![](https://nb1.hu/wp-content/uploads/2024/07/1300x240-100bonusz.jpg)
Rendhagyó crossovert épített a Toyota
A hidrogénhajtású Miraival megkezdett és az új Priusszal folytatott meghökkentő, szabad stílusú formatervezési irányvonalba illeszkedik a legújabb kompakt Toyota crossover, a C-HR is. A jármű teljesen új stílust képvisel a kategóriában, hajtáslánca pedig benzin-elektromos hibrid. Emellett turbómotorral is kapható lesz.
A Toyota CH-R különleges karaktere jó példa arra, hogy a Toyota új globális stratégiája (TNGA/Toyota New Global Architecture) milyen nagy szabadságot enged a fejlesztőknek olyan kulcsfontosságú területeken, mint a dizájn, a hajtáslánc és a menetdinamika. Ezáltal pedig új megközelítést tesz lehetővé számukra a növekvő mértékben uniformizálódó crossover kategóriában.
Ennek eredményeképpen a Toyota C-HR figyelemreméltóan hű maradt a 2014-ben Párizsban és 2015-ben Frankfurtban nagy figyelmet keltett tanulmányautó alapkoncepciójához. Kupészerű vonalvezetése tanúsítja tervezői elkötelezettségét aziránt, hogy egyedi stílusa kitűnjön a Toyoták sorából és új irányt mutasson a kompakt crossoverek között.
A Toyota C-HR hibrid hajtáslánca innovatívnak számít kategóriájában. A Toyota legfrissebb, 1,8-as hibrid rendszere a C-HR-t tökéletesen alkalmassá teszi a modern városi életre, miközben üzemi hatásfoka olyan magas szintű, ami korábban ismeretlennek számított ebben a szegmensben.
Ezek szellemében a menetdinamika viszonyítási alapja egy modern C kategóriás ferdehátú pontossága és kontrollálhatósága volt, amit a Toyota legújabb platformjának legapróbb részletekbe menő finomításával és alacsony tömegközéppont kialakításával értek el. Az volt a cél, hogy a C-HR sebessége ne csökkenjen le a kanyarokban, a karosszéria kontrollálható, a kormányzás pedig kiegyensúlyozott legyen. Így a vezetés nem csak zsúfolt városi körülmények közt, hanem nyílt úton is élvezetes lesz, függetlenül a burkolat minőségétől, ami egy crossover esetén alapfeltétel.
A fejlesztő csapat tudatában volt annak, hogy a crossover szegmens igen zsúfolt, ezért kezdettől fogva nagyon célzott megközelítést alkalmaztak, egy igen konkrét és egyedi felhasználótípust feltételezve. A feltételezett ügyfél elsődlegesen emocionális döntéseket hoz. Ki akar tűnni és elsőként szeretne új élményeket, új termékeket kipróbálni. Számára a stílus fontosabb, mint a praktikusság, és autóját személyisége kiterjesztésének tekinti. Bármit vesz, annak fontos a minősége és szeret átszellemülten vezetni. Mivel városban él, autójának képesnek kell lennie a zsúfolt városi közlekedésben helyt állni.
A célcsoport igényeinek és ízlésének megfelelően a Toyota C-HR stílusa egyedi, miközben újszerű dinamizmust hoz a kategóriába.
A C-HR modulált felépítésű, az erőteljes alsó rész karcsú, kupészerű kabinnal lett kombinálva. A kocsi első része a Toyota „Under Priority” és „Keen Look” elnevezésű formai identitásának továbbfejlesztése. A nyúlánk felső hűtőmaszk a Toyota jelvény irányából átfolyik az agresszív sárvédőszélek és az első lámpák irányába, a kocsi sarkait teljesen körülölelve. A lámpaüvegek alatt LED fények világítanak fényterelőkkel és szekvenciális irányjelzőkkel, melyek együttese egyedi vizuális kézjeggyel látja el a kocsit. Lejjebb a kerékjáratokkal és a trapéz alakú alsó maszkkal összevont lökhárító térbelisége ad biztosan álló megjelenést a C-HR-nek.
A sötétített küszöbrész első és hátsó kerekek felé mutató íve, valamint a kocsi oldalán vállszerűen körbefutó él optikailag mind a karcsú felépítmény emeltségét hangsúlyozzák. A kupészerű megjelenést erősítik a C oszlopba bújtatott, láthatatlan hátsó kilincsek és a nagyméretű, vázszerű hátsó légterelőbe átlendülő tetővonal. Hátul az erősen kúpos kabinrész magába foglalja a csomagteret fedő ajtót. Ennek kialakítása erős kontrasztban áll a kifejezetten feltűnő kialakítású kerékjáratokkal, és együtt extrém széles és erőteljes kiállást kölcsönöznek az új crossovernek. A hátsó LED-es lámpák kifejező vizuális karaktert adnak a kocsi hátsó részének.
122 lóerős teljesítményével az új hibrid jobb hatásfokú, könnyebb és élénkebb teljesítményleadású, mint elődje. A motor részletekbe menő módosítása révén a termikus hatásfok eléri a 40 százalékot, ami világcsúcs a benzinmotorok között. A hibrid rendszer komponensei könnyebbek és kisebbek lettek, miközben áthelyezték őket a tömegközéppont további csökkentése érdekében. A károsanyag-kibocsátás kevesebb, mint 90 gramm kilométerenként.
A hibrid mellett a Toyota C-HR az Aurisban bemutatkozott 115 lóerős 1,2 literes turbómotorral is kapható lesz. Hatsebességes manuális vagy fokozatmentes (CVT) automata váltóval párosítható. A CVT változat első- és összkerékhajtással is rendelhető. Bizonyos piacok számára készül majd egy 2 literes CVT változat is.
A Toyota a C-HR-t felszereli Safety Sense rendszerével is, amely magába foglalja az ütközésre figyelmeztető rendszert, a sávelhagyásra figyelmeztető és jelzőtábla felismerő rendszert, az automatikus távolsági világítást, a gyalogosérzékelőt vagy az adaptív sebességtartó automatikát.
A Toyota C-HR-t Törökországban, Sakaryában, a Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) üzemeiben fogják gyártani. A török gyár a TME harmadik európai hibrid gyártóegysége. Ezen kívül még Franciaországban, a Toyota Motor Manufacturing France-nál (Yaris Hybrid) és Angliában, a Toyota Motor Manufacturing UK-nál (Auris Hybrid és Auris Hybrid Touring Sport) készülnek hibrid járművek Európában.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)