/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Szuper-SUV a Maseratitól

2018. március 29. 16:30   |   DG
címkék:  

A Maserati a New York-i Nemzetközi Autószalonon leleplezte az első V8-as motor köré épített Levante SUV-ját. A brutális Levante Trofeo a szabadidőautók kényelmét nyújtja, de szupersportkocsis menettulajdonságokat mutat fel: 3,9 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 300 km/óra!

A Maserati Levante Trofeo esetében új szintre emelték a sportosságot az olaszok. Az elegáns újratervezés főként az első és a hátsó lökhárítóra szorítkozott, új 22 colos, Orione könnyűfém felnikkel kísérve. Az első szoknya oldalsó légbeömlői agresszívabb dizájnt kaptak és két légterelő szárnyukkal még inkább a masszív első kerekekre irányítják a tekintetet. A far is szélesebbnek és izmosabbnak néz ki a szénszálas vízszíntes alsó elemnek és diffúzornak köszönhetően, amely a kipufogóvégeket is körülöleli.

A Levante Trofeón emellett elöl Full Matrix LED-es fényszórókat, zongorafekete hűtőrács-pálcákat és méhsejtmintás alsó rácsokat látunk, féknyergeit pedig pirosra festették (kék, fekete, ezüst és sárga is kérhető). Különleges elemek a C-oszlopon elhelyezett Saetta Trofeo jelvények. Az első splitter és oldalsó szárnyak, a küszöbbetétek, valamint a hátsó diffúzorelem szénszálból készültek, ami elengedhetetlen az exkluzív, motorsportos megjelenéshez. Új a motorháztető is, két szellőzővel a hatékonyabb hűtés érdekében. Ha pedig felnyitjuk, szénszálas motorborítás és pirosra festett hengerfejek, illetve szívócsonkok fogadnak.

Az utastér a külsőhöz igazodva sportosan elegáns. A formázott sportülések prémium Pieno Fiore természetes bőrhuzatot kaptak, amely fekete, piros és barna színben érhető el, kontrasztos varrással és hímzett Trofeo logóval a fejtámlákban. Az exkluzív sportos karaktert matt karbon díszítőelemek, egyedi műszer és óragrafika, valamint fémlogós szőnyegek erősítik. Szériafelszerelés az 1280 watt teljesítményű, 17 hangszórós Bowers & Wilkins audiorendszer is.

A Levante Trofeóba egy 3,8 literes, direkt befecskendezéses, ikerturbós V8-as motort szereltek, amelynek egyes változatait Ferrari modellekben is megtaláljuk. A Maseratiba valaha épített legpotensebb erőforrás 156 LE/l literteljesítménnyel büszkélkedhet. Teljesítménye 590 lóerő 6250-es fordulatszámon, maximális nyomatéka pedig 730 Nm a 2250-5000-es fordulatszám-tartományban. (Ugyanez a blokk a Ferrari Portofinóban például 600 lóerős és 760 Nm nyomatékú).

Az összkerékhajtású szuper-SUV fajtája egyik leggyorsabb képviselője, ugyanis csúcssebessége meghaladja a 300 km/órát, álló helyzetből pedig 3,9 másodperc alatt gyorsít százas tempóra. Innen pedig 34,5 méter alatt áll meg ismét. A legintenzívebb vezetési élmény Corsa menetprogramban élhető át, amikor használható a rajtelektronika, azonnali a gázreakció, nyitottak a kipufogószelepek, alacsonyabb és feszesebb a felfüggesztés, és gyorsabb a váltó.

A Maserati Levante Trofeo gyártása nyáron indul a felújított Mirafiori Maserati üzemben, Torinóban. Az első kocsik exportpiacokra mennek, köztük az Egyesült Államokba és Kanadába.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/