/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Színre lépett a legerősebb BMW 3-as kombi

2019. október 27. 13:25   |   Autoblog
címkék:  

A portfólió trónján álló második csúcsmodell bemutatkozásával az új BMW 3-as sorozat minden eddiginél sportosabb fokozatba kapcsol: az új M340i xDrive limuzin mellé megérkezik az új M340i xDrive Touring is. 2019 novemberében a limuzin és a Touring karosszériaváltozat egyaránt a BMW M340i First Edition különkiadás piaci premierjével indul, külön-külön egy 340 darabban készülő limitált szériaként, rendkívül izgalmas kiegészítőkkel és felszereltségi tételekkel felvértezve.

Az új BMW M340i xDrive limuzin és M340i xDrive Touring egy modellben testesti meg a bajor prémiumgyártó azon legendás, sportosan vezethető esszenciáját, amely immár több mint negyven éve emeli riválisai fölé a BMW 3-as sorozatot. Az első 3-as BMW 1975-ben debütált a nagyközönség előtt, a Touring karosszériaváltozat pedig – amely elsőként a BMW 3-as sorozat második generációjával gurult színpadra – a BMW ikonikus vezethetőségét sokoldalúsággal párosította. Az erőteljes motorok (főként soros hathengeres felépítéssel), a folyamatosan finomhangolt futómű-technológiák és az intelligens összkerékhajtás kombinációi azóta is rendhagyó vezetési élmény képében öltenek testet.

A legújabb nemzedék érkezésével párhuzamosan a BMW M divízió minden korábbinál átfogóbban fejlesztette tovább a 3-as BMW-t: a 374 lóerő maximális teljesítményre képes, BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor, a BMW M sport differenciálmű, a változó áttételű sport kormányművel szerelt BMW M sport futómű, a BMW M sport fékrendszer, illetve a jármű körüli légáramlatot optimalizáló BMW M karosszéria-kiegészítők tökéletes összhangja a maximális menetteljesítményt szolgálja. A BMW M340i xDrive limuzin 4,4, az M340i xDrive Touring pedig 4,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, amely mindkét karosszériaváltozat esetében 0,5 másodperccel gyorsabb az előző nemzedék csúcsmodelljeinél.

A soros hathengeres erőforrás maximális teljesítménye 374 lóerő, amely 48 lóerő növekedés az elődmodell motorjának maximális teljesítményéhez képest. Mindehhez 500 Nm csúcs forgatónyomaték társul, amely 50 newtonméternyi fejlődés. A turbófeltöltő és az acél öntvényből készült kipufogócsonk egybeépítése kompakt méretű kialakítást eredményezett, amelynek köszönhetően intenzív gázadáskor minden korábbinál gyorsabban és már egészen alacsony fordulatszámtól is felépül a töltőnyomás, mialatt a turbólyuk mintegy 25 százalékkal csökkent.

A soros hathengeres benzinmotor teljesítményéhez már az alapfelszereltség részeként BMW M sport kipufogórendszer szolgáltatja a méltó orgánumot. A rendszerben dolgozó szelepeknek köszönhetően a kipufogó versenyautósan sportos hangzásra is képes, amint az ügyfél aktiválja a vezetési élménykapcsolóról elérhető SPORT vagy SPORT+ vezetési üzemmódot. A dupla ikervégződésű sport kipufogórendszerben két részecskeszűrő található, amelyekkel a két BMW M modell az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány környezetvédelmi előírásainak is maradéktalanul megfelel.

A motorhoz nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltót kötöttek. A technológia manuálisan is vezérelhető, akár az előválasztó kar manuális üzemmódba kapcsolásával, akár a kormány mögötti váltófülekkel. A legdinamikusabb kigyorsításokat rajtprogram segíti. Az intelligens összkerékhajtási rendszer az osztóműben dolgozó, elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval 0 és 100 százalék közötti arányban képes változtatni a motorból érkező erő első és a hátsó tengely közötti elosztásán. Az összkerékhajtás szorosan együttműködik a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel és a másodperc törtrésze alatt reagál a megváltozott vezetési szituációkra. A rendszert a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint fejlesztették ki és hangolták be a tervezők, hogy az a vérbeli BMW M modellek vezetési élményét idézze.

Az M340i limuzin és kombi alapfelszereltségének a BMW M sport differenciálmű is része. A hátsó tengelyen dolgozó technológia elektronikusan vezérelt, 0 és 100 százalék közötti arányban változó záró funkciója mindkét modellt érezhetően jobb tapadáshoz, kanyarstabilitáshoz és agilitáshoz segíti. A dinamikus menetstabilizáló rendszer által vezérelt technológia azonban nem csupán az épített utakon átélhető kiváló tapadást segíti, de egyenetlen útfelületen az eltérő oldali kerekek megcsúszását és kipörgését is szabályozza.

Az új BMW 3-as sorozathoz kifejlesztett futómű-technológiában minden adott az extrém sportos vezethetőséghez. A kettős keresztlengőkaros első- és az ötkaros hátsó kerékfelfüggesztés minimalizált saját tömegű és maximalizált feszességű alkatrészei nem csupán a kanyarodás dinamikáját, de a kormányzás pontosságát is fokozzák – ahogyan a széles nyomtávok és az optimális kerékdőlés-beállítások is. Az alapfelszereltségbe tartozó BMW M sport futómű 10 milliméterrel csökkenti a modellpáros hasmagasságát, miközben BMW M-specifikus elasztokinematikai hangolással és rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítókkal dolgozik.

Elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó adaptív M futómű is rendelhető. A technológia lengéscsillapítói adaptívan alkalmazkodnak a folyamatosan változó útfelület adottságaihoz és a vezetési stílus sajátosságaihoz, a lengéscsillapítás és a visszalengés feszessége így egymástól függetlenül fokozza az élményt. A lengéscsillapítás karakterisztikája a vezetési élménykapcsolón keresztül személyre szabható. A BMW M sport futóműhöz és az adaptív M futóműhöz egyaránt változó áttételű sport kormánymű társul, amelynek sebességfüggő Servotronic funkciója minden vezetési szituációban az autó sebességéhez igazítja a kormányszervo rásegítésének mértékét és a kormányzás szögét.

A két újdonság 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról, eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelve. Az első tengelyen 225/45 R18, míg a hátsó kerekeken 255/40 R18 méretű gumiabroncsok feszülnek. Az extrafelszereltségek palettáján eközben háromféle küllődizájnú, 19” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsa és egy 19” méretű BMW Individual könnyűfém felnigarnitúra is megtalálható, ugyancsak eltérő méretű gumiabroncsokkal.

Az M340i xDrive limuzin és Touring számos egyedi, BMW M-specifikus stílusjegyet visel. A tervezők az első lökhárítót, a küszöbtoldatokat és a hátsó lökhárítót egyaránt úgy alakították ki, hogy az optimális mennyiségű hűtőlevegőt juttasson a hajtáslánchoz. Az egyedülálló stílusjegyek között a hálómintázatú BMW hűtőrács és a trapéz alakú kipufogóvégek is megtalálhatók. Az M340i xDrive limuzin ráadásul a karosszéria színére fényezett BMW M hátsó légterelő szárnyat is visel. Az exkluzív megjelenésről mindeközben a BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag tételei, valamint a külső visszapillantó-házak, az első lökhárító-betétek, a típusjelölések, a kipufogóvégek, illetve a BMW hűtőrács hálómintázatának és keretének Cerium Grey metál árnyalata gondoskodik.

A gazdag alapfelszereltség tételei és a BMW M-specifikus kiegészítők az utastérben is a sportos vezetési élményre helyezik a hangsúlyt. Az alapfelszereltségnek a kék kontrasztvarrással öltött, Sensatec és Alcantara kettős bevonatú, BMW M-specifikus sportülések, a BMW M bőrözött sportkormány, az antracit árnyalatú BMW Individual tetőkárpit, a BMW M pedálsor, a BMW M-specifikus szőnyegek, valamint a gyöngyházhatású krómmal bevont, alumíniumból készült utastéri dekorbetétek is részei.

A BMW M340i xDrive Touring idén novemberi piaci debütálásával párhuzamosan a két csúcsmodell exkluzív különkiadása is világpremierjét ünnepli. A BMW M340i First Edition néven érkező limitált széria limuzin és Touring karosszériaváltozatban is elérhetővé válik, számos előre meghatározott piacon. A mindkét karosszériaváltozatban 340 példányban elkészülő limitált széria egyedi kiegészítőkkel és felszereltségi tételekkel érkezik meg az utakra.

A különkiadás sportosságát és exkluzivitását Frozen Dark Grey metál árnyalatú BMW Individual karosszériafényezés, a BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag kibővített tételei és 19” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák nyomatékosítják. Az utastérben exkluzív, Fjord Blue és Silverstone kéttónusú BMW Individual Merino bőrkárpitozás, bőrborítású BMW Individual műszerfal és BMW M biztonsági övek fokozzák az élményt. Az ajtók mögött magasfényű alumíniumból készült BMW Individual dekorbetétek ragyognak, a hamisítatlan exkluzivitást pedig „M340i First Edition 1/340” feliratú plakett garantálja.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/