/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Szebb és gyorsabb lett a Jaguar F-Type

2019. december 04. 16:10   |   Autoblog
címkék:  

Alaposan átalakult a Jaguar kompakt sportautója, az F-Type. A külsejét átrajzolták, a belső terét minőségi anyagokkal újraalkották és korszerű technológiákkal zsúfolták tele. Négy- és nyolchengeres erőforrásokkal, továbbá hátsó- és összkerék-hajtással lesz kapható.

A Jaguar F-Type megjelenését teljesen átdolgozták a mérnökök, így az még szebb lett. Új, vékony, élesen metszett első LED-es fényszórói, lapos orra és új motorházteteje miatt pedig kifejezetten gonosszá vált a tekintete. A még erőteljesebb vizuális hatásban szerepet játszik az új formájú első lökhárító és a megnövelt hűtőmaszk is. Az F-Type elölről igazán lehengerlő látványt nyújt. Persze a far sem panaszkodhat; a vállas, széles kialakítás és a tovább cizellált vékony LED-es lámpák hasonlóan drámai hatást keltenek.

Az utastérben a tradicionális kézművesség találkozik olyan modern anyagokkal, mint a Windsor bőr és a szatén felületű Noble króm. Különleges, gyönyörű részletmegoldásokból sincs hiány, mint a hatszögletű steppelés az üléseken és az ajtópaneleken, a Jaguar motívumok a fejtámlákon, vagy a ‘Jaguar Est.1935’ jelvény a kesztyűtartó fedelén. A sofőr 31 centiméter átmérőjű konfigurálható digitális műszerfalat lát maga előtt. A Touch Pro infotainment rendszer  Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis és online frissíti magát.

Az F-Type-hoz elérhető összes erőforráshoz aktív szelepes sport kipufogórendszer tartozik. A 450 és 575 lovas változatokba pedig az új csendes indítás módot is beépítik (természetesen felülbírálható). A fantasztikus hangzás továbbra is az F-Type erőssége és az egyik legvonzóbb tulajdonsága. A mérnököknek annak ellenére sikerült érces, erőteljes hangot előállítaniuk, hogy az új emissziós előírások miatt benzines részecskeszűrőt is kötelező a rendszerbe építeni.

Az F-type Coupé és Convertible motorpalettája immár háromtagú, egy 2 literes négyhengeres, valamint egy 5 literes V8-as egység alkotja; a 3 literes kompresszoros erőforrást elhagyták. Az alapmodellek, továbbá az R-Dynamic és First Edition kivitelek 300 lóerős 2 literes négyhengeressel és 450 lovas 5 literes V8-assal választhatók, utóbbi esetben akár összkerékhajtással is. Az F-Type R Coupé és Convertible csúcsmodelleket 575 lóerős 5 literes V8-as viszi, kizárólag négykerék-hajtással párosítva. Az összes aggregáthoz nyolcfokozatú Quickshift automataváltót kapcsoltak.

Az F-Type már a 300 lóerős és 400 Nm nyomatékú kétliteres turbómotorral is valódi élményautóként viselkedik. 5,7 másodperc alatt gyorsul százra és eléri a 250 km/órás sebességet. Az 5 literes kompresszoros V8-as 450 lovas és 580 Nm nyomatékú verziója persze már sokkal keményebb, 4,6 szekundumos nulla-százas sprintet és 285 km/órás végsebességet tesz lehetővé, két- és négykerék-hajtással egyaránt. Az 575 lóerős 700 Nm nyomatékú R modell még magasabbra emeli a lécet, ennek már elegendő 3,7 másodperc a százas tempó eléréséhez, a vége pedig kereken 300 km/óra. A teljesítmény-növekedéssel párhuzamosan az R modell adaptív felfüggesztését is átdolgozták.

Az új F-Type a Jaguar Castle Bromwich-i üzemében készül majd, alapára 54 060 font lesz.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/