/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Rendhagyó crossovert épített a Toyota

2016. március 15. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A hidrogénhajtású Miraival megkezdett és az új Priusszal folytatott meghökkentő, szabad stílusú formatervezési irányvonalba illeszkedik a legújabb kompakt Toyota crossover, a C-HR is. A jármű teljesen új stílust képvisel a kategóriában, hajtáslánca pedig benzin-elektromos hibrid. Emellett turbómotorral is kapható lesz.

A Toyota CH-R különleges karaktere jó példa arra, hogy a Toyota új globális stratégiája (TNGA/Toyota New Global Architecture) milyen nagy szabadságot enged a fejlesztőknek olyan kulcsfontosságú területeken, mint a dizájn, a hajtáslánc és a menetdinamika. Ezáltal pedig új megközelítést tesz lehetővé számukra a növekvő mértékben uniformizálódó crossover kategóriában.

Ennek eredményeképpen a Toyota C-HR figyelemreméltóan hű maradt a 2014-ben Párizsban és 2015-ben Frankfurtban nagy figyelmet keltett tanulmányautó alapkoncepciójához. Kupészerű vonalvezetése tanúsítja tervezői elkötelezettségét aziránt, hogy egyedi stílusa kitűnjön a Toyoták sorából és új irányt mutasson a kompakt crossoverek között.

A Toyota C-HR hibrid hajtáslánca innovatívnak számít kategóriájában. A Toyota legfrissebb, 1,8-as hibrid rendszere a C-HR-t tökéletesen alkalmassá teszi a modern városi életre, miközben üzemi hatásfoka olyan magas szintű, ami korábban ismeretlennek számított ebben a szegmensben.

Ezek szellemében a menetdinamika viszonyítási alapja egy modern C kategóriás ferdehátú pontossága és kontrollálhatósága volt, amit a Toyota legújabb platformjának legapróbb részletekbe menő finomításával és alacsony tömegközéppont kialakításával értek el. Az volt a cél, hogy a C-HR sebessége ne csökkenjen le a kanyarokban, a karosszéria kontrollálható, a kormányzás pedig kiegyensúlyozott legyen. Így a vezetés nem csak zsúfolt városi körülmények közt, hanem nyílt úton is élvezetes lesz, függetlenül a burkolat minőségétől, ami egy crossover esetén alapfeltétel.

A fejlesztő csapat tudatában volt annak, hogy a crossover szegmens igen zsúfolt, ezért kezdettől fogva nagyon célzott megközelítést alkalmaztak, egy igen konkrét és egyedi felhasználótípust feltételezve. A feltételezett ügyfél elsődlegesen emocionális döntéseket hoz. Ki akar tűnni és elsőként szeretne új élményeket, új termékeket kipróbálni. Számára a stílus fontosabb, mint a praktikusság, és autóját személyisége kiterjesztésének tekinti. Bármit vesz, annak fontos a minősége és szeret átszellemülten vezetni. Mivel városban él, autójának képesnek kell lennie a zsúfolt városi közlekedésben helyt állni.

A célcsoport igényeinek és ízlésének megfelelően a Toyota C-HR stílusa egyedi, miközben újszerű dinamizmust hoz a kategóriába.

A C-HR modulált felépítésű, az erőteljes alsó rész karcsú, kupészerű kabinnal lett kombinálva. A kocsi első része a Toyota „Under Priority” és „Keen Look” elnevezésű formai identitásának továbbfejlesztése. A nyúlánk felső hűtőmaszk a Toyota jelvény irányából átfolyik az agresszív sárvédőszélek és az első lámpák irányába, a kocsi sarkait teljesen körülölelve. A lámpaüvegek alatt LED fények világítanak fényterelőkkel és szekvenciális irányjelzőkkel, melyek együttese egyedi vizuális kézjeggyel látja el a kocsit. Lejjebb a kerékjáratokkal és a trapéz alakú alsó maszkkal összevont lökhárító térbelisége ad biztosan álló megjelenést a C-HR-nek.

A sötétített küszöbrész első és hátsó kerekek felé mutató íve, valamint a kocsi oldalán vállszerűen körbefutó él optikailag mind a karcsú felépítmény emeltségét hangsúlyozzák. A kupészerű megjelenést erősítik a C oszlopba bújtatott, láthatatlan hátsó kilincsek és a nagyméretű, vázszerű hátsó légterelőbe átlendülő tetővonal. Hátul az erősen kúpos kabinrész magába foglalja a csomagteret fedő ajtót. Ennek kialakítása erős kontrasztban áll a kifejezetten feltűnő kialakítású kerékjáratokkal, és együtt extrém széles és erőteljes kiállást kölcsönöznek az új crossovernek. A hátsó LED-es lámpák kifejező vizuális karaktert adnak a kocsi hátsó részének.

122 lóerős teljesítményével az új hibrid jobb hatásfokú, könnyebb és élénkebb teljesítményleadású, mint elődje. A motor részletekbe menő módosítása révén a termikus hatásfok eléri a 40 százalékot, ami világcsúcs a benzinmotorok között. A hibrid rendszer komponensei könnyebbek és kisebbek lettek, miközben áthelyezték őket a tömegközéppont további csökkentése érdekében. A károsanyag-kibocsátás kevesebb, mint 90 gramm kilométerenként.

A hibrid mellett a Toyota C-HR az Aurisban bemutatkozott 115 lóerős 1,2 literes turbómotorral is kapható lesz. Hatsebességes manuális vagy fokozatmentes (CVT) automata váltóval párosítható. A CVT változat első- és összkerékhajtással is rendelhető. Bizonyos piacok számára készül majd egy 2 literes CVT változat is.

A Toyota a C-HR-t felszereli Safety Sense rendszerével is, amely magába foglalja az ütközésre figyelmeztető rendszert, a sávelhagyásra figyelmeztető és jelzőtábla felismerő rendszert, az automatikus távolsági világítást, a gyalogosérzékelőt vagy az adaptív sebességtartó automatikát.

A Toyota C-HR-t Törökországban, Sakaryában, a Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) üzemeiben fogják gyártani. A török gyár a TME harmadik európai hibrid gyártóegysége. Ezen kívül még Franciaországban, a Toyota Motor Manufacturing France-nál (Yaris Hybrid) és Angliában, a Toyota Motor Manufacturing UK-nál (Auris Hybrid és Auris Hybrid Touring Sport) készülnek hibrid járművek Európában.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/