/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Teljes WRC szezont kezd a Suzuki

2008. január 23. 16:31   |   Autoblog
címkék:  

A 15 fordulóból álló WRC versenysorozat első állomása a nagy presztízsnek örvendő Monte Carlo Rally, amely a versenynaptárban a legrégebben szerepel.


A tavalyi két tesztversenyt (Korzika és Nagy-Britannia) követően a Suzuki rali csapata két új pilótával kezdi meg első, teljes WRC szezonját. A volán mögött a finn Toni Gardemeister és a svéd Per-Gunnar Andersson ül majd. Az utóbbi versenyző neve sokszor előfordult az elmúlt években a Suzuki kapcsán: ő a WRC előszobájának is nevezett JRC (Junior Rally Championship) jelenlegi világbajnoka.

A 15 fordulóból álló WRC versenysorozat első állomása a nagy presztízsnek örvendő Monte Carlo Rally, amely a versenynaptárban a legrégebben szerepel. A Monte Carlo Rally-t immár második alkalommal indítják Valence városából, amely a dél-franciaországi Ardeche folyó forrásvidékén található. A verseny helyszíne és időpontja miatt szakértők a Monte Carlo-i versenyt a szezon egyik legnehezebbikének tartják. Nemcsak az időjárás változékony, de az út is: hol hepehupás, töredezett aszfalt, hol korcsolyapálya minőségű jégfelület “várja” az elszánt csapatokat. A teljes táv 365,09 kilométer.


A Suzuki SX4 WRC a 11-es (Gardemeister) és a 12-es (Andersson) számot kapta. A Suzuki nem teljesen újonc a dél-franciaországi pályán: a JRC csapat már hat alkalommal állt itt rajthoz, két ízben az aranyat is elhozták. Ami új: a Suzuki SX4 2008-as WRC változata, amely sárga-fehér festést kapott. A két Suzukis versenyző már próbálgatta a versenyautót a hegyekben, és a 2007-es szezon két WRC fordulóján szerzett tapasztalatot is felhasználták az előkészületek során. Többek között a differenciálművön és a felfüggesztésen állítottak.

Mint valamennyi, a versenyre nevezett autó, az SX4 WRC is a Pirelli új, hivatalosan csak a napokban bemutatott gumiabroncsait használja. Ezekben nem alkalmazhatnak nyomáscsökkentő habot, és előírás az is, hogy versenyenként csak egyféle mintázatú, illetve összetételű gumit szerelhetnek fel a csapatok. (Ez utóbbi szabály a költségek növekedésének igyekszik gátat szabni). A jeges szakaszokon a versenyzők használhatnak rövid szegecseket, ezek nélkül az autók irányíthatatlanná válnának. A teljes Suzuki csapat izgatottan várja a Monte Carlo Rally-t, illetve a kihívásokban bővelkedő 2008-as raliszezont.


A Suzuki rali csapata két autót indít majd az idei szezonban. A 32 éves Toni Gardemeisternek ez már a kilencedik Monte Carlo-i versenye, így nem is csoda, ha ez az egyik kedvenc terepe. 2006-ban dobogós helyet szerzett meg, öt másik alkalommal pedig pontot érő helyen végzett. Navigátora az a Tomi Tuominen, aki a tavalyi brit WRC fordulóban Sebastian Lindholm mellett ült az SX4 WRC pilótafülkéjében. A 27 éves Per-Gunnar Anderssonnak – Jonas Anderssonnal az oldalán – ez lesz az első WRC versenye. A fiatal svéd 500 kilométernyi tesztet tudhat maga mögött az SX4-gyel, de a versenyig hátralévő napokban még gyakorolni akarja a kanyarvételt. Anderssonnak nem új a pálya, hiszen az Ignis Super 1600-zal már járt itt 2004-ben és 2005-ben is.

A Suzuki hosszú és sikerekben gazdag történelmében új fejezet kezdődik Monte Carlóban. A versenyzők mellett a csapat több szakembert is alkalmazott. A Suzuki rali csapat első embere Nobuhiro “Monster” Tajima, aki legutóbb a Pikes Peak Hill Climb versenyt. Shusuke Inagaki lett a technikai igazgató, Akira Kawada pedig a csapat menedzsere.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/