/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ötven éve jelent meg a Wankel-motoros Mercedes

2020. március 23. 17:05   |   DG
címkék:  

A Mercedesnek is volt Wankel-motoros autója, mégpedig a híres C-111, amely egyszerre volt lenyűgöző szupersportkocsi, kerekeken guruló laboratórium és világrekorder. A C111 az 1969-es Frankfurti Autószalonon gurult a közönség elé, a következő év márciusában, Genfben pedig már a továbbfejlesztett, négyrotoros Wankel-motorral hajtott C111-II-t lehetett megcsodálni.

A Mercedes-Benz C 111 az 1969-es Frankfurti Autószalonon lépett a nagyközönség elé, ahol óriási visszhangot keltett. A tehetős sportautó-rajongók készek voltak óriási összegeket fizetni érte; akadt valaki, aki félmillió német márkát is megajánlott az autóért. A bemutatót követő hónapokban biankó csekkek tömkelege érkezett a Mercedes-Benzhez Stuttgartba, ám a gyártó egyértelművé tette, hogy a kísérleti jármű nem kerül kereskedelmi forgalomba.

A C111-et a 60-as évek elején a “Pagoda” SL-nél kisebb méretű, Wankel-motoros sportkocsinak szánták, majd 1968-ban már egy rali sporthoz is megfelelő, kényelmet nélkülöző, fiataloknak szánt kocsiként írták le. Nemcsak a futurisztikus formája miatt volt érdekes, hanem azért is, mert ez volt a világ első gépjárműve, amelyet teljes egészében számítógéppel terveztek. Ez több mint négy hónappal lerövidítette a fejlesztést.

A C111-et a C111-II követte a sorban, amelyet az 1970-es Genfi Autószalonon lepleztek le. Számos ponton különbözött az alapjául szolgáló C111-től és az erőforrása is más volt. A jobb kilátás érdekében a tervezők módosították a sárvédőket, a tetőt és a hátsó fedelet. Az aerodinamikán is javítottak; szélcsatornás tesztek kimutatták, hogy az új kocsi alaktényezője 8 százalékkal jobb lett. Az ülések mögé pedig már egy négyrotoros (4×602 cm3) Wankel-motort építettek be, 350 lóerős teljesítménnyel. Még a poggyászoknak is alakítottak ki helyet, a hátsó üregbe befért egy nagy és két kicsi bőrönd.

Az 1120 mm magas, 2620 mm tengelytávú, sirályszárnyas ajtókkal szerelt, üvegszál erősítésű műanyag karosszériával bíró C111-II 300 km/órás végsebességet tudott elérni. 1970 decemberében a bolygódugattyús motor helyére egy 3,5 literes V8-ast építettek be, a Mercedes ezután leállt a Wankel-motoros modellek fejlesztésével.

A C111 csillaga azonban ma is fényesen világít és ma is nagy attrakciónak számít. S megteremtette az alapját az olyan rekorder járműveknek is, mint a C 111-II D (1976), a C 111-III (1977) és a C 111-IV (1979).


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/