/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Stílusos városi csöppség a Hyundaitól

2020. február 22. 19:05   |   Autoblog
címkék:  

Bemutatkozott a vadonatúj Hyundai i10, amelyet Európában terveztek, fejlesztettek és gyártottak. Az új i10 dögös külső megjelenést, méreteihez képes tágas belsőt, s a kategória egyik legteljesebb körű biztonsági és kapcsolódási csomagját kínálja. Lesz belőle sportos N Line változat is.

A vadonatúj i10 dinamikus, kecses formavilága lágy felületekkel és határozott élekkel teremt izgalmas kontrasztot. Elődjéhez képest még erőteljesebb arányokkal rendelkezik. Az optikai hatást mélyebb tetővonal (-20 mm) és szélesebb karosszéria (+20 mm) teszi intenzívebbé. A hatás az új rajzolatú, opciós 16 colos könnyűfém keréktárcsákkal válik teljessé.

A széles hűtőmaszk sportos személyiségről tanúskodik; ezen belül helyezkednek el a kerek kialakítású, méhsejt belső szerkezetű LED-es nappali fények. Hátul a lámpatestekbe futó, két vízszintes törésvonal osztja meg a csomagtér lágy felületét. Az autó szélességét különleges, háromszögletű idomok erősítik optikailag, hangsúlyossá téve a karosszéria négy sarkában elhelyezkedő kerekek pozícióját. A messziről jól látható, X alakú C-oszlop egyértelműen azonosítja az autót, és az oszlopon elhelyezett logóra vonzza a szemlélő tekintetét.

A tíz rendelhető alapszín mellett a vadonatúj i10 játékos oldalát kihangsúlyozó, kéttónusú tetőlemez (fekete vagy piros színben) teremt további lehetőségeket az egyedi megjelenés kialakítására. A karosszériaszínek közül három (Dragon Red, Brass és Aqua Turquoise) új a kínálatban. Összességében 22 különböző külső színkombináció lehetséges.

A vadonatúj i10 belső tere fiatalos hatású, ugyanakkor praktikus. A belső tér meghatározó stíluselemei az ajtóburkolat kiemelkedéseként megvalósított légbeömlőnyílások, amelyek vízszintes tájolást kölcsönöznek a műszerfalnak, optikailag szélesebbé téve a teret. A műszerfal nagyméretű dekorpaneljén megjelenő, háromdimenziós méhsejt-mintázat pedig átfut az ajtópanelekre.

A négy- vagy ötüléses kivitelben rendelhető i10 a megnövelt tengelytávnak (+40 mm) köszönhetően az eddiginél is tágasabb. A 252 literes, jól variálható csomagtartó a kategória élvonalába tartozik. A rakodóperem magassága 29 mm-rel csökkent, így a táskákat és szatyrokat könnyebb beemelni a csomagtartóba. A két szinten behelyezhető csomagtérpadló és az egy kézzel ledönthető hátsó ülések még praktikusabbá teszik az i10-est a mindennapokban.

Az új i10-est kategóriája élvonalába emelik új kapcsolódási szolgáltatásai. A modell a szegmens legnagyobb érintőképernyőjét, legfejlettebb okostelefonos csatlakozási szolgáltatásait, valamint vezeték nélküli okostelefon-töltést kínál.

A fedélzeti rendszerek a központi színes érintőképernyőről vezérelhetők, amely 8 colos képátlójával a legnagyobbnak számít a szegmensben. Az iOS vagy Android operációs rendszerű okostelefonok problémamentes integrációjáról, biztonságos kezelhetőségéről és a funkciók tükrözéséről Apple CarPlay és Android Auto funkcionalitás gondoskodik. A vezeték nélküli töltés funkciónak köszönhetően pedig az okostelefonok kábel nélkül tölthetők.

A Hyundai Bluelink technológiáján keresztül a legkülönfélébb online csatlakoztatott fedélzeti szolgáltatásokat biztosítja. A Bluelink telematikai technológiák alkalmazásával továbbít valós idejű adatokat (pl. időjárási és forgalom-információkat), valós idejű parkolási tájékoztatást, illetve a helyi üzemanyag- és elektromos töltőállomásokra vonatkozó információkat. A külön megrendelhető navigációs rendszerhez Hyundai LIVE Szolgáltatások előfizetés is tartozik, amely valós idejű forgalmi tájékoztatást, időjárásjelentést, valamint traffipax adatbázist is kínál.

Az új i10 aktív biztonsági és vezetőtámogató funkciók széles körével is rendelkezik. A ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer többfunkciós kamera segítségével képes észlelni a jármű előtt haladó járműveket, illetve gyalogosokat. Az automatikus távolságifény-vezérlés funkció automatikusan vált át a tompított és a távolsági világítás között. Elérhető ezen kívül sávelhagyást gátló rendszer, a vezető éberség-felügyelet, valamint intelligens sebességkorlátozás figyelmeztetés. Az alapfelszereltség része az eCall szolgáltatás is, amely képes automatikusan kapcsolatba lépni a mentő- és segélyszolgálattal, amennyiben a jármű olyan súlyos balesetet szenvedett, hogy kinyíltak a légzsákjai

Az új i10 kétféle motorral rendelhető. Az 1,0 literes, háromhengeres MPI motor legnagyobb teljesítménye 67 lóerő, maximális forgatónyomatéka pedig 96 Nm. A végsebesség 156 km/óra. Az 1,2 literes, hengerenkénti befecskendezéses (MPI), négyhengeres benzinmotor 84 lóerőt és 118 Nm-t ad le, a vele elérhető legnagyobb sebesség 171 km/óra. Mindkét motorhoz kétféle sebességváltó választható: egy ötfokozatú kézi kapcsolású, valamint egy szintén ötfokozatú, robotizált manuális sebességváltó (AMT).

Az i10 ECO csomaggal is megrendelhető, amely módosított áttélezésű hajtáslánccal, négyszemélyes utastérrel, valamint 14 colos kerekekkel járul hozzá a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztáshoz.

A Hyundai legkisebb modellje dinamikus N Line kivitelben is kapható lesz. Ami a külső megjelenést illeti, módosították a lökhárítókat és a hűtőmaszkot: ennek köszönhetően az autó a Hyundai márka motorsport-tevékenységei által ihletett, dinamikus megjelenést öltött magára. Az exkluzív 16 colos könnyűfém keréktárcsák és a LED-es nappali világítás még erőteljesebbé teszik a dizájnt. Az i10 N Line további exkluzív stíluselemei az N Line embléma, a pirossal írott i10 típusjelzés, valamint az alsó védőburkolat és a diffúzor. Az autó hatféle karosszériaszínben választható; ezekhez más színű tetőlemez társítható.

Az utastérben a dinamikus hangulatért az olyan részletek felelősek, mint az N típusjelzésű kormánykerék és sebességváltó kar, a légbeömlők piros kerete, vagy a fém pedálsor. A sportos ülések a testet jobban megtámasztva segítik elő a dinamikus, pontos vezetést.

Az i10 N Line a modellcsalád egyetlen tagjaként megkapta az 1,0 literes Turbo GDi benzinmotort. A háromhengeres erőforrás legnagyobb teljesítménye 100 lóerő, maximális forgatónyomatéka 172 Nm. Ötfokozatú kézi sebességváltó társul hozzá.

Az i10 N Line európai forgalmazása 2020 nyarán veszi kezdetét.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/