/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ősszel jön az Opel Insignia Country Tourer

2013. július 03. 15:00   |   Autoblog
címkék:  

Újabb taggal bővül az Opel Insignia család, érkezik az emelt hasmagasságú, összkerékhajtású Country Tourer modell. Szeptemberben, a Frankfurti Autószalon közönsége előtt mutatják be.

Az Insignia Country Tourer elsősorban a normál változatokhoz képest nagyobb kerekeiről ismerhető fel, ami 2 centiméterrel nagyobb hasmagasságot biztosít a számára. De árulkodó jelek még az első és hátsó védőlemez, valamint a markáns első-, oldalsó és kerékív-burkolatok.

A rossz útviszonyok között is biztos útfogásról az elektronikus vezérlésű, Haldex-kuplungos összkerékhajtás és differenciálzár gondoskodik. A rendszer az elindulás pillanatától alkalmazkodik a pillanatnyi viszonyokhoz, nulla és száz százalék között variálva a nyomatékelosztást az első és a hátsó tengely, illetve a két hátsó kerék között. Nagy előnye, hogy mindez megtörténik, mielőtt – például vizes vagy havas úton – egyáltalán elkezdhetnének kipörögni a kerekek. Az elektronikus FlexRide futóművel együtt ez a megoldás villámgyors reakciót és teljes kontrollt biztosít.

Mivel a 4×4-es rendszer folytonosan kap információkat az elfordító nyomatékról, a gyorsulásról, az elkormányzási szögről, a kerékfordulatszámról, a gázpedál állásáról, a motor fordulatszámáról és nyomatékáról, a futómű vezérlésével hálózatba kapcsolt tengelykapcsoló villámgyorsan irányítja a hajtóerőt a megfelelő helyre.

A maximális menetstabilitás és a fokozott dinamika a szintén elektronikus vezérlésű hátsó differenciálzárnak (eLSD) köszönhető. Úgy szabályozza a jobb- és baloldali hátsó kerék nyomatékelosztását, hogy mindig optimális legyen a tapadás kihasználása. Síkos úton maximális vonóerő-átadást biztosít, így mindenkor a lehető legnagyobb fokú az autó kontrollja és az aktív biztonság. Az összkerékhajtású Insignia Country Tourer akkor is tovább jut, ha a laza vagy síkos talajon csak egyetlen hátsó kerék tud megkapaszkodni, sőt, nemcsak kritikus helyzetekben támogatja vezetőjét: felismeri, hogy mikor nincs szükség szabályozó beavatkozásokra, és olyankor a súrlódási veszteségek és a fogyasztás mérséklése érdekében automatikusan átvált fronthajtásra.

Mindehhez jól illenek az Opel erőteljes turbómotorjai. A csúcs benzines 2.0 SIDI Turbo bőséges 250 lóerő teljesítményt bocsát rendelkezésre, és 400 newtonméterével nagyon jól húz. Hatfokozatú manuális vagy automatikus váltóművel kombinálható. Ugyanezzel a kétféle erőátvitellel kapható a kétliteres turbódízel is (163 LE, szimpla kipufogóvég). 350 newtonméteres nyomatékát rövid ideig 380-ra növelheti a túltöltés. További húszat tesz rá erre a nagy teljesítményű 2.0 BiTurbo CDTI, amely soros, kétfokozatú turbófeltöltéssel produkál 195 lóerőt, illetve 400 newtonmétert. Kizárólag hatfokozatú automatával készül.

Az árakról és felszereltségekről az Opel szeptemberben ad tájékoztatást.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/