/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Új 1,6 literes dízelmotor a Honda Civicben

2012. november 16. 14:15   |   Autoblog
címkék:  

A jövő év elején egy új, 1,6 literes turbódízel motor jelenik meg a Honda Civic kínálatában. Az i-DTEC dízelmotor az Earth Dreams motorcsalád első európai piacra szánt tagja, 120 lóerőt és a kategóriában magasnak számító 300 Nm-es nyomatékot ad le. Az új erőforrás szabványos fogyasztása mindössze 3,6 liter, széndioxid-kibocsátása pedig 94 gramm kilométerenként.

Az új, 1,6 literes i-DTEC motor fejlesztésekor kifejezetten az európai vásárlók igényeit vették figyelembe a mérnökök, alacsony károsanyag-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása messzemenőkig megfelel a fogyasztói elvárásoknak. Gyártása a Honda angliai üzemegységében, Swindonban zajlik majd, a tervek szerint a – két műszakban működő – gyártósor kapacitása a napi ötszáz darabot is elérheti, tehát egy motor elkészítéséhez mindössze 138 másodpercre lesz szükség. Az 1,6 i-DTEC hajtóművet a jövő év folyamán a szintén Angliában készülő új CR-V is megkapja, miként a jövőben a többi Honda modell motorválasztékában is megjelennek az Earth Dreams erőforrások.

Az új 1,6 i-DTEC motor alumínium hengerfeje nyitott vízterű alumíniumblokkhoz kapcsolódik. Ez a konstrukció a kategória legkönnyebb erőforrásává teszi az 1,6-os egységet, tömege 47 kilogrammal kisebb, mint a 2,2 i-DTEC hajtóműé. Az alkatrészek súlyát és méretét egyaránt minimalizálták a szakemberek, és számos technológiai újítást vezettek be annak érdekében, hogy a lehető legalacsonyabban tartsák az aggregát tömegét. A hengerfalak vastagsága a 2.2 i-DTEC motorral szemben kilenc helyett például csak nyolc milliméter, s jelentősen könnyebbek a dugattyúk, valamint a hajtókarok is. Emellett bármily hihetetlen, 1500-as fordulaton az 1,6 i-DTEC motorban negyven százalékkal alacsonyabb a mechanikai súrlódás, mint a 2,2 i-DTEC esetében.

Az 1,6 i-DTEC erőforrásnál alkalmazott negyedik generációs, változó szögállású Garrett turbófeltöltő működését kifinomult elektronikus vezérlőegység szabályozza, ami minimálisra csökkenti a turbólyukat, egyszersmind optimális teljesítményt garantál az alacsony, közepes és magas fordulatszám-tartományban. A maximális turbónyomás 1,5 bar.

A Honda 1,6 literes i-DTEC erőforrását mágnesszelepes befecskendező rendszer látja el üzemanyaggal. A Bosch által fejlesztett injektor akár 1800 baros nyomásra is képes, így az üzemanyag rendkívül gyorsan és finoman porlasztva juthat az égéstérbe. A motor gázcseréjét EGR-szelep (kipufogógáz-visszatápláló) kontrollálja, elősegítve, hogy az NOx-kibocsátás alacsony lehessen és nagy nyomáson se szökjön a magasba. Az új Honda aggregát 4000-es fordulatszámon adja le 120 lovas csúcsteljesítményét, míg a maximális nyomatéka 2000-es fordulaton jelentkezik.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

droland
2012-11-16 - 14:49

Remek és pont.


*/