/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Pickupot készített a Mercedes

2017. július 20. 11:10   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes elkészült a tavaly beharangozott kisteherautójával, s most felfedte annak minden részletét. A csillagos modellpaletta meglehetősen rendhagyó tagja gyakorlatilag egy Nissan Navara Renault erőforrásokkal, de a Mercedestől megszokott egyedi dizájnnal és minőséggel. Az X-osztállyal új vásárlói kör felé nyitnának. A platós modell forgalmazása Európában novemberben veszi kezdetét.

A Mercedes-Benz X-osztály a nemzetközi piacokon tapasztalható változások hívták életre. A közepes méretű, 1 tonna teherbírású pickupokkal szemben a személyautós vezethetőség és komfort egyre inkább elvárás, s a magán használatú pickupok száma is jelentősen megszaporodott az utóbbi években. Ezekre az autókra már nem igáslovakként tekintenek. A Mercedes mindezeket a jelenségeket számításba vette, amikor belevágott az X-osztály fejlesztésébe. Autója ugyanúgy szól argentin földtulajdonosoknak és farmereknek, ausztrál építési vállalkozóknak, brazil családoknak, dél-afrikai és brit individualistáknak, mint új-zélandi és német kalandoroknak.

Az X-osztály a modern dizájnt robusztus kialakítással, átlagon felüli off-road képességekkel és nagyfokú kényelemmel ötvözi. Létraalváza, hátsó többlengőkaros merevtengelye, független első kerékfelfüggesztése és mindkét tengelyen tekercsrugói vannak, így meglehetősen kényelmes a rugózása. Háromféle kivitelben fogják kínálni eltérő felhasználásra. A Pure verzió az igásló, a Progressive verzió az extra stíluselemeket és komfortot sem nélkülöző cégautó, a Power kivitel pedig a gazdagon felszerelt, felcicomázott “életmód” csúcsmodell.

No de nézzük is a méreteket. Az X-osztály mindegyik változata 5340 mm hosszú, 1920 mm széles és 1819 mm magas, 3150 mm-es tengelytávval. A plató szabályos, négyzet alakú, 1587 mm hosszú és 1560 mm széles. A szabványos Euro-raklap gond nélkül becsúsztatható a kerékdobok közé. A plató érdekessége, hogy a pickupok mezőnyében egyedüliként megvilágítható. A maximális terhelhetőség egyébként 990 és 1042 kilogramm közötti, a vontatható fékezett utánfutó tömege 1650-3500 kilogramm lehet.

Akárcsak a karosszéria, a belső tér is háromféle kivitelben választható. Az egyes szinteken a kárpitozás és a díszítőelemek eltérnek, a csúcsváltozathoz akár bőrözött műszerfal is kérhető. A szabadon álló érintőképernyő a V-osztályból került át és 21 centis átmérőjével a legnagyobb a szegmensben. A nagy, analóg főműszereket is a kisbuszból vették át. Ha megrendelik az autóhoz az Audio 20 CD és a COMAND Online multimédiás rendszereket, az X-osztályt multifunkciós érintőpaddal is kiegészítik, ami egyedülálló a szegmensben.

Az üléseket hosszú távon kényelmesre tervezték, a hátsó háromüléses pad szélső székeit pedig hangsúlyosabban formázták. Hatféle üléskárpitozás választható, köztük kétfajta bőrrel és kontrasztos varrással, de mennyezetkárpitból is kétféle áll rendelkezésre. A gyári kiegészítők kínálata is rendkívül bőséges. Különböző színű és kivitelű hátsó bukócsövek, oldalfellépők, puha és kemény hátsó tetők, platóbélések és csomagelválasztó rendszer érhető el a modellhez.

Az X-osztály biztonság tekintetében is magasra helyezi a lécet, van benne aktív fékasszisztens, sávtartó és táblafelismerő asszisztens, vontatmány-stabilizáló, guminyomás-figyelő, vészhelyzeti hívórendszer, tempomat, LED fényszórók és 360 fokos kamera. A szegmensben elsőként SIM kártyával is felszerelhető.

A Mercedes-Benz X-osztály kétféle 2,3 literes, négyhengeres Renault common-rail turbódízel motorral kerül piacra. Az X 220 d megjelölésű modellben az aggregát 163 lóerőt és 403 Nm nyomatékot ad le, míg az X 250 d modellben két turbófeltöltővel 190 lóerőt és 450 Nm nyomatékot mozgósít (1500-2500 ford./percnél). A dízelek bal- és jobbkormányos kivitelben, kizárólag hátsó-, vagy kapcsolható négykerék-hajtással kerülnek piacra. Egyes piacokon, például az Egyesült Arab Emírségekben és Marokkóban az X-osztály 2 literes 165 lovas benzinmotorral szerelt balkormányos változata is megvásárolható lesz. Mindegyik motorhoz hatfokozatú kézi váltó tartozik, de az X 250 d modellekhez hétsebességes automataváltó is kérhető.

2018 közepén megjelenik a 3 literes V6-os Mercedes dízelmotorral hajtott X 350 d csúcsmodell is. 258 lóerejével és 550 Nm nyomatékával a legpotensebb pickup lesz az 1 tonnás mezőnyben. Alapfelszereltségéhez tartozik majd az állandó összkerék-hajtás, a 7-gangos automataváltó, s a menetmód-választó rendszer, öt különböző karakterisztikát kínáló beállítással.

Az X-osztály mindkét tengelyén belső hűtésű tárcsafékeket találunk (elöl 32, hátul 30,8 cm átmérővel), a sztenderd comfort futóművel pedig a szabad magasság 202 mm. Opcióként 20 mm-rel emelt futómű is rendelhető lesz; Európán kívül az összes autó ilyennel érkezik. Az X 220 d 4MATIC és X 250 d 4MATIC modellekben kapcsolható összkerékhajtást találunk, az X 350 d később állandó összkerékhajtást kap. Mindkét rendszerhez lejtmenet-vezérlő és felező áttétel is tartozik, hátsó differenciálzár pedig külön rendelhető.

A csillagos pickup a Renault-Nissan Szövetséggel kooperációban készül majd. Az Európába, Ausztráliába és Dél-Afrikába szánt autókat a Nissan barcelonai üzeme állítja elő, a latin-amerikai piacokat pedig a Renault cordobai üzeme szolgálja ki. Az X-osztállyal új szintre lép a Daimler és a Renault-Nissan stratégiai együttműködése, ami hét évvel ezelőtt indult. Mindkét vállalat profitál a gyártási kapacitás optimális kihasználásából, a Mercedes pedig beléphet az intenzív növekedést produkló 1 tonnás pickupok piacára.

Már az X-osztály alapárát is tudjuk, Németországban 37 294 eurótól kínálják.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/