/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új Citroën C3 Indiának és Dél-Amerikának

2021. szeptember 21. 17:45   |   Autoblog
címkék:  

Az új C3 új korszakot jelent a Citroën életében azzal, hogy az új modellek nemcsak a márka szellemiségéhez hűek, hanem konkrét válaszokat adnak az indiai és dél-amerikai piacok speciális kihívásaira.

Az új Citroën C3 a 2019-ben beharangozott „C Cubed” elnevezésű program első tagja. A program keretében a márka 2024-ig összesen három új, a nemzetközi piacokra szánt modellt mutat be, amelyek célja hármas: versenyképes ajánlattal jelentkezni az adott piacon, erős, határozott, az utazási kényelem köré épülő Citroën-stílust, valamint az adott országok sajátosságainak megfelelő koncepciót kínálni.

Az új Citroën-modellek az adott régiókban készülnek majd, jelentős arányú helyi részvétellel, ami bizonysága egyrészt a márka erős helyi elkötelezettségének, másrészt azon törekvésének is, hogy a költségek ésszerű szinten tartásával megőrizze a Citroën demokratikus jellegét, azaz továbbra is modern, kiváló minőségű, vonzó stílusú, jó felszereltségű autókat kínáljon elérhető összköltséggel.

India új terület a Citroën számára: a hatalmas piaci potenciállal bíró ország hamarosan a világ harmadik legnagyobb gazdaságává lép elő. A Citroën 2019-ben jelentette be, hogy belép az indiai piacra, 2021 elején pedig megjelent az első, még importált modell, a C5 Aircross. A márka új piaci szereplőként az első időszakban elsősorban a nagyvárosi régiókra koncentrál, célja, hogy kivételes ügyfélélményt teremtsen, amelyhez a márkakereskedői hálózat, az online értékesítési csatornák, az innovatív szolgáltatások és a fejlett digitalizáció is hozzátartozik. A Citroën modelljei az indiai piac középkategóriájába érkeznek, a nagyon nagy arányú (több mint 90%-os) helyi részvételen alapuló stratégiának köszönhetően, amelyet a Stellantis Csoport és a CK Birla Csoport két vegyesvállalata biztosít.

India autós piaca nagy tempóban fejlődik, 2025-ig várhatóan eléri az évi 4 millió eladott autót. A B szegmens, azaz a kisautó kategória a piac 23%-át képviseli. Az indiaiak számára az autóvásárlás – az ingatlanvásárlás után – életük második legnagyobb beruházása, egyrészt a sikeres élet, másrészt a függetlenség, a mobilitás szimbóluma.

Az új C3 karakteres stílusa minden bizonnyal ínyére lesz azoknak az ügyfeleknek, akik autójukban saját személyiségük megtestesítését keresik. Az autó sokoldalúan személyre szabható, és ez szintén komoly ütőkártya az indiai piacon. A kompakt méretek, az agilitás, a sokoldalúság, a tágas utastér, a kényelem, a digitális szolgáltatások elviselhetőbbé teszik a gyakran zsúfolt városi közlekedést, és mindenki egyéni életmódjához könnyen alkalmazkodnak.

A Csennai városában készülő új C3 új ügyfeleket is céloz: azokat a felemelkedő középosztályból származó, frissen házasodott, jó jövedelemmel rendelkező harmincasokat, akiknek fontos az észszerű költségvetéssel finanszírozható, megbízható, praktikus autó, amely modern és innovatív, képes kommunikálni az okostelefonokkal, ugyanakkor stílusos, jól tükrözi tulajdonosának ízlését és személyiségét.

A Citroën dél-amerikai története az indiainál jóval régebbre, az 1960-as évekbe nyúlik vissza. A márka célja ma az, hogy még erősebbre kovácsolja jelenlétét a régióban, olyan modern termékekkel, amelyek kielégítik a helyi ügyfelek igényeit. A Porto Realban készülő C4 Cactusnak köszönhetően Argentínában és Brazíliában már most is jól ismerik a márka nevét.

Az új C3 szintén a brazíliai Porto Realban készül majd, és modern stílusa, digitális szolgáltatásai és utazási kényelme miatt kétségkívül megújítja a márka jelenlétét a régióban. 2020 végi adatok szerint a ferdehátú kisméretű ötajtósok Brazíliában a piac közel 30%-át, míg Argentínában közel 26%-át jelentik. Az igen sokoldalú új C3 várhatóan ennél nagyobb lefedettséget tesz majd lehetővé: Brazíliában a szegmens 90%-át válthatja ki, szemben az elődmodell által produkált 40%-kal, Argentínában pedig az eddigi 50% helyett 75%-os lefedettség lehet elérhető vele.

Elsődleges célcsoportja a negyvenes éveikben járó, 2 gyereket nevelő párok lesznek, akik tágas, jó minőségű, sokoldalú autót keresnek, amellyel a rövidebb mindennapi és a hosszabb hétvégi utak egyaránt könnyen abszolválhatók. De bízvást számíthat azoknak az aktív életet élő, jó jövedelemmel rendelkező, független városi harmincasoknak az érdeklődésére is, akik szeretik, ha autójuk elegáns és modern, de egyben robusztus és biztonságos is.

Az új C3 kifejezetten kompakt, hossza nem éri el a 4 métert. Karakterét alapvetően meghatározza a magas felépítés, a magasra helyezett motorháztető és a méreteket kihangsúlyozó orr-rész. Természetesen hű marad a Citroën formanyelvéhez azzal, hogy vonalai teltek és íveltek, a felületek szépen megmunkáltak és harmonikusan osztják részekre a karosszériát. Olyan apró részletek emelik ki a Citroën-karaktert, mint a motortérfedél ívei vagy a hűtőrács mintázata.

A márka valódi megkülönböztető jegyeként a karakteres orr-rész a C4 és a C5 X modelleken is megtalálható. Fő eleme a kétszintes fényszóró-elrendezés és a krómozott csík formájában az autó teljes szélességében végighúzódó márkaembléma, amely a széleken Y-t formázva két szálra válik szét. A hátsó fényszórók kialakítása is igen eredeti, visszaköszön rajtuk az orr-rész kétszintes megoldása.

Az új C3 első látásra az SUV-kre jellemző stíluselemeket mutatja, elsősorban a szegmens egyik legmagasabb felépítésével. A karosszéria oldalsó részét párnás védőelemek díszítik. A felületen kialakított domborulatok és a kiszélesített kerékjárati ívek fényjátéka révén a kerekek még nagyobbnak tűnnek. A nagy kerékméret (635 mm), a magas, 180 mm-es hasmagasság, a lökhárító-sérülések elkerülése érdekében rövidre szabott túlnyúlások, a fekete kerékjáratok, az autót magasabbnak láttató tetősínek mind-mind tipikus SUV-jegyek.

Indiában találjuk a világ második legsűrűbb úthálózatát, a mintegy 5,5 millió kilométer összhosszúságú út 40%-a azonban nem aszfaltozott. A Citroën természetesen ezt a tényt is figyelembe vette az új C3 tervezése során: a 180 mm-es hasmagasság, a túlnyúlások tervezése és a védőelemek beépítése mind a karosszéria védelmét szolgálja. Dél-Amerikában pedig azt a sajátosságot tartották szem előtt a lökhárítók kialakításánál, hogy a régióban szokatlanul magasak a járdák.

Az új C3 kétszínű karosszériával is elérhető lesz, eltérő színekkel a karosszérián és a tetőn. Indiában összesen 11 különböző fényezési lehetőség lesz a kínálatban, Dél- Amerikában pedig 13. Egészen pontosan Indiában négy karosszériaszín és két tetőszín, Dél-Amerikában pedig öt karosszériaszín és két tetőszín közül lehet választani. Minden érintett országban számtalan tartozék áll majd rendelkezésre ahhoz, hogy minden ügyfél saját ízlése szerint szabhassa személyre saját autóját. Az elemek teljesen szabadon szerelhetők fel az autóra, és ugyanilyen szabadon eltávolíthatóak.

Az új C3 hossza 3,98 méter – ez az adat elsősorban Indiában fontos, ahol a hosszabb autókra komoly adókat vetnek ki –, de utastere rendkívül kényelmes. Az új C3 utasterét úgy alakították ki, hogy 5 személy szállítására alkalmas legyen – ez kiemelt szempont ebben a szegmensben. A Citroën kínálta kényelmet és jó közérzetet tovább javítja az ülések formája, szélessége, vastagsága és tömőanyaga. A modell csomagtere az indiai változatban 315 literes, a dél-amerikaiban pedig 300 literes.

A 10 hüvelykes (25,4 cm-es) kapacitív érintőképernyő a szegmens legnagyobbja. Azzal, hogy kiemelkedik a műszerfalból, jobban látható és könnyebben használható. A Mirror Screen funkció segítségével megjeleníthetjük rajta okostelefonunk alkalmazásait, azaz akár útközben is használhatjuk mobil eszközeinket. Az Apple Carplay és Android Auto rendszerekkel kompatibilis funkció révén a navigációt vagy a multimédiás tartalmakat közvetlenül az érintőképernyőn, de akár hangvezérléssel is irányíthatjuk. A Citroën a mobileszközök magas szintű integrációját tette lehetővé az új C3-ban. Olyan berendezések könnyítik meg a felhasználók életét, mint a három mobiltelefon-tartó, a három „quick charge” USB-töltő, vagy a 12 voltos csatlakozó.

A futóművet az egyes országok általános útviszonyait figyelembe véve tervezték. 10,2 méteres fordulókörének és 3,98 cm-es hosszának köszönhetően az új Citroën C3 ideálisan viselkedik városi környezetben, nagyon könnyen manőverezhető és parkolható. A manőverezhetőség kulcskérdés például Indiában, ahol gyakran kell megfordulni vezetés közben.

A Citroën egyre erősíti nemzetközi jelenlétét, amelyet a gyors fejlődésben lévő piacok speciális igényeihez szabott modellekkel alapoz meg. E stratégia remek példája az új C3, amelyet a márka indiai és dél-amerikai partnerekkel együttműködésben fejlesztett ki, helyben gyárt és helyi hálózaton keresztül értékesít.

Az új C3 2022 második felében kerül forgalomba, megalapozva a Citroën belépését az indiai piacra, illetve tovább erősítve pozícióját Dél-Amerikában, nevezetesen Argentínában és Brazíliában. Indiában, Csennai városában nemrégiben kezdte meg működését a hipermodern gyártóüzem, amelynek teljes éves kapacitása 100 ezer új autó.

Az új C3 Dél-Amerika egyéb országaiban is elérhető lesz, így Chilében, Kolumbiában, Uruguayban, Peruban és Ecuadorban is. Minden régióban kiépül a modern ügyfélszolgálati kínálat is, elérhetőek lesznek az online értékesítési csatornák, a testreszabási lehetőségek, a digitális szolgáltatások és a vevőszolgálati paletta is.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/