/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Továbbra is a Toyota a magyarországi piacvezető

2021. június 09. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

A kivonásoktól megtisztított értékesítési adatok szerint a Toyota május hónapban, illetve a januártól májusig tartó időszakban egyaránt megőrizte piacvezető pozícióját.

Májusban tovább nőttek a magyarországi forgalomba helyezések: a kivonásoktól megtisztított eladási (azaz az itthon eladott, de eleve külföldön forgalomba helyezett, illetve a magyar forgalomból rövid időn belül kivont járműveket figyelmen kívül hagyó) statisztikák szerint 10 560 autó talált gazdára az év ötödik hónapjában, ami 73,5 százalékkal kedvezőbb, mint tavaly ugyanekkor. Ezzel az eredménnyel végre pozitívba fordult az egész éves mérleg: 2021 első öt hónapjában 46 281 autót helyeztek tartósan forgalomba az országban, ami 6,1 százalékkal meghaladja a 2020 azonos időszakában regisztrált értéket.

tisztitott_brand

A Toyota a személygépkocsik és a könnyű haszonjárművek piacán egyaránt a második legerősebb márkának bizonyult, összesítésben pedig őrzi első helyét. A Toyota a teljes piac 13,1 százalékát tudhatja magáénak.

személy-kishaszon

Nem kevesebb mint tíz piaci szegmensben végeztek a dobogón a márka gyártmányai: hat a második, kettő a harmadik, kettő pedig az első helyen. A Toyota Aygo összesítésben a második helyen végzett a kivonásoktól megtisztított listán. Pontosan ugyanez a helyzet állt elő a Toyota Yaris esetében: a vadonatúj modell a privát ügyfelek kedvence (29,1% piacrész) és ezüstérmes a flottavásárlók között (23,0%), összesítésben pedig csak hajszállal (0,4 százalékponttal) maradt le az első helyről. A Toyota Corolla mindkét alszegmensben (21,6, illetve 22,5 % piacrész) és összesítésben is a második legkeresettebb alsó-középkategóriás modell volt.

A, B, C szegmens

A Toyota három szabadidőjárműve is az összesített második helyen végzett. Január és május között a privát és céges vásárlók körében (12,7%, illetve 13,5% piacrész) egyaránt egyenletes teljesítményt mutatott a Toyota C-HR. A Toyota RAV4 a magán ügyfelek vásárlási listáján a második helyen (18,2%) állt, a céges eladásokban ellenben az abszolút legerősebb modellnek bizonyult, az eladások közel egynegyedét (24,5%) tudhatta magáénak. A frissen bevezetett Toyota Highlander a magánvásárlások 15,5 százalékát (2. helyezés), a flottabeszerzéseknek pedig a 19,5 százalékát (3. helyezés) tette ki, és ezzel a megosztott második helyen zárta az időszakot.

suv szegmens

A végére maradt a Toyota két aranyérmes típusa: a Toyota Proace City Verso és a Toyota Hilux. Mindkét modell abszolút nyertes volt, a magánvásárlók és a céges ügyfelek körében egyaránt. Az előbbi az egyéni ügyfelek több mint kétharmadánál (68,1%) volt nyerő, a flottás eladásokban 35,8%-kal képviseltette magát. A Toyota Hilux a kivonásoktól megtisztított listán messze a lekeresettebb platós kisteherautó a magánemberek számára (52,7%), de a céges forgalomban (46,6%) is érezhető a fölénye. A Proace City Verso a szegmens élmezőnyében jóformán egyedüliként tudott növekedni, méghozzá drámai mértékben.

egyterűk

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/