/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Szuperbiztonságosak a legújabb alternatív hajtású autók

2021. szeptember 09. 17:15   |   Autoblog
címkék:  

A járművek törésbiztonságát vizsgáló fogyasztóvédelmi szervezet, az Euro NCAP öt új villamosított hajtáslánccal rendelkező modellt vetett alá átfogó biztonsági vizsgálatoknak és mindannyian megkapták a maximális öt csillagos értékelést. Bónuszként az új, hagyományos belsőégésű motorral hajtott Subaru Outback is vizsgázott, mégpedig jelesre.

Az Euro NCAP két nagy ambíciókkal rendelkező kínai kocsit, a hibrid Lynk & Co’s 01 és a tisztán elektromos hajtású NIO ES8-at is köszönthette tesztlaboratóriumában. Mindkét modell elnyerte az öt csillagot, csakúgy, mint a vadonatúj, villanyhajtású Audi Q4 e-tron. Megszerezte a maximális minősítést a Toyota Mirai is, egyike a ma kapható kevés hidrogén üzemanyagcellás kocsiknak. A csapat egyetlen belsőégésű motorral mozgatott tagja, a Subaru Outback is a maximális öt csillaggal térhetett haza. Számot adott még képességeiről a Ford Kuga plug-in változata is, amely csakugyan kiérdemelte az ötcsillagos minősítést.

A Volvo XC40 műszaki alapjain nyugvó Lynk & Co 01 lenyűgöző teljesítményt nyújtott. Felnőttutas-védelme kiemelkedő 96 százalékos lett, maximális pontszámmal az oldalütközésre. A másik európai újonc, a Norvégiában már kapható, 6/7-üléses NIO ES8 szintén nagyot alakított, főként az aktív biztonság terén. 92 százalékos eredménye a biztonsági asszisztens rendszerek kategóriájában elképesztően jó. De még őt is felülmúlta ezen a területen a Subaru Outback, amelyet a NIO-hoz hasonlóan a világon elsőként egy nagyon fejlett, a sofőr szemmozgását figyelő aktív rendszerrel szereltek fel.

A világon első ízben Európában vizsgálták meg a Toyota Mirai ütközésbiztonsági jellemzőit, balesetmegelőző képességeit. Az üzemanyagcellás luxusautó nem okozott csalódást, a létező legmagasabb minősítést nyerte el az Euro NCAP tesztjén.

A padlólemeze alatt három nagynyomású hidrogéntartályt cipelő Mirai utascellája teljesen stabil maradt a félátfedéses frontális ütközés során. A teljes átfedéses ütköztetés során mindkét felnőtt utas magas szintű védelmet élvezett, ugyanúgy, mint a különösen veszélyes oldalirányú ütközések során: az utóbbi tesztelemben maximális pontszámot ért el az autó.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/