/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Peugeot 3008 hazai bemutató és menetpróba

2016. október 29. 19:30   |   DG
címkék:  

A 3008 a francia márka SUV-offenzívájának és a márka prémiumabbá tételének első lépcsőfoka, és minden paraméterében lenyűgöző. Abszolút meggyőzött, sőt, elvarázsolt minket; mutatja, milyen jó is tud lenni egy francia autó. Rendkívül vonzó autó, a kategóriában kiemelkedő felszereltséggel és szerethető, egyéni koncepcióval. Akciós áron már 5,8 millió forinttól elvihető.

Évek óta valamennyi szegmensben robbanásszerűen nő a szabadidőautók piaca. Európában a mindenkor legjelentősebb és legváltozatosabb C szegmensben a két és félszeresére nőttek a SUV-eladások 2009 óta. Azóta Európában, az összes kategóriát egybevetve, minden tizedik autó a C szegmens szabadidőautói közül talál gazdára. Idén az előrejelzések szerint 21 százalékkal több SUV fogy majd Európában, mint tavaly (1,8 millió), Magyarországon azonban ettől még jelentősebb a növekedés, 30 százalékos. Elmondható, hogy nálunk is minden 10 autóból 3 már SUV.

A Peugeot mindezeket felismerve indította SUV-offenzíváját, amelynek során átstrukturálja jelenlegi palettáját és új SUV modelleket vezet be a piacra. Jövőre például a korábbi két crossover modellje helyett csak egyet fog kínálni (2008), egyterű modelljét pedig megszünteti és SUV-t farag belőle (5008). (A PSA konszernen belül a Citroën marad az egyterű specialista). A kompakt szabadidőautók szegmensében a különösen vonzó, a márka legjobb szaktudásához méltó és a kínálat felülpozícionálásának stratégiájával összhangban álló 3008-cal szeretné megvetni a lábát.

4,45 m-es hosszával a megújult modell tökéletesen illik a szegmensbe. Nem csupán hosszúsága nőtt meg az előző generációhoz képest 8 cm-rel, hanem a tengelytáv – s ezáltal az utastér mérete – is, amely az előző változatét 62 mm-rel felülmúló 2675 mm-ével a legnagyobbak közé tartozik a piacon. Az 1,84 m-es szélességhez mégis tágasabb belső tér társul, köszönhetően az 1,62 m-es belmagasságnak. A hasmagasság 22 cm-re nőtt.

A Peugeot 3008 külsejével azonnal levesz a lábunkról. Minden megvan benne, amiért kedveljük a szabadidőautókat; a függőleges orr-rész, a hosszan elnyúló, vízszintes motorházfedél, a magas övvonal, a robusztus védőelemek, a nagyméretű kerekek, az emelt hasmagasság és a tetőrudak. Ám a 3008 ezzel nem elégszik meg, mindezt eleganciával és érzelemmel toldja meg. A magas felszereltségű modellek cizellált LED-es fényszóróikkal, krómozott alkatrészeikkel és fineszes fényezésükkel már-már ékszerszerű hatást keltenek.

Az első, függőleges rész rendkívül mozgalmas és erőteljes. Az orr-részen a krómozott, csiszolt felületekkel ellátott, széles hűtőrács dominál. A halogén fényszórók vadmacska-tekintetet kölcsönöznek az első résznek. Ez a tekintet még élesebbé válik, amikor az autó opcióként fénydiódás lámpákat kap. A frontrészt a nagyszámú széles légbeömlő tovább tarkítja. A bordázott motorházfedél robusztus megjelenést kölcsönöz az autónak. Vonala a lágyan emelkedő szélvédőben folytatódik és az első kerekek tengelye mögé fut, ami aztán kiegészül a fényszórók közvetlen folytatásában elhelyezett oldalsó krómbetétekkel.

A megemelt övvonal következtében érezhetően nő a lemezelt felületek aránya, a vonalvezetés mégis elegáns és könnyed, megnyújtja az oldalnézetet. A motorházfedél felső vonala az ajtókilincseket is magába foglaló bordában folytatódik, és úgy nyújtja az autó vonalát, hogy közben finomságot és stílust kölcsönöz. A tető ráadásul a második felszereltségi szinttől fekete, amelyet a hátsó spoilerig futó, rozsdamentes acélból készült díszcsík hangsúlyoz. Remekül mutatnak az oroszlánkaromra emlékeztető hátsó fénydiódás lámpák is, amelyeket fekete sáv köt össze egymással. Bármelyik szögből vesszük is szemügyre a 3008 szabadidőautót, lenyűgözően fest. Igazán minőségi autó benyomását kelti.

Az autóba beülve sem csökken az ember lelkesedése, ámulatba ejtő enteriőr fogadja. Egy rendhagyó, eredeti világba csöppenünk. A tekintetet azonnal magára vonzza a szinte futurisztikus, látványos műszerfal. A minden ízében modern egység a Peugeot i-Cockpit legújabb kiadása. Az i-Cockpit a 3008-ban kiforrta magát, a kormány még jobb szögben áll és még kisebb méretű, így immár semmit sem takar ki a műszerfalból. Fogása egyszerűen zseniális, nagymértékben hozzájárul a kiváló vezetési élményhez, amit a kocsi nyújt. Fantasztikusan néz ki az új digitális műszeregység, amely a második, Active felszereltségi szinttől széria és a középső érintőképernyő is kiváló minőségű. Ráadásul leolvashatóság szempontjából ideális magasságban vannak, a látótér alján, szélvédő kijelzőre nincsen szükség.

A 8 colos érintőképernyő gyors és egyszerűen használható; a menüsorát pedig gombokkal váltották ki, nem is akármilyenekkel. Az elegáns, zongorabillentyűt formázó kapcsolók segítségével közvetlenül hozzáférhetünk a legfontosabb kényelmi funkciókhoz: rádió, légkondicionáló, navigáció, az autó beállításai, telefon, valamint a mobiltelefon alkalmazások. A digitális műszeregység összes funkciója programozható és személyre szabható, az öt különböző kijelzési módnak köszönhetően a vezető tetszése szerint komponálhatja meg a kijelzőt. Az egyes beállításokat szemet gyönyörködtető animációk és képernyőváltások teszik még élvezetesebbé. Ilyet egyetlen német autóban nem láttunk. Bravó, Peugeot!

A 3008 tágas is, különösen a csomagterének mérete figyelemreméltó. Két állásban csúsztatható padlója van, a térfogata pedig 520 liter, ami 90 literrel múlja felül az elődjét. A hátsó üléseket lehajtva a raktér 1580 literesre növelhető, ha pedig hosszú tárgyat szeretnénk szállítani, az első utasülés támlája is ledönthető, 3 méter hosszú helyet felszabadítva.

A vezetés és az utazás közben megélt élményt szolgálja a gazdag belső kialakítás, amely jelentősen hozzájárul a kitűnő minőségérzethez és az utasteret átható modern szellemiséghez. Az anyagválasztás igényes, a kivitelezés elsőrangú, az előszériás autóknál sem tapasztaltunk hibát. Bőrt, szaténfényű krómbetéteket, karbon vagy textil hatású felületeket egyaránt találunk az utastérben. Lakástextilek ihlették az ajtópanelek bevonatát, a tetőkárpitot, a szélvédő-oszlopok bevonatát, sőt, még a műszerfalon futó szegélyt is. Az összhatás igen barátságos és otthonos, s nem utolsósorban minőségi.

A 3008-ban számos olyan dolgot találunk, amelyek más autókban nincsenek jelen és felülmúlják a piac sztenderdjeit. Ilyenek például az AGR minősítésű, nyolcpárnás pneumatikus masszázsrendszerrel kiegészített ülések, a hatalmas panorámatető árnyékolóval és fénycsíkokkal, valamint a prémium Focal hifirendszer. De a vezetéstámogató rendszerek arzenálja is teljes és tartalmaz különlegességeket. Van automatikus vészfékezés és ütközés veszélyére figyelmeztetés, akaratlan sávelhagyásra figyelmeztetés, a vezető éberségére figyelmeztető rendszer, adaptív tempomat stop funkcióval és aktív holttérfigyelő rendszer. Elérhető 360 fokos kamerarendszer és parkolóasszisztens is. A navigáció pedig három dimenzióban jeleníti meg az épületeket és a látványosságokat. Természetesen van Mirror Screen funkció és vezeték nélküli töltési lehetőség is.

Az új Peugeot 3008 lenyűgöz csendességével és kulturáltságával. Kerekei felől semmilyen zaj nem szűrődik az utastérbe, ebből a szempontból az egyik legjobb a szegmensben, de a teljes piacon is. Szigetelése példaértékű, akárcsak a menetkomfortja. Felfüggesztése hatékonyan elnyeli az úthibákat és megbirkózik a talajhullámokkal is. Azokban a modellekben, amelyeket adaptív lengéscsillapítással szerelnek fel, a csillapítás mértéke változtatható. Sport állásban feszesebb a rugózás, még közlékenyebb az egyébként is érzékletes kormányzás és élénkebb a gázreakció. Mi a 150 lóerős 2 literes turbódízel motorral vezettük az autót, amely finoman jár és remekül viszi az elődjénél 100 kilogrammal könnyebb kasztnit. Mindössze 9,6 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/órára. A 3008 GT változatában ennek a motornak a 180 lovas változata dolgozik, a gyorsulás ott 8,9 másodpercre csökken.

A 3008 alapmotorja a háromhengeres 1,2 PureTech 130, amely már megfelelő menetteljesítményeket biztosít, nincs is szükség többre. Kézi váltóval 10,9 másodperc alatt gyorsít százra. Van egy erősebb aggregát is, a 165 lovas 1,6-os THP turbó, amely 8,9 másodperces gyorsulást szavatol. Az Euro 6-os normájú BlueHDi dízel 100, 120 és lóerővel, 2 liter lökettérfogattal pedig 150 és 180 lóerős változatban kapható. A 3008 négyféle felszereltséggel vásárolható meg (Access, Active, Allure, GT). A legfontosabb tételeket már az Access is tartalmazza, az Active pedig már feltétel nélkül ajánlható, a luxusigényeket leszámítva mindent kielégít.

A Peugeot 3008 ára akcióban 5 799 000 forinttól indul (Access 1,2 Puretech), a korrekt felszereltségű, Active 1,6 Blue HDi 120 ára pedig 6 959 000 forint. Előrendeléseket már felvesznek az autóra, és az országos teszthét keretében (november 14-19.) ki is lehet próbálni.

Peugeot 3008 árak


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/