/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Turbómotorokkal érkezik az új Porsche 911-es

2015. szeptember 08. 11:20   |   Autoblog
címkék:  

Ezt is megértük: minden idők legnagyobb darabszámban eladott sportautójából végleg kivezetik a szívómotort, az összes erőforrást feltöltősre cserélik. A hátsókerék-hajtású, farmotoros 911 Carrera modellt mostantól 3 literes biturbó boxermotor mozgatja, természetesen fürgébben és hatékonyabban, mint az elődöket. Az új generációs modell jövő héten, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be.

A 911-es ikonikus formáján természetesen ezúttal sem változtattak, csupán korszerűsítették azt. Átrajzolták a fényszórókat és a hátsó lámpákat (előbbiek négypontos nappali világítást foglalnak magukban), változtattak az első lökhárítón, továbbá átalakították a hátsó fedelet, azon immár függőleges rácsozás figyelhető meg. Az utastérben az infotainment rendszer új generációja jelent meg, amely érintőképernyővel és leegyszerűsített kezeléssel igyekszik a felhasználók kedvében járni.

A 911 Carrera új nemzedékét kompletten új motorok hajtják. Az aggregátok 3 liter lökettérfogatból merítik erejüket és két turbófeltöltőt kaptak, így új szintre emelik a vezetési élményt. A 911 Carrera alapmodell 370 lóerőt, míg a Carrera S modell 420 lóerőt teljesít, mindketten 20 lóerővel többet kínálnak elődeiknél. A nyomatékuk azonban jelentősen nagyobb, a feltöltőknek köszönhetően a gyengébbik 450, míg az erősebbik motor 500 Nm-t ad le, már egészen alacsony, 1700-as főtengely-fordulatnál, s fenn is tartja azt 5000-es fordulatszámig. A turbómotorokat – illetve a mérnököket – dicséri az is, hogy egészen 7500-ig képesek felpörögni, a klasszikus Porsche-hangaláfestéssel. Az új erőforrások természetesen takarékosabbak is mint elődeik, a 911 Carrera PDK duplakuplungos váltóval csupán 7,4 litert fogyaszt vegyes üzemben (-0,8 l/100 km), míg a 911 Carrera S PDK ennél 3 deciliterrel többet gurít le a torkán (-1 l/100 km).

Szenzációs értékek, különösen annak fényében, hogy a 911 Carrera Coupé PDK váltóval és Sport Chrono csomaggal felvértezve 4,2 másodperc alatt sprintel százra, ami kéttized másodperccel jobb, mint az előd esetében. A 420 lovas 911 Carrera S hasonló konfigurációban ezt a mutatványt 3,9 másodperc alatt hajtja végre (ugyancsak 0,2 szekundummal gyorsabban), így az első 911 Carrera modell, amelyik 4 másodperc alá tudott kerülni ebben a versenyszámban. A végsebesség is nőtt mindkét modell esetében: a 911 Carrera 295 km/órával is száguldhat (+6 km/óra), míg a 911 Carrera S eléri a 308 km/órás sebességet is (+4 km/óra).

A Sport Chrono csomag mellé jár a hangolható hajtáslánc, a sofőr a kormánykeréken található üzemmód választó segítségével hívhatja be a Normal, Sport, Sport Plus és Individual, azaz egyéni beállításokat. Az egyéni testre szabási opció a sofőr preferenciáinak megfelelően engedi hangolni a felfüggesztést, az aktív motorfelfüggesztéseket, a váltóművet, valamint a sportkipufogó-rendszert. A PDK váltóművel szerelt modellekben az üzemmódválasztó egy további gombbal egészül ki; a „Sport Response Button” 20 másodpercen át tartó maximális gyorsításra készíti fel a motort és a váltóművet. A gázreakció ebben az esetben még spontánabb.

További újdonságként a Porsche aktív felfüggesztés (PASM), ami 10 mm-rel csökkenti a hasmagasságot, alapfelszerelés a 911 Carrera modellekben. Ez fokozza a stabilitást gyorsan vett kanyarokban. Ezzel összhangban mostantól szélesebbek a hátsó felnik, 11 helyett 11,5 col szélesek, amikre 295 helyett 305 mm széles abroncsokat húznak. A Carrera S modellhez felárért aktív hátsókerék-kormányzás is kérhető, ami városban javítja a manőverezhetőséget a fél méterrel lecsökkentett fordulókör miatt, autópályán, nagysebességű sávváltáskor pedig növeli a stabilitást. Mindehhez új kormánykerék is dukál, amelyet a 918 Spyder volánjáról mintáztak. Az alap kormánykerék átmérője 375 milliméter, az opciós GT sportkormány 36 centi átmérőjű. A napi használhatóságot hidraulikus emelőrendszer javítja, gombnyomásra az első tengely 40 mm-rel megemelkedik, ami átsegíti az autót az akadályokon.

A felújított műszerfalon már a PCM infotainment rendszer új generációja dolgozik, amely többek között online navigációs modullal és hangvezérléssel bír. Gesztusokkal is irányítható, akárcsak az okostelefonok, az információk bevitelére pedig kézírás is használható. A mobil- és okostelefonok emellett Wi-Fi hálózattal is csatlakoztathatók. Most első ízben az okoseszközöknek külön helyet alakítottak ki a középső könyöklőben, ahol a töltésük is megoldott. A navigáción is fejlesztettek, a rendszer immár a real-time közlekedési információkat is figyelembe veszi, s tartalmazza a Google Earth és Google Streetview térképet. Mindemellett a 911 új generációjában friss vezetői asszisztens rendszerek is megjelentek, mint például a sebességkorlátozó, ami lejtmenetben enyhe fékezésre is képes, az adaptív tempomat, a holttérfigyelő, valamint a másodlagos ütközésvédelem.

Az új Porsche 911 Carrera modellek december 12-én kerülnek a német márkakereskedésekbe. A 911 Carrera 96 605, a 911 Carrera S 110 766, a 911 Carrera Cabriolet 109 695, a 911 Carrera S Cabriolet pedig 123 856 euróba kerül.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/