/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Sportback concept – jövőbe tekintés az Audinál

2009. január 14. 14:45   |   Autoblog
címkék:  

Az Euro 6-os normát teljesítő 3.0 V6 TDI clean dízelmotor a legfejlettebb műszaki megoldásokat vonultatja fel.


A 2009-es Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállítás alkalmával hullt le a lepel az Audi új Sportback Concept tanulmányautójáról, mely valami irgalmatlanul jól néz ki, ezért ismét megemlékezünk róla. Ha a jövőbeni Audik így festenek majd – márpedig ezt ígérik -, kapkodni fogják őket. A Sportback Concept akár a következő A7-es modell előfutára is lehet; 4,95 méter hosszú, 1,93 méter széles és 1,4 méter magas karosszériája a kupék és az ötajtós járművek tulajdonságait ötvözi. Hajtásáról a világ egyik legtisztább dízelmotorja gondoskodik.


Az Audi Sportback Concept formavilágát a letisztult egyszerűség, s vonalai számának drasztikus mérséklése jellemzi. A tető, a vállöv és a küszöb íve egyetlen lendületes vonás részeként jelenik meg, a kupé négy keret nélküli oldalablakának sávja pedig hangsúlyosan keskenyen húzódik. A 10-küllős, 21-colos kerekek mögé az első tengelyre 380, a hátsóra 356 mm átmérőjű kerámia féktárcsákat szereltek. A tárcsákat elöl egyrészes, 6-dugattyús alumínium féknyergek, míg hátul úszónyergek szorítják. Gyönyörűek és aprólékosan kimunkáltak a széles és lapos LED-es világítótestek. A singleframe hűtőrács is új formában jelenik meg.


Az utastér hasonlóképpen letisztult, szinte már puritán, mégis kifejezetten elegáns. A külső formavilághoz hasonlóan itt is a vízszintes vonalak és a nagy felületek harmóniája dominál. Nem kevésbé lélegzetelállító, mint a külső. A nagyméretű üvegtető a világos és tágas térérzetet fokozza tovább. A kidolgozás manufaktúra-szerű, rendkívül igényes. Tulajdonképpen a teljes belteret bőr borítja, a mennyezet, a műszerfal, az ajtókárpitok egyes részeitől, a teljes ülésgarnitúrán át egészen a csomagtartóig. A műszerfal, a középkonzol és az ajtókárpitok kiterjedt fa díszítőberakásai tölgy rétegelt lemezből készültek, világos és sötétebb sávok vízszintes tagolású mintáját hozva létre.


A zongoralakk-fekete és csiszolt alumínium felületű MMI-kezelőegység ugyancsak az utastér kiemelkedő exkluzivitását tükrözi. A részletek iránti figyelmesség a belső ajtókilincseken is megnyilvánul, amelyek formája a kisméretű hátsó oldalablakok alakjára rímel. A külső és a belső így valódi formai egységet alkot. A vezető és utasai sportülésekben foglalhatnak helyet, amelyek rombuszmintázatú steppelése a klasszikus GT-hagyományok felelevenítője. A csomagtartó 500 literes.


A tervezők a világ legtisztább dízelét választották az Audi Sportback Concept tanulmány méltó erőforrásául. Az Euro 6-os normát teljesítő 3.0 V6 TDI clean dízelmotor a legfejlettebb műszaki megoldásokat vonultatja fel. Piezo injektorokkal szerelt, 2000 bar üzemi nyomáson dolgozó common-rail befecskendező rendszere, világszerte elsőként alkalmazott égéstér-érzékelő rendszere és rendkívül fejlett kipufogógáz-tisztító rendszere van. Akár 90 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot bocsát ki. Működése során az AdBlue adalékanyagot, e biológiailag könnyen lebontható vizes oldatot használja, amit minimális mennyiségben a DeNOx-katalizátor elé fecskendez be. Az átfogó tisztítórendszert kiegészítő oxidációs katalizátor és szabályozott dízel-részecskeszűrő teszi teljessé. A széndioxid-kibocsátás kilométerenként mindössze 156 gramm.


Akárcsak az Audi Q7 3.0 TDI amerikai változatában, a V6-os erőforrás a Sportback concept tanulmányban is 225 LE teljesítményt és 550 Nm maximális forgatónyomatékot produkál. Erejének közvetítéséről az Audi legkorszerűbb sebességváltója, az új 7-fokozatú “S-tronic” gondoskodik, míg a quattro állandó összkerékhajtás felel azért, hogy a TDI nyomatéka mindig az útra jusson. A közel 1,8 tonnás, 0,30 légellenállási együtthatóval rendelkező kupé így álló helyzetből kevesebb, mint 7 másodperc alatt gyorsít 100 km/órás tempóra, csúcssebessége pedig eléri a 245 km/órát.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/