/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Összkerékhajtás és hat henger a Volvo S80-ban

2006. december 07. 10:42   |   Autoblog
címkék:  

Mostantól kezdve a Volvo S80 238 lóerős hathengeres változata is rendelhető lesz Haldex-rendszerű intelligens összkerékhajtással.


A Volvo szélesíti palettáját és az összkerékhajtást a hathengeres, 3,2 literes benzinmotorhoz is kínálni fogja. A Volvo helytakarékos építésű, hathengeres soros motorja keresztben helyezkedik el az S80 motorterében, és fejlett műszaki megoldásai révén nagy teljesítményű. 238 lóerőt ad le, forgatónyomatéka pedig 320 Nm. A változó szívórendszernek és a kétlépcsős vezérműtengely-profilnak köszönhetően a legtöbbet aknázták ki belőle, és ez az erő az összkerékhajtással kombinálva, az út- és időjárási viszonyoktól függetlenül, rendületlenül hajtja előre a kocsit.

A Volvo összkerékhajtása állandóan hajtja mind a négy kereket. Az erő automatikusan és teljesen fokozatmentesen, az útviszonyoktól és a vezetési stílustól függően oszlik el az első és a hátsó kerekek között. Az összkerékhajtást Instant Traction rendszer egészíti ki, mely könnyű elindulást tesz lehetővé. Az összkerékhajtás rendszer szíve egy elektronikusan felügyelt hidraulikus tengelykapcsoló, melyet a svéd Haldex céggel kooperációban fejlesztettek. A tengelykapcsolónak 80 Nm-ig állítható alapnyomatéka van, ennek köszönhetően a rendszer rögtön az induláskor a hátsó kerekekre is tud irányítani a motor erejéből, ezáltal csökken az első kerekek kipörgésének lehetősége. Amint a kocsi elindult, az erő elosztása újra – a menetkörülményeknek megfelelően – változik.

Az S80 3,2 AWD minden piacon kapható lesz, de a Volvo számításai szerint Svédország, Kanada és Svájc lesznek a legnagyobb piacok, melyeket Oroszország, Finnország és Németország követ majd.

City Safety ráfutás elleni védelem

A Volvo egy különleges biztonsági rendszert mutatott be a napokban City Safety néven, mely segít a városi forgalomban és dugókban gyakran előforduló kis sebességű ütközések elkerülésében. Ha a vezető nem reagál időben és nekihajtana az előtte állónak, az autó magától lefékez. A Volvo tervei szerint a City Safety az elkövetkezendő két éven belül piacra kerülhet.

Ha az elöl haladó jármű hirtelen lefékez, és a City Safety úgy érzékeli, hogy baleset történhet, akkor megnöveli a nyomást a fékrendszerben, és ezzel lehetőséget ad a vezetőnek arra, hogy fékezéssel vagy kikerüléssel elkerülje az ütközést. Ha pedig a rendszer ütközésközeli állapotot érzékel, akkor egy hidraulikus pumpa segítségével automatikusan lefékezi az autót.

A statisztikák szerint az ütközések 75%-a 30 km/óra alatti sebességnél történik. Ráadásul ezeknek a kis ütközéseknek gyakran olyan kicsik a következményeik is, hogy nem jelentik be őket a biztosítóknál. Ennek ellenére a legkisebb ütközés kijavítása is időbe és pénzbe kerül. A City Safety 30 km/órás sebességig működik. Ha a két kocsi közötti relatív sebességkülönbség 15 km/óra alatt van, akkor a rendszer segítségével teljesen elkerülhető az ütközés. 15 és 30 km/órás sebességkülönbség között a hangsúly a sebesség lehető legnagyobb csökkentésén van, az ütközés előtt.

A kocsi előtt zajló forgalmat a belső visszapillantó tükör magasságában, a szélvédő üvegbe beépített optikai radar rendszer figyeli. Ez a kocsitól akár hat méterre haladó járműveket is tud érzékelni. A rendszert úgy programozták, hogy 30 km/órás sebességig reagáljon akkor, ha az elöl haladó jármű áll, vagy azonos irányban mozog.

A két jármű távolsága és a kocsi sebessége alapján a rendszer másodpercenként ötvenszer számolja ki, hogy milyen fékezés szükséges a baleset elkerüléséhez. Amennyiben a fékerő meghalad egy bizonyos szintet, és a vezető nem reagál, akkor a rendszer azonnali veszélyt feltételez. Ilyen esetben a City Safety automatikusan üzembe helyezi az autó fékrendszerét, és kikapcsolja a gázpedált a baleset elkerülése, illetve a károk csökkentése érdekében.

A City Safety lehetőségeit ugyanazok a tényezők határolják be, mint a többi hagyományos radarrendszerét. Így ködben, párában, hóban vagy erős esőben korlátozott lehet a működés. Ezért alapvető fontosságú, hogy a szélvédőt ne takarja piszok, hó vagy jég. Amennyiben a szenzor működését valami akadályozza, a vezetőt a kocsi információs rendszere figyelmezteti arra, hogy tisztítsa meg a szélvédőt. A rendszer éjjel és nappal is egyformán jól működik.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/