Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Színre lépett a BMW M8 Coupé és Cabrio

2019. június 05. 17:00   |   Autoblog
címkék:  

A BMW M GmbH a nagyteljesítményű sportautó-paletta vadonatúj fejlesztésű kvartettjével gurít új mércét a luxusszegmens élére: bemutatkozik a vezetés abszolút élményét éltető portfólió négy csúcsmodellje, az új BMW M8 Coupé, az M8 Competition Coupé, az M8 Cabrio és az M8 Competition Cabrio.

Az újdonságok a BMW M GmbH által kifejlesztett és sorozatgyártásba küldött eddigi legerősebb benzinmotorból merítik kivételes teljesítményüket. Az M8 Coupé és M8 Cabrio modellpárosban a 4,4 literes erőforrás 1800 és 5600 főtengely-fordulat között állítja elő 750 Nm csúcs forgatónyomatékát, amely a 6000-es fordulatnál jelentkező és a 7200-as leszabályozásig kitartó, 600 lóerő teljesítménnyel párosul. A Competition csúcsmodellek 5800-as fordulatig fenntartják az erőforrás csúcs forgatónyomatékát, 6000-es fordulatnál pedig 625 lóerő maximális teljesítmény leadására képesek.

A hajtáslánc üzemi hőmérsékletének optimalizálásáról minden pillanatban kifinomult hűtési rendszer gondoskodik, legyen szó akár hétköznapi, akár versenypályás használatról. A központi hűtőmodult ezért két plusz hűtőkör egészíti ki, ráadásul a rendszer része egy kiegészítő motorolaj-hűtő és egy önálló váltóolaj-hűtő is. A versenypályás használat egyedi kihívásaival egy forradalmian új kenési szisztéma száll szembe: a mérnökök az olajteknő elejére egy kisebb olajkamrát terveztek, amely extrém igénybevétel esetén avatkozik be az olajozásba. A speciális motorolaj-ellátást így egy plusz szívóág egészíti ki, amely szükség esetén az első kamrából merít olajat az optimális működéshez. Ez utóbbi még a legextrémebb hossz- és oldalirányú gyorsulások esetén is garantálja az erőforrás tökéletes kenését.

Az új BMW M8 Coupé, M8 Competition Coupé, M8 Cabrio és M8 Competition Cabrio hajtásláncában egy nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó dolgozik, amelynek működési elvét háromféle váltási karakterisztika szerint állíthatják be, hatékonyra, sportosra és rendkívül dinamikusra. A kormány mögött BMW M-specifikus váltófülek segítik a manuális sebességváltást. A BMW M8 Coupé 3,3, az M8 Cabrio pedig 3,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A BMW M8 Competition Coupé mindezt 3,2, míg az M8 Competition Cabrio 3,3 szekundum alatt letudja.

Az új BMW M8 csúcsmodellek lélegzetelállító menetteljesítményének felépítésében a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás is kulcsfontosságú szerepet játszik. A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű központilag vezérelt együttműködése minden vezetési szituációban garantálja, hogy a motorból érkező erő veszteségek nélkül jut az aszfaltra. A központi operációs rendszer „Beállítások” menüpontjában arra is lehetőség van, hogy az alapértelmezett beállításként aktiválódó 4WD meghajtást 4WD Sport üzemmódra váltsák, amely az erőforrásból érkező teljesítmény és forgatónyomaték nagyobb arányát a hátsó tengelyre továbbítja. A dinamikus menetstabilizáló rendszer kikapcsolásával a 2WD üzemmód is elérhetővé válik. Ilyenkor kizárólag a hátsó kerekek hajtottak, a legtapasztaltabb pilóták színtiszta vezetési élményét pedig semmiféle menetstabilizáló rendszer nem befolyásolja.

A nagyteljesítményű sportautók kivételesen dinamikus vezethetősége érdekében a hátsó tengelyen számos speciális alkatrész dolgozik. Az új BMW M8 csúcsmodellek letaglózó agilitását BMW M-specifikus, kovácsolt felfüggesztések, a rugóstagok és a lengéscsillapítók precíz rendszerreakcióit pedig a minden korábbinál feszesebb stabilizátorok fokozzák. Az újdonságok versenyautós irányíthatóságát a frontrészen alkalmazott merevítő megoldások emelik új dimenzióba: a motortérben egy tűzfalhoz rögzített toronymerevítő és egy vadonatúj fejlesztésű, integrált oldalcsatlakozásokkal kiegészített, rendkívül merev szerkezeterősítő panel is található. A hátsó tengelyen acél X-merevítő és alumíniumból készült támasztótag felel a minden korábbinál feszesebb vázkapcsolatért.

Az új M kvartett széleskörű alapfelszereltségének a BMW M-specifikus adaptív futómű is része, amely elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal és BMW M Servotronic funkcióval felszerelt, elektromechanikus szervokormánnyal dolgozik. A dinamikus menetstabilizáló rendszer tökéletesen együttműködik a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással és az aktív M differenciálművel, sőt mi több, M Dinamikus Módot is kínál. Utóbbi nagyobb szabadságot enged a kerekek megcsúszásának és a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó összkerékhajtással együttműködve kivételesen sportos, erőcsúsztatásokkal végigfűzött kanyarodásokat is lehetővé tesz. Az alapfelszereltség 19” méretű, ikerküllő-dizájnú BMW M könnyűfém keréktárcsákat és nagyteljesítményű gumiabroncsokat tartogat, elöl 275/40 R19, hátul pedig 285/40 R19 méretben.

Az alapfelszereltségként kínált BMW M fékrendszer alternatívájaként az új BMW M8 csúcsmodellek alá BMW M karbon-kerámia fékrendszer is megrendelhető. Mindkét változat a BMW M-specifikus integrált fékrendszer csúcstechnológiás elvei mentén működik, amelyeknek köszönhetően a fékek reagálási sebessége, erőssége és vezérlőfunkciói is személyre szabhatók. Az optimális lassuláshoz szükséges féknyomást egy elektromos egység állítja elő, amely intenzívebb működést, optimalizált pedál-visszajelzéseket, a menetstabilizáló rendszerekkel pedig jelentősen gyorsabb és pontosabb együttműködést garantál. Az új fékrendszer kétféle pedál-visszajelzési lehetőséget kínál: a Comfort üzemmód a komfortos vezetési élmény működési elvét részesíti előnyben, Sport üzemmódban pedig a fékpedál már a legenyhébb érintésre is végtelenül közvetlen, azonnali fékhatással reagál.

Az újdonságok dinamikus kiállását és exkluzív atmoszféráját nagyméretű első légbeömlők, ikerlamellákkal szerelt BMW M hűtőrács, az első kerekek mögött BMW M légkivezető nyílásokkal kiegészített, erőtől duzzadó kerékjárati ívek, hátsó légterelő szárny, kontraszt-árnyalatú diffúzorral ellátott hátsó lökhárító és aerodinamikailag optimalizált külső visszapillantó-házak teremtik meg. M Carbon külső felszereltségi csomag is rendelhető.

Az új BMW M8 Coupé jellegzetes stílusjegyei közé tartozik a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető duplahullám-kontúrja, amely a klasszikus versenyautók emlékét idézi. Az új BMW M8 Cabrio utasait eközben prémium minőségű szövetből készült, feszes vászontető védi az időjárási viszontagságoktól. A többrétegű tető egyetlen gombnyomással nyitható és zárható, mindössze 15 másodperc alatt, akár utazás közben is.

Az utastérben az alapfelszereltség része a típus-specifikus bőrkárpitozás, a BMW Display Key okoskulcs, a BMW M-specifikus tartalommal dolgozó BMW Head-Up kijelző, a Driving Assistant csomag, a parkolóasszisztens és a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés (navigációs rendszerrel és BMW Intelligens Személyi Asszisztenssel). Újdonság a középkonzolon az „M Mode” gomb, amelyen keresztül az ügyfelek a vezetést támogató rendszereket, illetve a digitális műszerfal és a Head-Up kijelző tartalmát szabhatják személyre. Az „M Mode” gombbal a Road és a Sport vezetési üzemmódok is aktiválhatóvá válnak, a Competition modellek kiváltságaként elérhető Track üzemmód pedig a versenypályás használat követelményei szerint hangolja át a nagyteljesítményű sportautókat.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!