Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Szinte minden kiderült az új Škodáról

2018. október 26. 13:00   |   Autoblog
címkék:  

Új karakter, új technika és új név: ötajtós, ferdehátú Scala típusával a cseh márka a közkedvelt kompakt kategóriában bővíti kínálatát. A teljes egészében új fejlesztésű autót magas színvonalú biztonság, akár teljesen LED-es lámpák, fejlett konnektivitási megoldások és bőséges térkínálat jellemzi. A Scala négyféle motorral, 2019 első felében érkezik meg a piacra.

A Scala a márka első típusaként testesíti meg a Škoda formai nyelvezete fejlődésének következő szintjét, amely a cseh gyártó jövőbeni modelljeit is meghatározza majd. A Scala emellett a márka első sorozatgyártású európai modelljeként visel a Škoda-logó helyett immár önálló betűkből álló „ŠKODA” feliratot csomagtérajtaja közepén.

Kompakt méretei ellenére a Scala az alsó-középkategóriában igencsak tágasnak számító térkínálattal érkezik. Az új típus hosszúsága 4362, szélessége 1793, magassága 1471 milliméter, tengelytávja pedig 2649 milliméteres. A Scala utastere pedig az Octaviájét közelíti. A térdmagasságban mérhető lábtér 73 mm (Octavia: 73 mm), a könyökmagasságú szélesség hátul 1425 mm (Octavia: 1449 mm), a hátsó fejtér pedig 982 mm (Octavia: 980 mm). A Scala csomagtere is hatalmas, 467 literes térfogatával a márkára jellemző módon kategóriája egyik legnagyobbja, amely a hátsó ülés lehajtásával akár 1410 literig is bővíthető.

A Scalához extraként teljesen LED-es első fényszórók és hátsó lámpák is rendelhetők, és a Scala lesz az első Škoda dinamikus hátsó irányjelzőkkel. A hátsó lökhárító alatt egy extrafelszerelésként kínált „Simply Clever” megoldás rejtőzik: az elektromos reteszelésű, kihajtható vonófej a csomagtartóban található kapcsolóval mozgatható. A Scala egyebek mellett a Škoda jellegzetes esernyőtartóját is kínálja a vezetőoldali ajtóban, akárcsak az üzemanyagtöltő-nyílás fedelébe rögzített jégkaparót, de kívánságra a csomagtérajtó elektromos mozgatása is rendelkezésre áll.

Modern megjelenéséhez illően az új Scala a legújabb digitális technikákkal érkezik. A rugalmasan konfigurálható, extrafelszerelésként rendelhető Virtual Cockpit műszeregység 10,25 col képátlójú, vagyis a kompakt kategória legnagyobb kijelzőfelületével készül. Az infotainment rendszerek képernyőinek átlója egészen 9,2 colig terjed, ami ugyancsak a legjobb e piaci szegmensben.

A Škoda Connect mobil online szolgáltatásai új generációjának köszönhetően a vezető és az utasok akár mobiltelefonjukról is be-, illetve kireteszelhetik a jármű ajtóit, valamint akár vezeték nélkül is frissíthetik az infotainment rendszer vagy a navigációs térkép szoftvereit – így a szervizt sem szükséges felkeresniük. A Scala a Škoda első típusaként kínál minden egyes példányában állandó internetkapcsolatot. A beépített eSIM-kártya LTE-adatkapcsolattal nagysebességű internetelérést tesz lehetővé, így nem szükséges további SIM-kártya vagy okostelefonos kapcsolat. Az eSIM már alapkivitelben támogatja a vészhívás és a proaktív szolgáltatás funkciókat.

A Scala négyféle motorral lép piacra, köztük három benzin- és egy dízelüzemű erőforrással. A későbbiekben, 2019 folyamán egy környezetkímélő földgázüzemű (CNG) aggregát is érkezik. Mindegyik motor közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű, és egyaránt rendelkeznek az automatikus motorleállítás és -indítás, illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszereivel.

A 95 lovas 1.0 TSI aggregát ötfokozatú manuális sebességváltón keresztül továbbítja nyomatékát, míg a 115 LE teljesítményű 1.0 TSI alapkivitelben hatfokozatú manuális, kívánságra pedig hétfokozatú DSG-váltóműhöz csatlakozik. A Scala csúcs benzinmotorja a 150 lóerős 1.5 TSI, alapesetben hatfokozatú manuális, kívánságra hétfokozatú DSG-sebességváltóval. Mindegyik benzines erőforrás részecskeszűrővel készül.

A négyhengeres 1.6 TDI 115 LE teljesítményt és 250 Nm forgatónyomatékot küld a főtengelyre, az AdBlue-befecskendezés és az SCR-katalizátor, valamint a dízel részecskeszűrő egyaránt az alapkivitel része. A dízel aggregát szériafelszereltségében hatfokozatú manuális, míg extraként hétfokozatú DSG-sebességváltóval kapható.

A leginkább környezetkímélő megoldást az 1.0 G-TEC kínálja, amely háromhengeres konstrukcióként elsősorban a hagyományos üzemanyagokénál kisebb széndioxid- és nitrogénoxid-kibocsátás jellemezte földgázüzemre (CNG) készült. Miután kifogyott a földgáz, a motor benzinnel is üzemeltethető. A CNG-erőforrás legújabb változatának teljesítménye 90 LE, az erőátvitel feladatát pedig kizárólag hatfokozatú manuális sebességváltó látja el.

A Škoda Scalához sportfutómű is kérhető, amely két különböző hangolást kínál. E megoldás 15 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát, és normál üzemmódja mellett egy keményebb karakterisztikájú sport üzemmód is rendelkezésre áll.

A Scala modellekhez rendelhető segédrendszerek közé tartozik a Side Assist, amely időben jelzi a vezetőnek, ha hátulról előzési szándékkal jármű közelít vagy már a visszapillantó tükrök holtterében található. Míg a holttér-érzékelés hatótávolsága 20 méter, a Side Assist akár 70 méterről is érzékeli a járműveket.  A Side Assist részrendszere a hátsó keresztirányú forgalmat figyelő asszisztens. Ugyancsak a hosszú autópálya-túrák ideális technikája az extrafelszerelésként rendelhető adaptív sebességszabályzás. Széria ugyanakkor a forgalmi sáv tartását segítő rendszer és az első radarasszisztens. Utóbbi a városi vészfékfunkcióval közösen segít megelőzni a baleseteket. Kényelmes segítség parkoláskor az opcionális parkolási asszisztens, amellyel a Scala automatikusan manőverez a hossz- és keresztirányú parkolóhelyekre, illetve áll ki ismét.

Mindezeken túl különböző passzív rendszerek is jelentősen növelik a biztonság színvonalát. Konkrét ütközésveszély esetén az opcionális proaktív utasvédelem automatikusan előre zárja az ablakokat és megfeszíti az első biztonsági öveket. Amennyiben bekövetkezik a baleset, akár kilenc légzsák is óvhatja a vezetőt és utasait. A másodlagos ütközésvédelem a balesetet követően a jármű ellenőrizetlen továbbgördülését akadályozza meg.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!