/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Tovább tökéletesedett – Volkswagen Golf menetpróba

2017. március 02. 13:00   |   DG
címkék:  

Mallorcán, gyönyörű napsütésben és tükörsima utakon próbáltuk a megújult Volkswagen Golfot, amelyet minden területen egy picit még jobbá tettek a mérnökök. Az időtálló dizájnt nem piszkálták, csak modernizálták, a műszerfalat okosabbá tették, s természetesen a hajtásláncokat is átfésülték. Az új Golf kibővített alapfelszereltséggel már hazánkban is rendelhető.

Első blikkre a Volkswagen Golf hét és feledik generációja – merthogy a mostani csak ráncfelvarrásnak számít – nem különbözik a jelenleg futó modelltől, pedig számos ponton változott a külalakja. Átrajzolták a fényszórókat és a lökhárítókat, s immár mindegyik modellben hátul is diódák világítanak. A tervezők érthető módon nem nyúltak az arányos, időtálló alapformához, ami több évtizede jellemzi a Volkswagen kompakt modelljét, leginkább a fényforrásokkal variáltak. Új LED-es fényszórókat és hátsó lámpákat konstruáltak, utóbbiakban akár dinamikus irányjelzők is működhetnek.

A hűtőrács krómcsíkja immár a fényszórók nappali világítást adó LED-csíkjaiban folytatódik, a GTI változat esetében pedig egy piros csíkot is felfedezhetünk, mind a hűtőrácson, mind a fényszórókban. A Golf alapváltozata továbbra is halogén fényszórókkal érkezik, a xenont viszont LED-ek váltották fel. Összességében az új Golfra jó ránézni, a magasan extrázott, Full LED-es fényszórókkal és nagy felnikkel ellátott példányok különösen szépen mutatnak. Új színárnyalatok is megjelentek a kínálatban, melyek közül a sötétszürkét különösen vonzónak találtunk.

Az utastérben nyilvánvalóbb az időszakos frissítés, a műszerfal teljesen átalakult. Változtak a díszítések, másképpen néznek ki az ajtópanelek, emellett a középkonzol és a váltókar környéke is új képet fest, de ami igazán szembeötlő, az az átfogó digitalizáció. A hagyományos helyett immár digitalis műszeregység is rendelhető az autóhoz, a középkonzol felső részét pedig üveglap alá bújtatott elegáns érintőképernyő foglalja el. Újdonság, hogy már a Trendline alapkivitel is 6,5 hüvelykes érintőképernyős infotainment rendszert kap, a magasabb, Comfortline és Highline felszereltségű autók pedig 8 és 9,2 hüvelykes képernyővel szerelt rendszerekkel elérhetők.

A csúcskészülék a kézmozdulatokkal is irányítható Discover Pro, amely 1280 x 640 pixeles képernyőt és a manapság elérhető összes kapcsolódási lehetőséget felvonultatja. Ragyogóan szép a grafikája, a menüből választható Google Earth navigáció fantasztikusan néz ki rajta. A képernyő testre szabható és fel is osztható, ám a kezelése némi gyakorlást igényel, logikája egyedi. A tabletek és okostelefonok számára külön médiafelületet dolgoztak ki; a Media Control applikációval számos fedélzeti rendszer (minden audio és videoforrás) távoli eszközről irányítható. A Golfhoz immár beépített SIM kártyát is kínálnak, így WiFi is lehet a fedélzeten (Discover Media és Pro rendszerek). A világháló böngészésének tehát menet közben sincs akadálya, ráadásul az adatkapcsolat igen gyors.

A biztonsági asszisztens rendszerek arzenálja is kibővült, immár elérhető torlódás asszisztens, gyalogosfelismerés, vontatmány-stabilizáló rendszer és ütközés előtti biztonsági rendszer. Az adaptív sebességtartó automatika immár 210 km/órás sebességig működik, s a sávtartóval együttműködve félautonóm vezetésre képesíti a Golfot. Rövid időre elengedhetjük a kormányt, ezalatt az autó tartja a forgalmi sávot, a sebességet, s persze a követési távolságot. Legalábbis igyekszik tartani, a rendszer ugyanis még kifforatlan, a nagyobb kanyarívek zavarba hozzák, a Golf mindkét irányban hajlamos ilyenkor lecsúszni az útról.

Szerencsénk volt a Golfban debütált új erőforráshoz is, a friss fejlesztésű, 150 lóerős 1,5 TSI-hez, amely lassanként kivezeti majd az 1,4-es turbómotort a palettáról. A négyhengeres kiemelkedő dinamikával mozgatja az autót, 8,3 másodperc alatt gyorsítja százra és 216 km/órás végsebességet tesz lehetővé a számára. 250 Nm-es nyomatéka már 1500-as fordulatszámon jelentkezik. Tapasztalataink szerint nagyon jól is fogyaszt, 6-7 liter közötti értékek bármikor hozhaók vele. Az 1,5 literes TSI a későbbiekben egyébként Evo változatban is felbukkan majd a Golf motorpalettáján, 150 illetve 130 lóerős teljesítménnyel, Az erőforrás különösen takarékos, mert hengerlekapcsolás technológiát is építettek bele. Más Golfot érintő újdonságok a friss alapmotor, az 1 literes, 85 lovas TSI feltűnése, melynek 175 Nm-es nyomatéka igen impresszív.

A Golf tökéletesebb mint valaha, etalon státuszát nem veszélyezteti semmi. Rendkívül igényesen összerakott, csendes, kényelmes és tágas kocsi, melynek hajtásláncai is kiforrottak. Az erőforrások és váltóművek szimbiózisa példaértékű; a hatos kézi váltó pedig ugyanúgy remek darab, mint a friss, hétgangos DSG duplakuplungos szerkezet, ami a korábbi hatsebességes váltóművet nyugdíjazza. Bármelyik motort is választja a kedves vevő, nagyon magas színvonalú autót kap, amiben minden hibátlanul dolgozik össze.

A kínálat egyik legérdekesebb és legizgalmasabb darabja a Golf GTD, amit mi kombi változatban tettünk próbára. A GTD tartan mintás, fantasztikus üléseivel azonnal megkedvelteti magát, majd megérezzük a 2 literes turbódízel motor őserejét és nem vágyunk másra, mint egy kanyargós hegyi útra. Kifejezetten kerestük és meg is találtuk Mallorca legszebb útszakaszait, ahol kiaknáztuk a 380 Nm-es nyomatékot. A Golf GTD nagyon megy, 184 lóerejével 7,5 másodperc alatt gyorsít százra (kombi: 7,9 mp), a végsebessége pedig 231 km/óra. A felfüggesztés alapos tesztjére egyszerűen nem volt lehetőségünk, az utak ugyanis mindenhol tükörsimák, a burkolat minősége mindenhol kifogástalan. Amúgy a tesztautók mindegyikében megtalálható volt az adaptív felfüggesztés, ami a kiválasztott menetprogramnak megfelelően változtatta a csillapítás keménységét.

A felújított Volkswagen Golf még tökéletesebb lett és felszereltségével immár valóban minden igényt képes kielégíteni. Már megrendelhető Magyarországon, valamivel magasabb áron, mint a 7-es generáció. 5,5 millió forinttól indul.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/