/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Turbómotorral jön az Audi S4

2015. szeptember 23. 12:40   |   Autoblog
címkék:  

Az új A4 sorozattal egyetemben a Frankfurti Autószalonon debütált az új Audi S4, amelynek hajtását immár turbómotorra bízták. A 3 literes TFSI egység 354 lóerőt és 500 Nm nyomatékot mozgósít, így mindössze 4,7 másodperc alatt gyorsítja százra a négyajtós limuzint.

Az új S4 szedánt és kombit egyaránt egy új fejlesztésű, közvetlen befecskendezéses 3 literes V6-os TFSI turbómotor mozgatja, amely teljesítményben lepipálja a korábbi erőforrást, ugyanakkor takarékosabb nála. Ebben a szintén friss nyolcfokozatú tiptronic automataváltó is segít neki, amely villámgyorsan hívja be a fokozatokat és ha teheti, vitorlázó módba kapcsol. A TFSI motor 354 lóerőt és 500 Nm nyomatékot ad le, utóbbit 1300 és 4500-as fordulatszám között, tehát már a „pincéből” húz. Az állandó quattro összkerékhajtással felvértezett S4 így 4,7 másodperc alatt abszolválja a százas gyorsulást és száguldásának csak az elektronika szab határt 250 km/óránál.

A quattro hajtás önzáró középső differenciálműve alapesetben a nyomaték 60 százalékát a hátsó és 40 százalékát az első tengelyre irányítja. Szituációtól függően azonban ez módosulhat, a hajtónyomaték akár 70 százaléka mehet az első és 85 százaléka mehet a hátsó tengelyre. A nyomaték mennyisége kerekenként is változhat: az ívbelső kerekek a jobb kanyarvétel érdekében enyhén fékeződnek, az opciós sport differenciálmű pedig a két hátsó kerék között is képes variálni a hajtóerőt. A futómű és az elektromechanikus szervokormány kompletten új fejlesztésű, előbbi ötlengőkaros első és hátsó felfüggesztésű. Felárért dinamikus kormányzás is kérhető.

A sztenderd S sportfutómű 23 milliméterrel ülteti meg az autót, és rendelhető adaptív kivitelben is. A motor, a kormányzás, a tiptronic váltó, a sport differenciálmű és a futómű karakterisztikája a széria Audi drive select rendszer segítségével változtatható. Az S4 18 colos felnikre szerelt 245/40-es abroncsokon gördül, de 19 colos garnitúra is kérhető. Egyébként az S4 hozza a megszokott, diszkréten sportos külalakot, sarkosabb első és hátsó lökhárítóval, fémes kinézetű hűtőráccsal, lökhárító betétekkel és tükörházakkal, egyedi küszöb és hátsó légterelőkkel, valamint oldalanként dupla kipufogóvéggel.

Az ötszemélyes szedán esetében 480, a kombinál 505 literes a csomagtartó, ami 1510 literig bővíthető. Az S sportülések nappabőr és Alcantara szövet kárpitozást kaptak; fekete, szürke és vörös színben érhetők el. Állítható oldaltámasszal, integrált fejtámlával és masszázsfunkcióval rendelkeznek. Az S4 sztenderd belső színe a fekete, a díszítőelemek pedig matt csiszolt alumíniumok.

Plusz pénzért Audi virtual cockpit is rendelhető. A főműszer-csoportot helyettesítő 31 centiméteres nagyfelbontású digitális kijelzőn minden fontos információ megjeleníthető és három módot kínál. Egyik az exkluzív Sport mód, ami középre helyezi a fordulatszámmérőt. Az MMI infotainment rendszer új generációja is beköltözött az autóba, ami már az okostelefonokhoz hasonlatosan kezelhető. Az MMI navigation plus with MMI touch csúcsverzióhoz 21 centiméteres monitor és érintőpaddal kiegészített tekerő/nyomókapcsoló jár. Ezen kívül akár WiFi hotspot is beépíthető az autóba, ami LTE szabványon keresztül biztosít nagysebességű internet kapcsolatot. A rengeteg elérhető vezetői asszisztens rendszer közül kiemelendő a fejlett adaptív sebességtartó, ami 65 km/órás sebességig képes a vezető helyett ellátni a gyorsítás, fékezés és kormányzás feladatát.

A két új Audi S4 modell jövőre kerül a márkakereskedésekbe.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/