/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Színre lépett az új Porsche 911 Targa

2020. május 18. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

A Porsche tovább bővíti sportautó-kínálatát a nyárra: a Coupé és a Cabriolet modelleket követően bemutatkozik a 911 új generációjának harmadik karosszéria-változata is az összkerékhajtású 911 Targa 4 és 911 Targa 4S képében.

A Targa modellek megkülönböztető különlegessége továbbra is az innovatív, teljesen automatikus tetőrendszer, amely az 1965-ös legendás első Targához hasonlóan egy karakteres, széles panelt és egy mozgatható tetőszekciót tartalmaz az első ülések felett, a hátsó traktust körülölelő ablakkal. A tető kényelmesen nyitható és zárható csupán 19 másodperc alatt.

A bőségesen rendelkezésre álló teljesítményről egy hathengeres, háromliteres boxermotor gondoskodik két turbófeltöltővel: a 911 Targa 4 immár 385 lóerővel rendelkezik, és az opcionális Sport Chrono csomaggal álló helyzetből 100 km/h-ra csupán 4,2 másodperc alatt gyorsul – egy tizedmásodperccel gyorsabban, mint korábban. A 911 Targa 4S erőforrása ezúttal már 450 lóerős, amely azonos feltételek mellett képessé teszi csupán 3,6 másodperces 0-100-as sprintre – ez négy tizedmásodperccel jobb, mint az elődmodell adata. A 911 Targa 4 végsebessége 289 km/óra (+2 km/óra), míg a 4S a korábbinál 3 km/órával gyorsabban, akár 304 km/órával is száguldhat.

Mindkét sportautóhoz alapfelszereltség a nyolcfokozatú duplakuplungos PDK automataváltó és a Porsche Traction Management (PTM) intelligens összkerékhajtás a maximális vezetési élmény érdekében. Továbbá a 911 Targa 4S elérhető az új fejlesztésű hétfokozatú kézi sebeségváltóval is, amelyhez a Sport Chrono csomag szériában jár. Új technológiák bővítik ki mindkét 911 modell képességeinek széles tárházát, például elsőként elérhető a Porsche InnoDrive, amely magában foglalja az adaptív tempomatot. A továbbfejlesztett Smartlift funkciónak köszönhetően a modellek hasmagassága a hétköznapi használatnak megfelelően automatikusan programozható.

A 911 Carrera modellekhez hasonlóan a 911 Targa variánsok turbófeltöltésű, háromliteres, hathengeres boxermotorjainak teljesítménye is jelentősen növekedett, miközben a hétköznapi használhatóság is sokat fejlődött. A 911 Targa 4 erőforrása 385 lóerőt teljesít 6500-as fordulaton, ami 15 lóerővel több, mint az elődmodellé. A 450 Nm-es csúcsnyomaték különösen széles fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre már 1950-től egészen 5000 fordulat/percig. A maga 450 lóerős teljesítményével a 911 Targa 4S kereken 30 lóerővel kínál többet elődjénél, 530 Nm-es maximális nyomatéka pedig 2300 és 5000 fordulat/perc között elérhető.

Az elektronikusan szabályozott adaptív lengéscsillapítási rendszer, azaz a PASM az új 911 Targa modellek alapfelszereltsége. A rendszer automatikusan állítja a csillapítási karakterisztikát a kényelem és a menetdinamika optimális arányának megteremtése érdekében az aktuális vezetési helyzet függvényében, alaphelyzetben pedig Normál és Sport üzemmódokkal is rendelkezik. A Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) rendszer teljesen változtatható nyomatékelosztást biztosító elektronikus hátsó önzáró differenciálműve a Targa 4S esetében szintén széria, miközben a Targa 4-hez opcionálisan elérhető.

A 911 Targa 4 esetében alapfelszereltségként 19 colos 235/40 abroncsok találhatók az első, 20 colos 295/35 abroncsok pedig a hátsó tengelyen. A 4S esetében széria az elöl 20 colos, 245/35 méretű, hátul pedig 21 colos, 305/30 méretű gumiabroncs. A Targa 4 esetében a lassulásról alaphelyzetben mindkét tengelyen egy 330 milliméteres féktárcsákkal rendelkező négydugattyús fékrendszer gondoskodik. A Targa 4S vörösre fényezett féknyergei elöl hat, hátul négy dugattyút dolgoztatnak elöl-hátul 350 mm-es tárcsákon, opcionálisan pedig a Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) kerámia kompozit fékrendszer is elérhető.

A 911 Targa modellek külső megjelenését a 992-es modellgeneráció formajegyei dominálják. Az elődökhöz képest az új karosszéria sokkal hangsúlyosabb kerékjárati ívekkel rendelkezik elöl, a LED-es fényszórók között húzódó motorháztető pedig az első 911 generációk szellemében karakteres kettős törésvonallal rendelkezik. A hátsó központi eleme a szélesebb, változó mértékben kiemelkedő légterelő és a teljesen integrált, elegáns fényív. Az első és a hátsó részek kivételével a teljes karosszéria alumíniumból készül.

A belső tér a 911 Carrera modellekből ismerős, karakteres vonásait a műszerfal letisztult, egyenes vonalai és egyszerű, de hangsúlyos műszerei adják – egyértelmű, hogy az inspirációt az 1970-es évek 911 modelljei adták. A tipikus Porsche jellemzőként központi szerepet betöltő fordulatszámmérő mellett két vékony, keret nélküli kijelző tájékoztatja a vezetőt a digitális kor követelményeinek megfelelően.

Közvetlenül a középkonzol Porsche Communication Management (PCM) rendszerének 10,9 colos képernyője alatt található egy kompakt, ötgombos kapcsolópanel, amely gyors hozzáférést biztosít a jármű legfontosabb funkcióihoz. A széria PCM a legmodernebb online navigációt, valamint a Connect Plus kapcsolódási csomagot is tartalmazza.

Az 1965-ös 911 Targa 2.0 úttörő modell volt, amely egy teljesen új sportautót teremtett. Az eredetileg biztonságos, bukókerettel rendelkező kabrióként reklámozott Targa a maga különc tetőkialakításával gyorsan stílusikonná vált. Egészen napjainkig ragaszkodott ehhez az elképzeléshez a Porsche és tökéletesen egyesítette két világ legjobbját a 911 Targa modellekben: a kabriók nyitott tetős autózásának élményét és a kupék teljes körű kényelmét és biztonságát.

Az új 911 Targa modellek piaci bevezetése 2020 augusztusába kezdődik. A 911 Targa 4 alapára bruttó 49 785 000 forint, a 911 Targa 4S változaté pedig 55 600 000 forint.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/