/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Szerény kombiból kultikus terepjáró, egymillióért

2023. március 03. 17:20   |   Autoblog
címkék:  

Egy japán tuningműhely emelőkészletet fejlesztett a Toyota Proboxhoz. Az eredményen fellelkesülve – ha már lúd, legyen kövér – addig próbálgatták az autóhoz az optikai kiegészítőket, amíg a végeredmény hasonlatossá nem vált a Land Rover Defenderhez.

Kevés kultúrában él együtt annyira szervesen és harmonikusan a régi és az új, mint Japánban. A múlt és az idősek tisztelete a változás és a fiatalság iránti rajongással társul, és ennek a kettős értékrendnek a tökéletes leképezésével találkozhatunk azoknál az autóépítő vállalkozásoknál, amelyek archaikus külsővel ruháznak fel modern járműveket. A műfaj koronázatlan királya a Mitsuoka, de akadnak mások is bőven, és mindegyikük jól felismerhető karakterrel rendelkezik.

Az ESB Style specialitása például, hogy mikroautókból varázsolnak prémium európai modellekre emlékeztető furcsaságokat, ám időnként nagyobb típusokkal is dolgoznak. Az egyik legújabb fejlesztésük például a 4,25 méteres Toyota Probox alapjaira épül, amely alapok többek között közösek az előző generációs Yariséval – hatalmasnak tehát bajosan nevezhetnénk az autót. A minimalista kombi vízszintes kiterjedéseivel nem tudtak mit kezdeni, a függőlegessel azonban igen: műhelyükben választhatóan 30 vagy 40 mm-es futóműemelést kap az autó, ami az acél keréktárcsákkal együtt kifejezetten harcias, ütőképes megjelenést kölcsönöz a Proboxnak.

Az ihlet nyilván innen jött, az ESB Style dizájnerei pedig nem tanulták meg elfojtani a bizonytalan kimenetelű késztetéseket. Ezért egyedi lökhárítókat szerkesztettek, alájuk masszív védőbetéteket szereltek, az alapmodell furcsa, sokszögű lámpatesteihez igazodva pedig lecserélték a hűtőmaszkot. Itt sem álltak meg azonban: az első és hátsó lámpatestekre műanyag rátéteket szerkesztettek, a C-oszlopot pedig nagy műanyag lemezzel fedték le… Ha eddig nem lett volna egyértelmű a hasonlóság, az elülső Toyota logó helyére illesztett TFender felirat után kétség sem férhet ahhoz, hogy mi volt az alkotók szándéka.

A párhuzam azonban a jelek szerint nem csak az ügyfeleknek tűnt fel: alig egy hónappal azután, hogy a CLS Fox névre keresztelt csomag megjelent az ESB Style kínálatában, a műhely az egyik napról a másikra beszüntette a felirat forgalmazását. A fennmaradó elemekkel elérhető összhatás azonban így is erős, ráadásul nem is megfizethetetlen: a fent említett módosítások a bőr üléshuzatokkal és a dupla első könyöklővel együtt valamivel több mint 400 000 japán jenért, azaz nagyságrendileg egymillió forintért érhetők el.

A Probox motortól (1,3 és 1,5 literes benzines, vagy 1,5 literes hibrid), hajtásképlettől (2WD vagy 4WD), sebességváltótól (kézi, automata vagy CVT), továbbá felszereltségtől függően 1,49 – 2,01 millió japán jen (3,8 – 5,2 millió Ft).

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/