Szupertiszta dízel Merci
A Mercedes-Benz Genfben mutatja be a négyhengeres Vision C 220 BLUETEC modellt.
A környezetkímélő BLUETEC kibocsátás-szabályozó technológia a Vision C 220 BLUETEC esetében egy négyhengeres, alacsony fogyasztásra optimalizált négyhengeres dízelmotorral kombinálódik. Az autó ennek köszönhetően a jövőbe mutat, már most teljesíti az Európában 2015. szeptember elsejével életbe lépő Euro 6-os környezetvédelmi normát. A Vision C 220 BLUETEC erősen módosított és intelligens energia menedzsment rendszerrel felszerelt dízelmotorja 170 lóerős, maximális nyomatéka 400 newtonméter, azonban csak 5,5 liter gázolajat éget el 100 kilométerenként.
A Vision C 220 BLUETEC a tavaly ősszel indított BLUETEC kezdeményezés újabb lépcsőfoka. Októberben debütált az Egyesült Államokban a Mercedes-Benz E 320 BLUETEC, ami 6,7 literes átlagfogyasztásával osztálya legtakarékosabb járművei közé tartozik. Az első négyhengeres BLUETEC modellel a Mercedes azt kívánja demonstrálni, hogy a technológia milyen rugalmas. Mindkét modell csak jövőre kerül piacra Európában.
A BLUETEC technológiát a Mercedes fejlesztette ki a dízel járművek károsanyag-kibocsátásának mérséklése céljából, különösen tekintettel a nitrogénoxidokra (az egyedüli kipufogógáz összetevő, ami még magasabb arányban van jelen a dízelmotoroknál, mint a benzinmotoroknál). A német gyártó gőzerővel dolgozik az erőforrások égési folyamatain, hogy minimális szintre szorítsa vissza a nitrogénoxidok képződését. A Vision C 220 BLUETEC motorja olyan, mint egy széria dízelmotor, tehát hengerenként négyszelepes, harmadik generációs common rail befecskendezésű, valamint variálható geometriájú turbófeltöltőt és kipufogógáz-visszavezetést tartalmaz. Motorvezérlő elektronikája viszont nagyon érzékeny, precízen reagál a működési körülmények változásaira és ezzel optimalizálja az égésfolyamatokat. A Vision C 220 BLUETEC oxidációs katalizátora emellett csökkenti a szénmonoxid (CO), valamint a nem elégett szénhidrogén (HC) és szilárd részecske kibocsátást. A nitrogénoxidok képződését két speciális katalizátor (egyik SCR) tartja a minimumon.
Az eredmény lenyűgöző: egyrészről a hatfokozatú manuális váltóval felszerelt tanulmányautó 5,5 litert fogyaszt százon, másrészről kifejezetten nagy élvezet vezetni. A Mercedes tanulmányautója jócskán megelőzi a korát, ugyanis például a 2011. január 1-jén életbe lépő Euro 5-ös norma a szilárd részecskék ötödére csökkentését írja elő az Euro 4-hez képest, az Euro 6-os norma pedig a jelenlegi nitrogénoxid kibocsátás 30%-át engedi csak meg. Egyébiránt ma már az összes dízel részecskeszűrővel felszerelt Mercedes 0,005 gr/km szilárd részecskét ereszt ki a szabadba, ami megfelel a 2011-es Euro 5 normának.
2008-ban a Mercedes Amerikában három új V6 modellel bővíti BLUETEC kínálatát – lesz R, M és GL BLUETEC. Később akár megjelenhet a piacon a tanulmányautóként már bemutatott Vision GL 420 BLUETEC is, 290 lovas V8-as dízelmotorral, 700 Nm nyomatékkal és 9,8 literre becsült átlagfogyasztással.