/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Színre lépett az új Porsche 911 GT3

2021. február 16. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Elrajtol a vadonatúj 911 GT3, a nagyteljesítményű sportautó hetedik kiadása, amely szoros együttműködésben készült a Porsche Motorsporttal. Az új 911 GT3 510 lóerős szívómotort kapott, kézi váltóval is rendelhető és gyorsabb, mint az előző 911 GT3 RS modell.

A modell a színtiszta versenytechnológiát minden eddiginél egyértelműbben tárja elénk: speciális kettős keresztlengőkaros első futóműve, hattyúnyakat formáló hátsó légterelője és markáns diffúzora egyenesen a 911 RSR-ből érkezik, miközben 510 lóerős négyliteres, hathengeres boxermotorja a hosszú távú versenyeken bizonyított 911 GT3 R-ből származik. A gyönyörűen szóló magas fordulatú erőforrás gyakorlatilag változatlan formában dolgozik az új 911 GT3 Cup lemezei alatt. A végeredmény egy kiváló sportmodell: hatékony és érzelmes, precíz és nagyteljesítményű.

A 911 GT3 valódi ereje a tulajdonságai összességében rejlik. 320 km/órás végsebességével (PDK-val 318 km/óra) a modell gyorsabb az előző 911 GT3 RS-nél is. Az új GT3 álló helyzetből mindössze 3,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára. A Porsche az új modellt a különösen érzelmes vezetési élmény jegyében hatfokozatú kézi váltóval is elérhetővé teszi. Az újdonság tökéletesre csiszolt aerodinamikája a versenysportban szerzett tapasztalatok eredménye, amely úgy termel jóval nagyobb leszorítóerőt, hogy érdemlegesen nem változtat a modell légellenállási értékén. Performance helyzetben a manuálisan állítható légterelő- és diffúzorelemek még több leszorítóerőt termelnek, így nagyobb kanyarsebességet tesznek lehetővé. Ugyanakkor ez a radikális állás kizárólag versenypályás használathoz engedélyezett.

A szélesebb karosszéria, a nagyobb kerekek és a kiegészítő technológiai megoldások ellenére az új GT3 súlya hasonló, mint elődjéé. A modell kézi váltóval 1418, PDK-val pedig 1435 kilogrammot nyom. A súlycsökkentés jegyében az első fedél szénszálas erősítésű műanyagból készül, továbbá speciális üvegeket, optimalizált tömegű féktárcsákat és kovácsolt alumínium keréktárcsákat találhatunk a fedélzeten, de a hátsó üléssor eltávolítása is értékes kilogrammokat takarít meg. A speciális sport kipufogórendszer is 10 kilogrammal könnyebbé teszi a modellt: a fokozatmentesen állítható kipufogószelepekkel rendelkező megoldás különösen izgalmas hangélménnyel szolgál, miközben a motor így is eleget tesz az Euro 6d károsanyag-kibocsátási normáknak.

A versenysportos rokonságot az új 911 GT3 minden egyes részlete visszatükrözi. A műszerfal az aktuális modellgenerációé. Viszont újdonság a Track kijelzés: gombnyomásra a műszercsoporton letisztultabbá válnak a központi, 10 000-ig skálázott fordulatszámmérőtől jobbra vagy balra található műszerek, és csak a versenypályás használatnál releváns adatokat tárják a vezető elé, mint például az abroncsnyomás, az olajnyomás, az olajhőmérséklet, az üzemanyag mennyisége és a vízhőmérséklet. Emellett a kezelést optikai váltási asszisztens teszi könnyebbé, amely a fordulatszámmérő bal és jobb oldalán megjelenített színes oszlopokkal kínál valódi motorsportos tájékoztatást.

A Porsche GT modelljeinél egyre több ügyfél dönt a személyre szabott felszereltségek mellett. Az új 911 GT3 modellek esetében is elérhetők a Porsche Exclusive Manufaktur lehetőségei. Az opciók között megtalálható a szénszálas külső visszapillantó tükör, a sötétített LED-Mátrix főfényszóró és az ehhez illeszkedő, vörös búra nélküli Exklusiv Design hátsó lámpák. A fekete könnyűfém kerekeknek indiai vörös vagy cápakék színű szegélyekkel lehet még több karaktert kölcsönözni. Belül a fordulatszámmérő és a Sport Chorno stopper hátlapjának, a biztonsági öveknek és a betéteknek adhatunk egyedi színt.

A Porsche Design által kínált egyedi koronográf legalább annyira exkluzív, mint a 911 GT3 maga, ugyanis az csak a modell vásárlói számára elérhető. Akárcsak múzsája, a karóra is dinamikus megjelenést, kimagasló teljesítményt és kivételes kidolgozást mondhat magáénak. Már az óraház is a motorsportra emlékeztet: akárcsak a GT3 motorjának hajtókarja, úgy az is ellenálló és könnyű titánból készül. Az óra felhúzójának kialakítása a 911 GT3 kerekeire emlékeztet. A hátlap díszgyűrűje éppen olyan színekben kérhető, mint az új 911 GT3 maga.

Az új Porsche 911 GT3 182 000 eurótól érhető el. Az új modellek kiszállítása májusban kezdődik.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/