/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Teljesen átalakul a Škoda, rögtön egy új elektromos modellel is jelentkezett

2022. augusztus 31. 16:15   |   Autoblog
címkék:  

A Škoda bemutatja új márkaarculatát, amelynek középpontjában megújult formai nyelvezete, új márkaemblémája és átfogóan felfrissített vállalati arculata áll. A cseh autógyártó emellett gyorsítani és bővíteni kívánja elektromos offenzíváját. A most leleplezett Vision 7S tanulmány e modellek egyikének előfutára.

A cseh autógyártó jelentősen felgyorsítja elektromos offenzíváját, és már 2026-ig további három, tisztán elektromos modellt – egy kisautó mellett egy kompakt SUV-modellt és egy hétüléses családi autót – tervez bemutatni a piacon. A hétüléses, tisztán elektromos SUV-modellre kínál konkrét kitekintést a Vision 7S tanulmány, mégpedig több mint 600 kilométer hatótávval és akár 200 kW csúcs-töltőteljesítménnyel. 2030-ra a Škoda már 70 százalék fölé kívánja növelni tisztán elektromos járművei arányát európai értékesítésében. Az elektromos mobilitás felé vezető átállás szakaszában pedig a gazdaságos belsőégésű motorjainak portfólióját kívánja erősíteni a márka. A jövő év második felében bemutatja a Superb és a Kodiaq új generációját, a felfrissített Octavia pedig 2024-ben érkezik.

Az új márkaembléma immár a plasztikus hatású, háromdimenziós grafika nélkül jelenik meg, amivel a Škoda a marketing- és a kommunikációs tevékenységek a nyomtatottról mindinkább az online felé változó formáihoz kíván alkalmazkodni. Ugyancsak jelentősen átdolgozták a vállalati arculatot: a Škoda immár a zöld két árnyalatát – a Smaragd- és az Elektromos zöldet – használja, amelyek a környezetvédelemre, a hosszú távú fenntarthatóságra és az elektromos mobilitásra utalnak.

A gyártás során a Škoda teljes értékteremtési láncolata mentén a hosszú távú fenntarthatóságra törekszik, ennek megfelelően megújuló forrásokból származó villamosenergiát kíván alkalmazni. Mladá Boleslavban az akkumulátorok közvetlenül a gyárban zajló előállítása rövid szállítási utakat biztosít, erre két elektromos teherautót használ a vállalat. 2030-tól a tervek szerint a csehországi és az indiai üzemek egyaránt nulla nettó szén-dioxid-kibocsátás mentén gyártják majd járműveiket.

Vision 7S

Hétüléses Vision 7S tanulmányával a Škoda első alkalommal kínál konkrét bepillantást a márka új formai nyelvezetébe, amelyet masszivitás, funkcionalitás és hitelesség jellemez. A Vision 7S egyben az első Škoda, amely matt külső színt kapott. Utasterének hangulatát hosszú távon fenntartható előállítású anyagok és interaktív felületek határozzák meg. 89 kWh energiatároló képességű akkumulátorának köszönhetően a koncepciójármű több mint 600 kilométer hatótávot kínál a WLTP-ciklus szerint.

Elsőként hordozza a Škoda Vision 7S a cseh autógyártó új és markáns formai nyelvezetének motívumait, köztük az autó elejének Tech-Deck Face megoldásával, a masszív alsó traktussal és a magasfokú gazdaságosságot lehetővé tévő, aerodinamikus tetővonalakkal. A megnyújtott utastér már első pillantásra egyértelműen jelzi a bőséges térkínálatot.

A jármű eleje jól megszokott dizájnelemeket is hordoz. Az új tervezésű „ŠKODA” felirat a márkaembléma helyén tűnik fel, a hangulatvilágítás új fénysávjával egészül ki. Utóbbi a jármű teljes szélességében fut végig az orr felső széle mentén és megvilágított grafikákat jelenít meg. Az úgynevezett Tech-Deck Face a jól ismert hűtőrács modern megfogalmazása, amely hasonló vonalvezetése ellenére is jóval alacsonyabb és szélesebb a márka e jellemző motívumának eddigi formájánál. A bordákat itt sötétített üveg váltja fel, amely a jármű különböző érzékelőit rejti.

A karcsú fényszórók messze oldalra kihelyezve és két sorban elrendezve tűnnek fel, a nappali menetfény pedig karakteres T-alakzattá bővíti a „négyszemű” fénygrafikát. A nappali menetfény sávja jócskán a sárvédőkbe nyúlik, a határozottan megrajzolt „T” felső vonalát alkotva – s ily módon egyfajta vizuális keretbe foglalva az autó elejét. A LED-technikájú hátsó lámpák szintén T-alakzatúak, amelynek felső vonala itt is mélyen a sárvédőkbe nyúlik. Ugyanez a formai elem figyelhető meg a kameraalapú külső visszapillantókon és a karosszéria felületébe süllyesztett, álló elrendezésű, szenzoros ajtókilincseken is.

Egyaránt feltűnő jelenség a robusztus első és hátsó lökhárító, amelyek újrahasznosított gumiabroncsokból előállított, különösen strapabíró anyagból készültek. Ugyanez az anyag található a kerékjáratok peremén is. Elöl hét függőleges légbeömlő sorakozik, amelyeken keresztül a hűtőkhöz és a fékekhez áramolhat a levegő, míg a Vision 7S hátsó lökhárítójában kilenc függőleges légkilépő nyílást alakítottak ki. A középső nyílás elöl és hátul egyaránt egy élénk narancssárgára fényezett kezelőelemet tartalmaz, amely horogként kihúzható, s amellyel szükség esetén kívülről is biztonságosan megszakítható a járműben folyó nagyfeszültségű áram.

Az alacsonyan ívelő tetővonal hátrafelé lágyan ereszkedve a magasfokú aerodinamikai hatékonyság érdekében markáns tetőlégterelőben végződik. Ugyancsak határozott alakzat jellemzi a háromszög alakú, hátrafelé szélesedő D-oszlopot is, amely alsó részén az új „ŠKODA” feliratot hordozza. Utóbbi a csomagtérajtón is feltűnik, ahol éppúgy megvilágítást kap, mint az autó elején. A világos tónusú Explorer-zöld matt metálfényezés szintén a Vision 7S minimalista és visszafogott megjelenését hangsúlyozza. A koncepciójármű egyben az első Škoda, amely matt külső színben jelenik meg.

A minimalista kialakítású belső tér a márkára jellemzően tágas, emellett a biztonság és a védettség érzetét közvetíti, amit a sötét és világos anyagok kombinációja erősít tovább. A felhasznált anyagok bőrmentesek, túlnyomórészt hosszú távon fenntartható forrásból származnak, az átgondolt anyagkombinációknak köszönhetően pedig különösen tartósak is. Jó példa erre a padló borítása, amely szintén újrahasznosított gumiabroncsokból készül. A beltér díszítőelemei is hosszú távon fenntartható előállításúak és finom, matt fémréteggel bevonva takarítanak meg értékes erőforrásokat. A felhasznált szövetek száz százalékban újrahasznosított poliészterszálakból készülnek.

A Vision 7S a Škoda beltér-koncepciójának keltő továbbfejlesztése, tágas és a biztonságra összpontosító, akár hét személy számára is ideális térkínálattal és teljes egészében új tervezésű, természetes ember-gép interfésszel. Különlegességei között szerepel kétféle – „Vezetés” („Driving”) és „Pihenés” („Relaxing”) – beltér-konfigurációja, valamint a haptikus és a digitális kezelőszervek közötti ideális egyensúly. A menetiránynak háttal, a második üléssor elé, a középkonzolra szerelt innovatív gyerekülés soha nem látott biztonságot és védettséget kínál. Mindezt tartós, hosszú távon fenntartható előállítású anyagok és számos Simply Clever ötlet veszi körül, miközben X-alakú, egyedi díszvarrások teszik teljessé a belső dizájnt.

A Vision 7S két beltér-konfigurációt is kínál utasainak. Az elfordítható központi érintőképernyő és az elcsúsztatható elemek egyaránt megfelelő hangulatot biztosítanak a különböző szituációkban. A vezetési üzemmódban minden kezelőelem ideális helyzetben, könnyen elérhető a vezető számára, a 14,6 col képátlójú központi érintőképernyő pedig a kényelmes kezelés és az információk jól áttekinthető megjelenítése érdekében függőlegesen áll.

A pihenő üzemmód töltéskor vagy más megállások alkalmával a középkonzolról gombnyomással aktiválható, amire elegánsan összehangolt folyamatok során ölthet új formát a belső tér. A kormánykerék és a műszerfal ekkor előre mozdul, vagyis a vezetőtől és az első utastól távolodva nyit még tágasabb teret, míg az első ülések befelé fordulnak és hátradőlnek, még kényelmesebb üléspozíciót teremtve, egyben a hátsó utasok számára is zavartalan rálátást biztosítva a központi képernyőre. A hátsó ülések szintén „hátradőlve” szolgálnak pihentető testhelyzettel és ugyancsak jobb rálátással a képernyőre, amely a szórakoztató tartalmak optimális megjelenítése szolgálatában ilyenkor vízszintesen áll, mint egy televízió.

A „Vezetés” üzemmódban fejlett kiterjesztett valóság Head-up kijelző szolgál a legfontosabb vezetői információkkal, míg a további adatokkal egy 8,8 col átlójú kijelzőfelülettel működő digitális műszeregység áll a sofőr rendelkezésére. Teljes egészében új fejlesztés a hat és tizenkét óránál egy-egy masszív küllővel kiformált kormánykerék, amely már az új „ŠKODA” feliratot hordozza közepén. A legfontosabb menetfunkciókhoz önálló haptikus görgetőkerekek állnak rendelkezésre. A „Pihenés” üzemmódban a vezető bonyolultabb funkciókat is vezérelhet az alsó kormánykerékküllőbe integrált érintőfelületről.

A beltér középső részét a 14,6 col képátlójú elfordítható képernyő uralja. A „Vezetés” üzemmódban az információk ideális elrendezése érdekében függőlegesen áll, felső részét a legfontosabb vizuális tartalmak, például a térképek és a navigációs utasítások számára fenntartva. Az alsó rész szintén nagyon könnyen elérhető és használható.

A felhasználó egyszerű felfelé vagy lefelé irányuló mozdulatokkal állíthatja be az információk kívánt mennyiségét. A menü-kisalkalmazás (widget) segítségével görgető mozdulatokkal választhatók ki a különböző funkciók, a babakamera képe például igény szerint a felhasználói felület bármely részén elhelyezhető, míg a fennmaradó terület például nagyfelbontású térképek megjelenítésére vehető igénybe. A „Pihenés” üzemmódban a felhasználó által telepített alkalmazásokkal filmek vagy játékok is rendelkezésre állhatnak. Az ülések hátratolt pozíciójában okostelefonról is működtethető az infotainment rendszer.

A második és harmadik üléssor utasai az optimális láthatóság érdekében mágnessel rögzíthetik saját eszközüket az előttük lévő ülés háttámlájára. Az ajtókárpitok interaktív felületeket is tartalmaznak, ahol színes fény világítja át a szövetet. Szintén innovatív megoldás a gyerekülés elhelyezése, amely a menetiránynak háttal a jármű legbiztonságosabb részén, az egészen a hátsó ülésekig meghosszabbított középkonzolba integráltan kapott helyet. A kisgyermek-utasok így mindenkor optimális védelmet élvezhetnek, miközben a második üléssorban helyet foglalók folyamatosan szemmel tarthatják őket.

A Vision 7S a Škoda új Simply Clever megoldásainak egész sorát vonultatja fel. A műszerfal légbefúvó nyílásai mindaddig diszkrét diffúzor-üzemmódban működnek, amíg közvetlenebb szellőzés nem szükséges, igény szerint pedig gombnyomásra felfelé mozdulva biztosíthatnak irányított légáramot. A lebegő hatást keltő középkonzol alatt mágneses felületeket is találnak az utasok, amelyekre egyaránt biztonságosan rögzíthetők a fém Škoda italospalackok vagy éppen az elsősegély-felszerelés. A felszereléshez praktikus hátizsákok is tartoznak, amelyek szintén mágnesesen rögzíthetők az ülések háttámlájára, a kirándulásokra pedig egyszerűen magukkal vihetik őket az utasok.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/