/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Terepjáró készült a csúcs-Toyotából

2023. március 16. 18:20   |   Autoblog
címkék:  

Szinte mindenkinek elkerülte a figyelmét a Tokiói Autószalonon a Toyota egyik legérdekesebb koncepciója. A márka csúcsmodellje ugyanis a megemelt változat megjelenésével már nem csak a zászlóshajótól elvárt luxust és prémium színvonalat tudja nyújtani, hanem a SUV-hullámot is sikerrel lovagolja meg, ráadásul mindezt elegáns, kupés tetővonallal teszi. Ezt hangsúlyozza ki a Toyota Crown Outdoor Concept, ami teljesen új lehetőségeket nyit a típus eddigi történelmében.

Magasabb üléspozíciójával, remek hasmagasságával, illetve tágas, még nagyobb fejteret biztosító utasterével a kényelem újabb szintjére lépett a Crown legújabb tanulmánya, ám a crossoverséggel valamennyi terepképességnek is járnia kell. Az új koncepció ugyanis azt mutatja meg, hogy a Crown nem csak az enyhébb földutakra lehet alkalmas, hanem minimális átalakításokkal egyenesen off-road játékszerré, hobbiautóvá is válhat, természetesen a kényelmét és hatékonyságát teljes mértékben megtartva.

A 4,93 méter hosszú és 1,9 méter széles Crown Outdoor Concept esetében valóban nem lehet panasz a praktikumra és a kényelemre, 1,59 méteres magasságával pedig a tekintélyt parancsoló, crossoveres megjelenés is adott az elegáns, kupészerű sziluett mellé. A szürke dekorbetétek az ajtókon és a kerékíveket védő műanyag elemek pedig igazi terepjárós hatást keltenek.

Az igazán komoly látványt azonban a hasznos részleteknek köszönheti a Crown Outdoor Concept, a gyári LED fényszórókat például az autó orrán elhelyezett, 6 darab különálló LED reflektor és a szélvédő felett, az autó tetején található LED fényhíd segíti ki az éjszakákban. A tetőn a méretes LED fényforrás mögött látványos tetőcsomagtartót helyeztek el, amelyre vízálló dobozokban rögzíthetnek fontos felszereléseket az érintetlen természetbe vágyó sofőrök.

A tovább emelt hasmagasságnak köszönhetően még nehezebb elakadni a Crown crossover tanulmányával, ám a Toyota mérnökei tudják, hogy a vadonban semmi sem lehetetlen. Éppen ezért az autón több vontatási pontot is elhelyeztek, amelyeket egy csörlőhöz rögzítve nem csak magát húzhatja ki a tanulmányautó kalandvágyó sofőrje, hanem akár más bajba került autósokon is könnyedén segíthet.

Mivel komoly terepre tervezték át a Crown tanulmányt, szükséges volt az autó alját is megerősíteni: a lökhárítók elöl és hátul is extra merevítéseket kaptak, a szürkére burkolt kerékívek végén pedig piros sárvédő gumik kaptak helyet, illetve a motortér alól sem maradt el a vaskos alumínium védőburkolat.

A motortérben a Crown crossover változatának gyári egysége maradt. Az A25A-FXS kódú, 2,5 literes motor némi áthangolással egy fenevad lehetne, de a legtakarékosabb működésre tervezve is 186 lóerő leadására képes. Persze ez még nem minden, hiszen a hajtáslánc egy 120, illetve egy 54 lóerős villanymotorral egészül ki, hogy összesen 234 lóerőnyi rendszerteljesítményt nyújthassanak a vezető számára. Ezt koronázza meg a Toyota E-Four összkerékhajtása.

Bár kereskedelmi forgalomba nem kerül a különleges tanulmány, attól még komoly lavinát indíthat el a különleges koncepció, ha a tulajdonosok is felfigyelnek a modellben rejlő off-road lehetőségekre, amelyeket egyáltalán nem nehéz észrevenni az Outdoor Concept láttán.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/