/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Szuperbiztonságosak a legújabb alternatív hajtású autók

2021. szeptember 09. 17:15   |   Autoblog
címkék:  

A járművek törésbiztonságát vizsgáló fogyasztóvédelmi szervezet, az Euro NCAP öt új villamosított hajtáslánccal rendelkező modellt vetett alá átfogó biztonsági vizsgálatoknak és mindannyian megkapták a maximális öt csillagos értékelést. Bónuszként az új, hagyományos belsőégésű motorral hajtott Subaru Outback is vizsgázott, mégpedig jelesre.

Az Euro NCAP két nagy ambíciókkal rendelkező kínai kocsit, a hibrid Lynk & Co’s 01 és a tisztán elektromos hajtású NIO ES8-at is köszönthette tesztlaboratóriumában. Mindkét modell elnyerte az öt csillagot, csakúgy, mint a vadonatúj, villanyhajtású Audi Q4 e-tron. Megszerezte a maximális minősítést a Toyota Mirai is, egyike a ma kapható kevés hidrogén üzemanyagcellás kocsiknak. A csapat egyetlen belsőégésű motorral mozgatott tagja, a Subaru Outback is a maximális öt csillaggal térhetett haza. Számot adott még képességeiről a Ford Kuga plug-in változata is, amely csakugyan kiérdemelte az ötcsillagos minősítést.

A Volvo XC40 műszaki alapjain nyugvó Lynk & Co 01 lenyűgöző teljesítményt nyújtott. Felnőttutas-védelme kiemelkedő 96 százalékos lett, maximális pontszámmal az oldalütközésre. A másik európai újonc, a Norvégiában már kapható, 6/7-üléses NIO ES8 szintén nagyot alakított, főként az aktív biztonság terén. 92 százalékos eredménye a biztonsági asszisztens rendszerek kategóriájában elképesztően jó. De még őt is felülmúlta ezen a területen a Subaru Outback, amelyet a NIO-hoz hasonlóan a világon elsőként egy nagyon fejlett, a sofőr szemmozgását figyelő aktív rendszerrel szereltek fel.

A világon első ízben Európában vizsgálták meg a Toyota Mirai ütközésbiztonsági jellemzőit, balesetmegelőző képességeit. Az üzemanyagcellás luxusautó nem okozott csalódást, a létező legmagasabb minősítést nyerte el az Euro NCAP tesztjén.

A padlólemeze alatt három nagynyomású hidrogéntartályt cipelő Mirai utascellája teljesen stabil maradt a félátfedéses frontális ütközés során. A teljes átfedéses ütköztetés során mindkét felnőtt utas magas szintű védelmet élvezett, ugyanúgy, mint a különösen veszélyes oldalirányú ütközések során: az utóbbi tesztelemben maximális pontszámot ért el az autó.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/