Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Tavasszal jön a Ford új méregzsákja

2018. április 02. 08:30   |   Autoblog
címkék:  

A 200 lóerős EcoBoost motorral hajtott Fiesta ST minden eddiginél élvezetesebb és dinamikusabb vezetési élményt nyújt. A kis hot hatch első ízben kínál választható üzemmódokat, rendelhető hozzá mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű és rajtprogram is. A Fiesta ST idén tavasszal jelenik meg a márkakereskedésekben.

A harmadik generációs Fiesta ST az első modell, amelynek opcionális Quaife differenciálzár rendszere (LSD) az első kerekek tapadásának optimalizálásával még jobb kanyarstabilitást biztosít, ami különösen a kanyarokból kihajtva érezhető. A mechanikus rendszer a kisebb tapadású (például egy kanyarban az ívbelső) kerékre kevesebb vonóerőt juttat, csökkentve ezzel a kerék kipörgését, ugyanakkor több vonóerőt küld a jobban tapadó kerékhez, teljes mértékben kiaknázva így a motor teljesítményét.

Az új LSD összehangoltan működik a Ford fejlett nyomatékvektor szabályozásával, ami kanyarodás közben az ívbelső első kerék fékezésével javítja az úttartást és csökkenti az alulkormányzottságot. A Ford Performance mérnökei aprólékos munkával hangolták össze a két rendszer működését, hogy a Fiesta ST optimális tapadással haladjon a száraz útfelületen, de a vizes aszfalton is magabiztosan mozogjon.

A Fiesta ST kettős csatolt lengőkaros hátsó futóművében a Ford mérnökei által kifejlesztett és a Ford által szabadalmaztatott erővektor-szabályozású rugók találhatók, amelyek javítják az autó menetstabilitását, fordulékonyságát és kormányreakcióit, még élvezetesebbé varázsolva az autó vezetését. A Fiesta ST az első Ford hot hatch, amelyben elérhető ez a technológia. A nem szabványos, nem felcserélhető, egyedi tekercsmintázatú rugók szabályozzák a hátsó futóműnél ébredő erőhatásokat, így a kanyarodás során jelentkező erők egyenesen a rugókra hatnak, fokozva a futómű oldalirányú merevségét és iránytartását.

A kifinomult felfüggesztési rendszerben elöl kétcsöves, hátul egycsöves Tenneco lengéscsillapítók találhatók, amelyeknek RC1 szeleptechnológiája frekvenciafüggő csillapítást biztosít, hatásosabban szabályozva a karosszéria mozgását, ugyanakkor megőrizve a nagy sebességű haladás finom rugózását. A kettős csatolt lengőkaros hátsó futómű torziós merevsége 1400 Nm/fok, ami a legjobb érték a Ford Performance modelljei közt.

Felárért rajtprogram is kérhető a Fiesta ST-hez. A funkció a kormánykeréken elhelyezett kapcsolóval aktiválható. Ha a vezető ilyenkor teljesen lenyomja a gázpedált, a rendszer felpörgeti a motort, és a fordulatszámot automatikusan a megengedett felső határon tartja. A vezető ekkor teljesen felengedi a kuplungpedált, és a rendszer az elektronikus stabilitásvezérlés (ESC), a kipörgésgátló, a nyomatékvektor szabályozás és a kormányzási nyomaték kompenzáció összehangolásával optimális állórajtot produkál, önállóan vezérelve a teljesítmény- és nyomatékleadást.

A választható üzemmódok még rugalmasabbá teszik az új Fiesta ST-t, mivel a beállítások segítségével a vezető a pillanatnyi helyzethez igazíthatja a vezetési élményt. A Normal mellett létezik Sport és versenypálya üzemmód is. Sport üzemmódban a motorvezérlés és a gázparancs közvetlenebb lesz, a kormány pedig közvetlenebb visszajelzéssel és finomabb irányíthatósággal segíti a lendületes autózást. Az aktív hangvezérlő szelep kinyílik, sportosabb kipufogó- és motorhanggal töltve meg az utasteret. Versenypálya üzemmódban minden járműdinamikai jellemző a lehető leggyorsabb köridő elérését szolgálja; a kipörgésgátló kikapcsol és az ESC kisebb mértékben avatkozik be. Utóbbinak egyébként három állása van, akár teljesen ki is kapcsolható.

A Ford vadonatúj, 1,5 literes, háromhengeres EcoBoost motorja a nagynyomású közvetlen befecskendezés, a kettős független változó szelepvezérlés és a turbótöltés segítségével 200 lóerő teljesítményt produkál 6000 1/perc fordulatszámnál és 290 Nm forgatónyomatékot az 1600-4000 1/perc közti fordulatszám-tartományban. A motor 6,5 másodperc alatt gyorsítja 0-100 km/órára az autót, amelynek végsebessége 232 km/óra.

 A kezdettől fogva három- és ötajtós változatban kapható autó tavasszal jelenik meg a márkakereskedésekben.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!