/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Szebb és gyorsabb lett a Jaguar F-Type

2019. december 04. 16:10   |   DG
címkék:  

Alaposan átalakult a Jaguar kompakt sportautója, az F-Type. A külsejét átrajzolták, a belső terét minőségi anyagokkal újraalkották és korszerű technológiákkal zsúfolták tele. Négy- és nyolchengeres erőforrásokkal, továbbá hátsó- és összkerék-hajtással lesz kapható.

A Jaguar F-Type megjelenését teljesen átdolgozták a mérnökök, így az még szebb lett. Új, vékony, élesen metszett első LED-es fényszórói, lapos orra és új motorházteteje miatt pedig kifejezetten gonosszá vált a tekintete. A még erőteljesebb vizuális hatásban szerepet játszik az új formájú első lökhárító és a megnövelt hűtőmaszk is. Az F-Type elölről igazán lehengerlő látványt nyújt. Persze a far sem panaszkodhat; a vállas, széles kialakítás és a tovább cizellált vékony LED-es lámpák hasonlóan drámai hatást keltenek.

Az utastérben a tradicionális kézművesség találkozik olyan modern anyagokkal, mint a Windsor bőr és a szatén felületű Noble króm. Különleges, gyönyörű részletmegoldásokból sincs hiány, mint a hatszögletű steppelés az üléseken és az ajtópaneleken, a Jaguar motívumok a fejtámlákon, vagy a ‘Jaguar Est.1935’ jelvény a kesztyűtartó fedelén. A sofőr 31 centiméter átmérőjű konfigurálható digitális műszerfalat lát maga előtt. A Touch Pro infotainment rendszer  Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis és online frissíti magát.

Az F-Type-hoz elérhető összes erőforráshoz aktív szelepes sport kipufogórendszer tartozik. A 450 és 575 lovas változatokba pedig az új csendes indítás módot is beépítik (természetesen felülbírálható). A fantasztikus hangzás továbbra is az F-Type erőssége és az egyik legvonzóbb tulajdonsága. A mérnököknek annak ellenére sikerült érces, erőteljes hangot előállítaniuk, hogy az új emissziós előírások miatt benzines részecskeszűrőt is kötelező a rendszerbe építeni.

Az F-type Coupé és Convertible motorpalettája immár háromtagú, egy 2 literes négyhengeres, valamint egy 5 literes V8-as egység alkotja; a 3 literes kompresszoros erőforrást elhagyták. Az alapmodellek, továbbá az R-Dynamic és First Edition kivitelek 300 lóerős 2 literes négyhengeressel és 450 lovas 5 literes V8-assal választhatók, utóbbi esetben akár összkerékhajtással is. Az F-Type R Coupé és Convertible csúcsmodelleket 575 lóerős 5 literes V8-as viszi, kizárólag négykerék-hajtással párosítva. Az összes aggregáthoz nyolcfokozatú Quickshift automataváltót kapcsoltak.

Az F-Type már a 300 lóerős és 400 Nm nyomatékú kétliteres turbómotorral is valódi élményautóként viselkedik. 5,7 másodperc alatt gyorsul százra és eléri a 250 km/órás sebességet. Az 5 literes kompresszoros V8-as 450 lovas és 580 Nm nyomatékú verziója persze már sokkal keményebb, 4,6 szekundumos nulla-százas sprintet és 285 km/órás végsebességet tesz lehetővé, két- és négykerék-hajtással egyaránt. Az 575 lóerős 700 Nm nyomatékú R modell még magasabbra emeli a lécet, ennek már elegendő 3,7 másodperc a százas tempó eléréséhez, a vége pedig kereken 300 km/óra. A teljesítmény-növekedéssel párhuzamosan az R modell adaptív felfüggesztését is átdolgozták.

Az új F-Type a Jaguar Castle Bromwich-i üzemében készül majd, alapára 54 060 font lesz.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/