/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Rajthoz állt az Audi RS Q3 és RS Q3 Sportback

2019. szeptember 30. 13:30   |   DG
címkék:  

Mint egy versenysorozatban: az Audi Hungariánál rajthoz álltak az Audi RS Q3 és RS Q3 Sportback modellek. Mindkét kompakt sport-SUV egyesíti a kimagasló teljesítményt, a sportos megjelenést és a maximális hétköznapi használhatóságot, legendás győri öthengeres motorjuk pedig gondoskodik az egyedi hangzásról és vezetési élményről.

Az Audi RS Q3 és RS Q3 Sportback egyet jelent a kimagasló erővel és teljesítménnyel. Ez tükröződik a modellek formatervében is: a keret nélküli Singleframe hűtőráccsal a kompakt SUV még határozottabb megjelenésű. A feketén csillogó, háromdimenziós méhsejt struktúrájú hűtőrács mélyebben, közvetlenül az RS nagyméretű oldalsó légbeömlőket is tartalmazó lökhárítóján helyezkedik el. A lökhárító markáns, bumeráng alakú pengeelemeit kizárólag az RS Q3 dizájnjához tervezték. Az RS génjei visszaköszönnek a Singleframe hűtőrács feletti lapos réseiben is.

Az RS Q3 Sportback lejtős tetővonalával 45 mm-rel alacsonyabb (1557 mm), mint az RS Q3, így még izmosabbnak néz ki, az alacsony hátsó szélvédő és a dupla spoiler miatt pedig szélesebbnek is tűnik. A kerékjárati ívek azonban mindkét modellen 10 mm-rel szélesebbek a normál változatokénál. A két izom-SUV emellett oldalanként egy hatalmas ovális kipufogóvéget visel, amelyek között nagyméretű, feketére festett diffúzor kapott helyet. A LED fényszórók az alapfelszerelés részét képezik, de opcióként Matrix LED fényszórók is kaphatók dinamikus irányjelzőkkel és sötétített lámpaburákkal.

Az Audi Q3 családján belül az RS Q3 és az RS Q3 Sportback testesíti meg a sportosság csúcsát. A kompakt modellek nagyon meggyőzőek: öt henger, 400 LE-s teljesítmény, 480 Nm forgatónyomaték, quattro összkerékhajtás. Öthengeres erőforrásuk igazi modern klasszikus. Az Audi Hungariánál gyártott 2,5 literes TFSI motor az elmúlt évben sorozatban kilencedszer nyerte el az Az Év Nemzetközi Motorja díjat.

A többszörösen kitüntetett öthengeres motor ugyanabból a 2,5 literes lökettérfogatból több mint 17 százalékkal nagyobb teljesítményt képes kihozni. A maximális forgatónyomaték a rendkívül széles – percenként 1950-től 5850 fordulatig terjedő – fordulatszám-tartományban rendelkezésre áll. Az RS Q3 és RS Q3 Sportback mindössze 4,5 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/órás sebességre. A maximális sebességük 250 km/órára szabályozott, de kérésre kitolható 280 km/óráig.

A motorhoz hétsebességes S tronic automataváltó csatlakozik, az erő pedig quattro állandó négykerék-hajtásra zúdul rá. Az Audi drive select menetmód-választó rendszerrel szabályozható a quattro hajtás és más komponensek, mint a kormányzás, a felfüggesztés, a váltómű, a motorkarakterisztika és hangzás. Öt vagy hat program választható, komfortos, automatikus, dinamikus, eco, egyéni és két RS mód. Az utóbbi kettő a kormánykeréken elhelyezett RS Mode gombbal aktiválható.

 A sztenderd RS sport felfüggesztés 10 mm-rel ülteti meg a karosszériát az Q3 és Q3 Sportback modellekhez képest, és sztenderd felszerelés a progresszív kormányzás. Az RS modellek 20 colos kerekekkel érkeznek, de 21 colos szettel is rendelhetők, 255/35 méretű abroncsokkal. A fékrendszer elöl 375, hátul 310 milliméteres hűtött és perforált tárcsákból, valamint 6-dugattyús nyergekből tevődik össze. Plusz pénzért karbon-kerámia rendszer is elérhető, 38 centis első és 31 centis hátsó tárcsákkal. Az extrák között szerepel az adaptív csillapítással dolgozó RS sport felfüggesztés is.

Az utastérben RS-specifikus digitális műszerfallal és érintőképernyőkkel találkozunk, a sportülések pedig fekete bőr/Alcantara kárpitozást kaptak. Most első ízben méhsejtmintás nappabőr sportülések is kaphatók piros vagy kék kontrasztvarrással. A kiterjesztett RS dizájncsomag részeként az ajtópanelek és a könyöklők piros vagy kék Alcantara betétekkel gazdagodhatnak. A műszerfali betét lehet alumínium, zongoralakk, fekete vagy szénszálas.

 Az RS Q3 és RS Q3 Sportback praktikum tekintetében sem követelnek kompromisszumot. Öt személynek és csomagjaiknak kínálnak elegendő helyet, hátsó üléssoruk pedig 150 (RS Q3) illetve 130 mm hosszan sínen tologatható. A támlák több különböző pozícióban rögzíthetők. A csomagtér 530 literes, az üléstámlákat lehajtva pedig 1525 literes raktér nyerhető (Sportback: 1400 liter).

A két RS modell nyolcféle színben rendelhető, köztük az RS-specifikus Kyalami zöldben és Nardo szürkében. Fényes fekete, illetve alumínium stíluscsomag is kapható.

Az Audi RS Q3 és Q3 Sportback a 2019-es év végétől lesz elérhető az európai kereskedésekben. A hazai árakat még nem lehet tudni, de a nagyteljesítményű SUV németországi alapára 63 500 euró, míg a kupé 65 ezer eurótól vihető haza.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/