keresztezni készül egy szembejövő jármű nyomvonalát.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/