Ugyanaz a váltó duplájába kerül a Ford GT-ben, mint a Mercedes-AMG GT-ben
Tudjuk, hogy költséges egy sportautó fenntartása, de arra nehéz magyarázatot adni, hogy azonos fődarab esetén miért van kétszeres eltérés az alkatrészárban két különböző gyártónál. A Fordban duplájába kerül az automataváltó, mint a Mercedesben.
Ha az ember szupersportautót vásárol, jobb, ha felkészül, hogy nem csak a vételár, de a fenntartási költségek is igen magasak. Nem csak az adók vagy a normálisan kopó alkatrészek cseréje, de egy-egy fődarab is igen magas árcédulával bírnak adott esetben.
Az egyik ilyen a sebességváltó, amely napjainkban szinte minden modellnél duplakuplungos automatát jelent. Ennek két nagy gyártója a ZF és a Getrag, akik különböző konstruktőröket látnak el akár azonos erőátviteli berendezésekkel. Utóbbi például megannyi modellhez adta már 7DCL750 duplakuplungos automatáját az évek során, hisz akár 9500-as főtengelyfordulatot, valamint 750 Nm csúcsnyomatékot is gond nélkül képes kezelni. Ez teljesít szolgálatot például a Ferrari Californiában, 458 Italiában, a Mercedes-Benz SLS és AMG GT modelljeiben, illetve az új Ford GT-ben is.
Az viszont elég fura, hogy két különböző gyártó modelljeinek azonos váltója mitől kerül az egyiknél kétszer annyiba, mint a másiknál. Az egyik nevezetesen a Ford GT, a klasszikus sportautó legújabb változata, a másik a Mercedes-AMG GT.
A két modellben annyira egyforma a váltó, hogy az összes fokozat fogaskereke egyforma, így a végáttét is egységes: 3.67. A váltóházak szintén egyformák, csupán néhány belső alkatrész tér el valamelyest, mégis – a Road and Track információi alapján – az amerikai sportkupéban csere esetén 27 624 dollárt (7,92 millió forintot), szimpla vásárlásnál (amikor nem tudjuk a használt darabot becserélni) pedig 32 324 dollárra (9,27 millió forintra) emelkedik az ár.
Csak összehasonlításul, a Ferrari 458-hoz már 22 ezer dollárért (6,3 millió forintért), az AMG GT-hez pedig „mindössze” 14 940 dollárért (4,28 millió forintért) elérhető az egység, így szinte érthetetlen a Ford dupla ára, maximum a kisebb gyártási darabszám indokolhat némi különbséget. De a szuperautók piacán nem sok logikus árazást találhatunk.