/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Óriás kupé Genfben a Volkswagentől

2015. március 04. 10:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Bemutatta Sport Coupé Concept GTE tanulmányautóját a Genfi Autószalonon a VW. A koncepció nem csak azért érdekes, mert gyönyörű és lélegzetelállító adatokkal bír, hanem előrevetíti a márka jövendőbeli modelljeinek kinézetét is.

Azt már tudjuk, hogy az új Passat lett az év autója, ám a Volkswagen nem érte be ennyivel, ugyanis az eredmény kihirdetésének estéjén bejelentette Sport Coupé Concept GTE névre hallgató hibrid tanulmányautóját.

A négyajtós, négyüléses kupé koncepció lenyűgöző formáját abból meríti, hogy míg hossza megközelíti az öt métert (4870 mm), addig magassága csupán 1407 mm. Ezen értékekhez ráadásul 1865 mm-es szélesség, illetve 2841 mm-es tengelytáv társul. Utóbbi számadatnak köszönhetően hatalmas lábtér várja a bent helyet foglalókat, miközben a csomagtartó méretét illetően sem kényszerülnek kompromisszumra – ez ugyanis kereken 480 literes.

A hatalmas tengelytávhoz persze méretes kerekek is dukálnak. Elől és hátul egyaránt 9.5×21 collos felnik, rajtuk pedig 265/30 R21-es papucsok találhatók. Maga a formavilág egyébként csak kissé hajaz a jelenlegi Volkswagenekre, inkább – végre – egy merészebb külsőt láthatunk hatalmas króm hűtőráccsal, amely összeköti és egybeolvasztja a LED fényszórókat. A tetőív természetesen végig ível, az övvonal folyamatos emelkedésének köszönhetően pedig vaskosabbnak tűnik a hátsó kerékjárat. A hibrid hátulján a vékony LED lámpákat, a diszkrét szárnyat és sok párhuzamos ívet figyelhetünk meg.

Ami a meghajtást illeti, egy 3.0 literes V6-os turbófeltöltővel lélegeztetett benzines egységet egészít ki egy elől, illetve egy hátul elhelyezett elektromotor. A rendszer összteljesítménye 279 kW, vagyis 380 lóerő, ami a V6-os 299 paripájából (220 kW), az első elektromotor 40, valamint a hátsó 85 kilowattjából adódik össze (500, 220 és 270 Nm kíséretében). Az erőt mind a négy kerékre egy hatsebességes DSG automata továbbítja. Így a koncepció állítólag 5 másodperc alatt katapultál százra és végsebessége eléri a 250 km/órát, miközben akár kereken 2 literes átlagfogyasztást mérhetünk 46 gramm/kilométeres szén-dioxid kibocsátással.

Az elektromos hálózatról is tölthető 10,7 kilowattórás lítium-ion akkumulátor segítségével a hatótáv benzin égetése nélkül eléri az 50 kilométert, míg vegyes használatban az 1200-at is.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/