Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Színre lép a Ford Puma Titanium X

2019. szeptember 05. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A Ford ma mutatta be először a stílusos, gazdagon felszerelt Puma Titanium X modellt, röviddel azt megelőzően, hogy az autó a jövő héten reflektorfénybe áll a Frankfurti Autószalonon. Az új Puma Titanium X modellben jelenik meg először a Ford levehető és mosható üléshuzata – aminek segítségével az autó tulajdonosai könnyen megőrizhetik a kabin újszerű állapotát –, valamint a szegmens első derékmasszírozó ülése.

Az ülések huzata levehető és mosható; ez a családbarát megoldás lehetővé teszi, hogy a kárpitokból könnyű legyen kitisztítani az üdítő italok vagy a házi kedvencek nyomait, így az utastér mindig újszerű marad. A különféle színek és dizájnelemek közül válogatva a vásárlók a saját ízlésükhöz igazíthatják a kabin stílusát, és a cipzáras kárpitokat egyszerűen, akár egy kézzel is lehúzhatják az ülésről.

A Puma a szegmensben elsőként kínál derékmasszírozó első üléseket, amelyek az elfáradt izmok felfrissítésével kellemesebbé varázsolják az utazást. Az elektromosan állítható ülésekhez kínált, gombokkal kezelhető, hárompontos rendszerben nemcsak a masszázs erőssége állítható (három fokozatban), hanem a masszírozó mozgás iránya is.

A Puma Titanium X kormánykerekét bőrhatású anyag borítja, a műszerek körül és a műszerfalon fahatású dekorációs betétek láthatók, a belső ajtóburkolatokat pedig modern mintázatú szövetbetétek díszítik.

Vezeték nélküli okostelefon-töltő gondoskodik arról, hogy az autó utasai menet közben is mindig kapcsolatban maradhassanak a külvilággal. A csatlakoztatott okostelefonok és az audio, a navigáció és a klímaberendezés egyszerű hangutasításokkal kezelhetők. A rendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto rendszerekkel, a zenék kifogástalan hangzásáról pedig az 575 wattos, 10 hangszórós B&O hangrendszer gondoskodik. Szintén az alapfelszereltség része a kétzónás automatikus légkondicionáló, az esőérzékelő ablaktörlő és a tolatóradar.

Az új Puma Titanium X külső megjelenését úgy alakították ki a dizájnerek, hogy még karizmatikusabbá váljon a Puma egyébként is látványos formavilága. Az autó 18 colos, 10 küllős, Pearl Grey fényezésű exkluzív könnyűfém keréktárcsákon gurul. A Puma orrkialakításához jól illik a Titanium X modellváltozat méhsejtmintás hűtőrácsának ragyogó fekete fényezése és krómdíszítése; ugyanilyen dizájnt kaptak a ködfényszórók keretei is. A hátsó diffúzor és az alsó védőlemez metálszürke fényezéssel készül. A fűthető külső tükrök burkolata ugyanolyan színű, mint a karosszéria; a tükörborításban kapott helyet az irányjelző, valamint a kilépő fény is.

A Puma vásárlói az elsők közt élvezhetik a Ford kifinomult enyhe hibrid hajtásának előnyeit. Az EcoBoost Hybrid technológia egy szíjhajtású, 11,5 kW teljesítményű integrált indítómotor/generátorral (BISG) egészíti ki a Puma 1,0 literes EcoBoost benzinmotorjának erejét. A BISG képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát, és az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.

A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a csekély súrlódású, háromhengeres benzinmotor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket. A 125 és 155 lóerős változatokban kínált intelligens mild hybrid rendszer kétféleképpen használhatja fel az akkumulátorban tárolt energiát. Az egyik mód a forgatónyomaték-helyettesítés, ami csökkenti a benzinmotor terhelését, és így akár 9 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető; a másik mód pedig a forgatónyomaték-kiegészítés, ami még élvezetesebb vezetési élményt biztosít.

A Puma lenyűgöző stílusához hibátlan praktikum társul; ennek egyik legfontosabb eleme a mindennapos pakolási problémákra gyakorlatias megoldásokat kínáló, innovatív kialakítású csomagtér, amely a kategória legnagyobb, 456 literes térfogatával büszkélkedhet. A rugalmasan alakítható csomagtartóban – a második üléssort síkba döntve – kényelmesen elfér egy 112 cm hosszú, 97 cm széles és 43 cm magas doboz. A Ford MegaBox pedig mély és sokoldalúan használható teret kínál, amelybe két golftáska is beleállítható. Ha a MegaBox fedelét lezárják, akkor a rekesz jó szolgálatot tehet a piszkos sportruházat vagy a sáros gumicsizmák szállításánál. A szintetikus anyaggal bélelt, és alul leengedő dugóval kiegészített Ford MegaBox vízzel is könnyen tisztítható.

A csomagok ki- és bepakolást nagyon megkönnyíti a kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó, aminek a nyitásához elég, ha az ember meglendíti a lábát a hátsó lökhárító alatt. Ráadásul mindezt egy innovatív kalaptartó is kiegészíti, ami automatikusan elmozdul, hogy akadálytalanul hozzá lehessen férni a rakodótérhez.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!