/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ugyanaz a váltó duplájába kerül a Ford GT-ben, mint a Mercedes-AMG GT-ben

2018. november 14. 08:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Tudjuk, hogy költséges egy sportautó fenntartása, de arra nehéz magyarázatot adni, hogy azonos fődarab esetén miért van kétszeres eltérés az alkatrészárban két különböző gyártónál. A Fordban duplájába kerül az automataváltó, mint a Mercedesben.

Ha az ember szupersportautót vásárol, jobb, ha felkészül, hogy nem csak a vételár, de a fenntartási költségek is igen magasak. Nem csak az adók vagy a normálisan kopó alkatrészek cseréje, de egy-egy fődarab is igen magas árcédulával bírnak adott esetben.

Az egyik ilyen a sebességváltó, amely napjainkban szinte minden modellnél duplakuplungos automatát jelent. Ennek két nagy gyártója a ZF és a Getrag, akik különböző konstruktőröket látnak el akár azonos erőátviteli berendezésekkel. Utóbbi például megannyi modellhez adta már 7DCL750 duplakuplungos automatáját az évek során, hisz akár 9500-as főtengelyfordulatot, valamint 750 Nm csúcsnyomatékot is gond nélkül képes kezelni. Ez teljesít szolgálatot például a Ferrari Californiában, 458 Italiában, a Mercedes-Benz SLS és AMG GT modelljeiben, illetve az új Ford GT-ben is.

Az viszont elég fura, hogy két különböző gyártó modelljeinek azonos váltója mitől kerül az egyiknél kétszer annyiba, mint a másiknál. Az egyik nevezetesen a Ford GT, a klasszikus sportautó legújabb változata, a másik a Mercedes-AMG GT.

A két modellben annyira egyforma a váltó, hogy az összes fokozat fogaskereke egyforma, így a végáttét is egységes: 3.67. A váltóházak szintén egyformák, csupán néhány belső alkatrész tér el valamelyest, mégis – a Road and Track információi alapján – az amerikai sportkupéban csere esetén 27 624 dollárt (7,92 millió forintot), szimpla vásárlásnál (amikor nem tudjuk a használt darabot becserélni) pedig 32 324 dollárra (9,27 millió forintra) emelkedik az ár.

Csak összehasonlításul, a Ferrari 458-hoz már 22 ezer dollárért (6,3 millió forintért), az AMG GT-hez pedig „mindössze” 14 940 dollárért (4,28 millió forintért)  elérhető az egység, így szinte érthetetlen a Ford dupla ára, maximum a kisebb gyártási darabszám indokolhat némi különbséget. De a szuperautók piacán nem sok logikus árazást találhatunk.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/