/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Opel Adam Rocks, a városi mini crossover

2014. február 20. 12:10   |   Autoblog
címkék:  

Érkezik az Opel Adam család újabb tagja, a dögös Adam Rocks, amely újabbakat fűz a személyre szabás megszámlálhatatlan lehetőségeihez, és már az Opel új motorgenerációjának turbómotorjai hajtják. Nyáron kerül piacra.

A 3,74 méter hosszú családtag elektromosan hátrahúzható, széria Swing Top vászontetejével, markáns, körkörös karosszériaburkolatával és 15 milliméteres futómű-emelésével egy új piaci szegmens megnyitója: ez az első háromajtós, négy méternél rövidebb, városi mini-crossover. Abszolút egyéni a belseje is, külön tervezett dekorációkkal és üléskárpitokkal, amelyek csak hozzá lesznek kaphatók.

Az Adam Rocks sok alkatrészét módosították, például a lengéscsillapítókat, a rugókat, a hátsó felfüggesztést és a kormányművet is. Jól illik mindehhez a szériában 17‑, opcióként 18 colos könnyűfém kerék, melyet „Wild“ („Erdei vad”) designnal és különféle színekkel lehet személyre szabni – ezek kizárólag e modellhez elérhetők. Az antracit-színű védőburkolatot körben rászabták a karosszériára, kiemelve robusztus jellegét. Befoglalja a szembeötlő hűtőmaszkot és a márkára jellemző, krómozott keresztlécet is. Kontrasztot matt krómozás képez a ködlámpák bumeráng-motívumán, az irányjelzőkön, a ködzárófénynél és a tolatólámpánál. Ugyanígy széria a LED-es nappali menetfény és hátsó lámpa. Ezüstös első-hátsó alvázvédő-lemez és markáns, krómozott kipufogóvég teszi teljessé a képet.

Személyre szabhatóság dolgában egyáltalán nem marad el testvéreitől az Adam Rocks. Teteje „lebeg” a karosszéria fölött, akárcsak az Adam Jam, az Adam Glam és az Adam Slam esetében, úgyhogy más színű lehet a tető, mint a többi rész. Újdonság az Adam Rocks néhány színárnyalata, mint az élénk sárga „Goldbusters“. A színkombinációs fényezéshez összesen 18 karosszéria- és hat tetőszín közül lehet választani.

Az Adam Rocks széria vászon-harmonikateteje pillanat alatt varázsolja kabrióvá: a mennyezet első részén található gomb megnyomására öt másodperc alatt hátrasiklik a C-oszlop elé. A poggyászteret éppúgy nem érinti, mint a csomagtartó térfogatát. A tető három rétege, amelyek közül a középső neoprénből készül, optimális zajszigetelő, időjárásálló és nagyon hosszú élettartamú. A vásárlók háromféle szín, a fekete, a sötétbarna (Sweet Coffee) és a világosbarna (Light Oak)  közül választhat, amelyek kombinálhatók a fém tetőrész lehetséges színeivel.

Két külön felszerelést terveztek hozzá, egyedi műszerfallal, illetve az ülések és az ajtóborítások új színével. Egyikük a tavaly bemutatott koncepcióautó öröksége: az ülés és az ajtókárpit mogyorószínű Morrocana szövethuzatát ugyanilyen árnyalatú bőr kormánykerék és váltógomb, illetve barátságos „Surf” dekorációs minta egészíti ki. A „Coffee Bean“ design kék díszvarrásai pedig kontrasztban állnak a sötétkék üléskárpittal és a fekete enteriőrrel. Ezeken túlmenően persze a Rocks utasteréhez is kapható minden testre szabási tétel az Adam-család kínálatából.

Nem hiányozhat a felszerelésből az Opel IntelliLink rendszere sem, a modern kapcsolódási lehetőségekkel és alkalmazásokkal. Kompatibilis a legújabb Android- és Apple iOS-készülékekkel, a telefonálást és az  audiostreaminget USB és Bluetooth szolgálja, elsőrangú kép- és hangminőségről nagyfelbontású, hétcolos, színes érintőképernyő és hét hangszóró gondoskodik. A BringGo navigációs alkalmazás éppúgy elérhető, mint a rádiózáshoz a Stitcher és a Tune-In. Az Apple iOS-készülékekkel használható a Siri Eyes Free hangvezérlés is, amellyel beolvashatunk vagy diktálhatunk szöveges üzeneteket, miközben szemünk az úton, kezünk a volánon marad.

Az Opel teljesen új motorgenerációjából az 1.0 Ecotec Direct Injection Turbo az Adam Rocks gépteteje alatt veszi fel a munkát. Az egyliteres benzines turbó kiemelkedő a háromhengeresek között: zaja és rezgése mind közül a legcsekélyebb, érezhetően jobb nem egy négyhengeresénél is. 166 newtonméteres nyomatékát már alacsony fordulatszámon, 1800/perctől leadja. A kompakt, alumínium gép optimális hatásfoka olyan korszerű megoldásoknak köszönhető, mint a nagynyomású közvetlen befecskendezés, a változó szelepvezérlés, az igény szerint dolgozó vízpumpa, vagy a szimpla beömlésű turbófeltöltőt tápláló integrált kipufogócsonk. Széria a Start/Stop.

Az új 1.0 Ecotec Direct Injection Turbo két teljesítménylépcsője a 90 LE és a 115 LE. Fogyasztása akár 4,3 literre is lesüllyed, ami rekord a benzinesek között. Választható még az Adam portfóliójából a négyhengeres, 1,2 literes (70 LE, 115 Nm), illetve 1,4 literes (87 LE vagy 100 LE, mindkettő 130 Nm) szívómotor. Az egyliteres, közvetlen benzinbefecskendezésű turbómotor mindkét változatához teljesen új hatfokozatú váltómű csatlakozik.

Az Adam Rocks premiere a Genfi Autószalonon lesz, majd az árak tavaszi nyilvánosságra hozását követően meg lehet rendelni az új kisautót. Sorozatgyártását augusztusban kezdi az eisenachi gyár.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/