Színre lépett az új Porsche 911 Targa
A Porsche tovább bővíti sportautó-kínálatát a nyárra: a Coupé és a Cabriolet modelleket követően bemutatkozik a 911 új generációjának harmadik karosszéria-változata is az összkerékhajtású 911 Targa 4 és 911 Targa 4S képében.
A Targa modellek megkülönböztető különlegessége továbbra is az innovatív, teljesen automatikus tetőrendszer, amely az 1965-ös legendás első Targához hasonlóan egy karakteres, széles panelt és egy mozgatható tetőszekciót tartalmaz az első ülések felett, a hátsó traktust körülölelő ablakkal. A tető kényelmesen nyitható és zárható csupán 19 másodperc alatt.
A bőségesen rendelkezésre álló teljesítményről egy hathengeres, háromliteres boxermotor gondoskodik két turbófeltöltővel: a 911 Targa 4 immár 385 lóerővel rendelkezik, és az opcionális Sport Chrono csomaggal álló helyzetből 100 km/h-ra csupán 4,2 másodperc alatt gyorsul – egy tizedmásodperccel gyorsabban, mint korábban. A 911 Targa 4S erőforrása ezúttal már 450 lóerős, amely azonos feltételek mellett képessé teszi csupán 3,6 másodperces 0-100-as sprintre – ez négy tizedmásodperccel jobb, mint az elődmodell adata. A 911 Targa 4 végsebessége 289 km/óra (+2 km/óra), míg a 4S a korábbinál 3 km/órával gyorsabban, akár 304 km/órával is száguldhat.
Mindkét sportautóhoz alapfelszereltség a nyolcfokozatú duplakuplungos PDK automataváltó és a Porsche Traction Management (PTM) intelligens összkerékhajtás a maximális vezetési élmény érdekében. Továbbá a 911 Targa 4S elérhető az új fejlesztésű hétfokozatú kézi sebeségváltóval is, amelyhez a Sport Chrono csomag szériában jár. Új technológiák bővítik ki mindkét 911 modell képességeinek széles tárházát, például elsőként elérhető a Porsche InnoDrive, amely magában foglalja az adaptív tempomatot. A továbbfejlesztett Smartlift funkciónak köszönhetően a modellek hasmagassága a hétköznapi használatnak megfelelően automatikusan programozható.
A 911 Carrera modellekhez hasonlóan a 911 Targa variánsok turbófeltöltésű, háromliteres, hathengeres boxermotorjainak teljesítménye is jelentősen növekedett, miközben a hétköznapi használhatóság is sokat fejlődött. A 911 Targa 4 erőforrása 385 lóerőt teljesít 6500-as fordulaton, ami 15 lóerővel több, mint az elődmodellé. A 450 Nm-es csúcsnyomaték különösen széles fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre már 1950-től egészen 5000 fordulat/percig. A maga 450 lóerős teljesítményével a 911 Targa 4S kereken 30 lóerővel kínál többet elődjénél, 530 Nm-es maximális nyomatéka pedig 2300 és 5000 fordulat/perc között elérhető.
Az elektronikusan szabályozott adaptív lengéscsillapítási rendszer, azaz a PASM az új 911 Targa modellek alapfelszereltsége. A rendszer automatikusan állítja a csillapítási karakterisztikát a kényelem és a menetdinamika optimális arányának megteremtése érdekében az aktuális vezetési helyzet függvényében, alaphelyzetben pedig Normál és Sport üzemmódokkal is rendelkezik. A Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) rendszer teljesen változtatható nyomatékelosztást biztosító elektronikus hátsó önzáró differenciálműve a Targa 4S esetében szintén széria, miközben a Targa 4-hez opcionálisan elérhető.
A 911 Targa 4 esetében alapfelszereltségként 19 colos 235/40 abroncsok találhatók az első, 20 colos 295/35 abroncsok pedig a hátsó tengelyen. A 4S esetében széria az elöl 20 colos, 245/35 méretű, hátul pedig 21 colos, 305/30 méretű gumiabroncs. A Targa 4 esetében a lassulásról alaphelyzetben mindkét tengelyen egy 330 milliméteres féktárcsákkal rendelkező négydugattyús fékrendszer gondoskodik. A Targa 4S vörösre fényezett féknyergei elöl hat, hátul négy dugattyút dolgoztatnak elöl-hátul 350 mm-es tárcsákon, opcionálisan pedig a Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) kerámia kompozit fékrendszer is elérhető.
A 911 Targa modellek külső megjelenését a 992-es modellgeneráció formajegyei dominálják. Az elődökhöz képest az új karosszéria sokkal hangsúlyosabb kerékjárati ívekkel rendelkezik elöl, a LED-es fényszórók között húzódó motorháztető pedig az első 911 generációk szellemében karakteres kettős törésvonallal rendelkezik. A hátsó központi eleme a szélesebb, változó mértékben kiemelkedő légterelő és a teljesen integrált, elegáns fényív. Az első és a hátsó részek kivételével a teljes karosszéria alumíniumból készül.
A belső tér a 911 Carrera modellekből ismerős, karakteres vonásait a műszerfal letisztult, egyenes vonalai és egyszerű, de hangsúlyos műszerei adják – egyértelmű, hogy az inspirációt az 1970-es évek 911 modelljei adták. A tipikus Porsche jellemzőként központi szerepet betöltő fordulatszámmérő mellett két vékony, keret nélküli kijelző tájékoztatja a vezetőt a digitális kor követelményeinek megfelelően.
Közvetlenül a középkonzol Porsche Communication Management (PCM) rendszerének 10,9 colos képernyője alatt található egy kompakt, ötgombos kapcsolópanel, amely gyors hozzáférést biztosít a jármű legfontosabb funkcióihoz. A széria PCM a legmodernebb online navigációt, valamint a Connect Plus kapcsolódási csomagot is tartalmazza.
Az 1965-ös 911 Targa 2.0 úttörő modell volt, amely egy teljesen új sportautót teremtett. Az eredetileg biztonságos, bukókerettel rendelkező kabrióként reklámozott Targa a maga különc tetőkialakításával gyorsan stílusikonná vált. Egészen napjainkig ragaszkodott ehhez az elképzeléshez a Porsche és tökéletesen egyesítette két világ legjobbját a 911 Targa modellekben: a kabriók nyitott tetős autózásának élményét és a kupék teljes körű kényelmét és biztonságát.
Az új 911 Targa modellek piaci bevezetése 2020 augusztusába kezdődik. A 911 Targa 4 alapára bruttó 49 785 000 forint, a 911 Targa 4S változaté pedig 55 600 000 forint.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)