/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Rendszámos gokart 400 lóerővel – Ariel Atom 4R

2023. július 16. 08:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Nem mai koncepció az Ariel utcai „Forma-1”-es autója, de még mindig lehet belőle többet és jobbat kihozni, ahogy azt tették a mérnökök Atom 4R néven. A nagy gokartba a Honda Civic Type-R turbós négyhengerese került 406 lóerővel, miközben könnyebb és kezelhetőbb lett.

Nem sok olyan négykerekű létezik, mint az Ariel Atom, melynek alapkoncepciója olyan versenyautó készítése, ami még épp használható közúton is. A minimális feltételeknek való megfelelésen túl teljes versenytechnikát kap, aki egy ilyen járgány mellett teszi le a voksát, így hát persze népautó sosem lesz belőle, de többek között ez – ritkasága – is adja a modell esszenciáját.

A Goodwoodi Sebességfesztivál ideális környezetet biztosított a gyártó számára, hogy megmutassa, még mindig van hova csiszolni az Atomot. A 4R névre hallgató variáns a 4-esen alapszik, ám azzal nem sok közös alkatrészt találunk benne. Habár a Honda Civic Type-R-től érkező turbós négyhengeres benzinmotor mondhatni egy ilyen közös tényező, pár dolgot elkövettek vele, hogy a gyári 325 lóerőnél többel kínozza meg a hátsó kerekeket. Egész konkrétan 406 lovat hoztak ki a K20-as erőműből, míg a gyári 420 nm-es nyomaték helyett kereken 500 Newtonméter áll a sofőr rendelkezésére főként egy új hűtőrendszernek és az újraírt vezérlőelektronikának köszönhetően.

Ezzel a 2008-ban bemutatott Ariel Atom V8 után ez a legerősebb modell a gyártó kínálatában – az 480 lóerőt képes leadni, ám jóval nehezebb és nem ennyire kanyarvadászatra kihegyezett konstrukció. Ami a menetteljesítményt illeti, szinte bármi ellen kiállhatunk egy gyorsulási versenyre, ugyanis 2,7 másodperc alatt tudja le a 0-100 km/órás sprintet, míg álló helyzetből 160-ra 6,5 szekundum alatt katapultált (ez három tizeddel jobb az Atom 4 értékénél), míg a csúcssebesség 261-ről 274 km/órára nőtt. Érdekes, de a manuális váltó helyett egy ugyancsak hatfokozatú, de szekvenciális egységet szerelnek a 4R-ekbe.

A stabilitásért és jobb lassításért Öhlins rugók és gátlók kerültek az Eibach-Bilstein páros helyére, illetve karbon-kerámia féktárcsák négydugattyús AP Racing nyergekkel, valamint szénszálas felnik mind a két tengelyre. Csak ezekkel a módosításokkal 26 kilogrammot sikerült faragni az Atom tömegéből, melynek nagyja ráadásul rugózatlan tömegként jelentkezik. A 12 fokozatban állítható ABS és az F1-es autókéra hajazó első-hátsó szárny már csak hab a tortán. Sajnos a várható vételárról nem tudni, de a teljesítménycsomaggal ellátott Atom 4 átszámítva 27,7 millió forintos áránál biztos többet kell érte adni.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/