/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új crossover modellel jelentkezett a Hyundai

2021. március 02. 16:50   |   Autoblog
címkék:  

A Hyundai bemutatta a kifejezetten európai piacai számára tervezett Bayon crossovert, a márka folyamatosan bővülő SUV-kínálatának legkisebb tagját. A Bayonnal együtt a Hyundai hét vadonatúj, illetve megújult modellt vezetett be mindössze 12 hónap alatt, és ezzel 2020 új rekordot ért el a flottabővítés szempontjából.

A Hyundai szabadidőjárműveinél szokásos névadási stratégiával összhangban a Bayon egy közkedvelt nyaralóhelyről kapta a nevét: Bayonne a francia baszk régió fővárosa, az ország délnyugati részének egyik legszebb turisztikai célpontja.

A Bayon a Hyundai szabadidőjármű családjának legújabb formai kiáltványa: váratlan és látványos arányai, erőteljes grafikai megoldásai kiemelik a tömegből. A modell a Hyundai érzéki sportosság formanyelvét alkalmazza, amely az arányok, a szerkezet, a dizájn és a technológia összhangjára törekszik. Karakteres külső formavilága egyedülálló jelenséggé teszi a Bayont a szegmensben.

A széles hűtőmaszk alul nyitott kialakítása stabil kiállást kölcsönöz az autónak. A három részből álló fő lámpatestek a légbeömlőkkel alkotnak egységet, ami szerkezetileg és optikailag egyaránt páratlan megoldás. A vízszintes légbeömlő rés és a nappali fények szélesebbnek láttatják a modellt, míg az alsó lökhárítóbetét a Bayon szabadidőjárműves karakterét erősíti.

Oldalnézetből a dinamikus vállkialakítás ék alakú megjelenést kölcsönöz a modellnek. A nyílhegy alakú C-oszlop váratlan szerkezeti elem. Hátul ugyancsak nyílhegy alakú zárófényeket alkalmaztak. A far két szélébe kihúzott lámpák széles kiállást kölcsönöznek az autónak. A két lámpatestet összekötő vékony, vízszintes sáv még inkább kihangsúlyozza ezt a szélességet. A hangsúlyos hátsó traktus és az optikailag elnyújtott hátsó ablak egyedülállóvá, kifejezővé teszi a fart. A színválasztékban összesen kilencféle árnyalat található meg, köztük az új Mangrove zöld. Opcionálisan kéttónusú tető is rendelhető.

A Hyundai Bayon letisztult, tágas és világos utastérrel rendelkezik. A belső teret meghatározza a digitális és online technológia, így a 10,25 colos digitális műszeregység, a 10,25 colos multimédiás képernyő vagy a 8 colos audio kijelző. Az első lábtérben, az ajtónyílásokban, az első kilincseknél, valamint a padlókonzol alatti tárolórekeszben LED-es hangulatvilágítás teremt kellemes környezetet.

A Bayon a kategóriában ritkán látható, fejlett kapcsolódási technológiákat kínál. Digitális műszeregysége és felsőkategóriás infotainment szolgáltatásai a méretosztály élvonalába sorolják. Az utóbbi vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto funkcionalitást kínál. Az első üléssoron kettő, hátul pedig egy harmadik USB aljzat szolgál az utasok hordozható elektronikus készülékeinek töltésére. Az infotainment csomagot prémium Bose audiorendszer teszi teljessé.

A Bayon a Hyundai Bluelink legfrissebb verzióját alkalmazza, így a felhasználók a legmodernebb online kapcsolódási funkciók előnyeit élvezhetik. Olyan új szolgáltatásokról van szó, mint az online útvonaltervezés vagy az új felhasználói profil funkció. Az új generációs Bluelink rendszer újdonsága a naptár integráció. Ennek segítségével a vezető a fedélzeti infotainment rendszerre tükrözheti Google vagy Apple naptárát. Amennyiben egy naptárbejegyzéshez cím is tartozik, az közvetlenül átemelhető a jármű fedélzeti navigációs rendszerébe.

Ezen túlmenően az ügyfelek a Bluelink alkalmazáson keresztül megállapíthatják járművük tartózkodási helyét, illetve reteszelhetik vagy oldhatják annak központi zárját, továbbá ellenőrizhetik a karbantartási információkat vagy az üzemanyagszintet.

A Bayon 4180 mm hosszú, 1775 mm széles és 1490 mm magas, így tökéletes egyensúlyt teremt a kompakt méretek és a használhatóság között. A tengelytáv 2580 mm. Még kényelmesebbé teszi az utazást a kiváló lábtér: elöl 1072, hátul 882 mm áll az utasok rendelkezésére. Ahogy egy szabadidőjárműtől elvárható, a Bayon 183 mm-es szabad hasmagasságot kínál (17 colos kerekekkel). A csomagtér öblös, 411 literes.

Az új crossoverbe rendkívül fejlett vezetői asszisztens rendszereket építettek. A sávkövető segédlet például a forgalmi sáv középvonalában tartja a járművet. A ráfutásos balesetet megelőző rendszer először figyelmezteti a vezetőt, majd szükség esetén automatikus fékezéssel segít megelőzni az ütközést. A navigáció alapú adaptív sebességtartó automatika a navigációs berendezés adatait felhasználva autópályán vagy gyorsforgalmi úton önállóan módosítja a jármű sebességét.

Lassú haladáskor vagy parkoláskor ugyancsak fejlett funkciók gondoskodnak a biztonságról. A tolatási manőver során bekövetkezendő ütközést megelőző rendszer riaszt, vagy szükség esetén fékez, ha hátramenetben akadályt észlel a jármű mögött. A parkolást támogató rendszer pedig olyan félautonóm parkolási funkció, amely érzékelők és egy vezérlő szoftver segítségével segít beállni a szűk helyekre. Aktív holttérfigyelő rendszer is rendelkezésre áll.

A Bayont a Hyundai új Kappa motorcsaládjának erőforrásai hajtják. A méretcsökkentett T-GDi közvetlen befecskendezéses turbómotor optimális hatásfokot nyújt, a Hyundai 48 voltos mild-hibrid technológiájával és intelligens manuális sebességváltójával (iMT) kombinálva pedig még takarékosabban közlekedhetünk. A kínálat csúcsán az 1.0 T-GDi motor foglal helyet, 100 vagy 120 lóerős teljesítménnyel. Ehhez az erőforráshoz hatfokozatú iMT vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó tartozik.

Az 1.0 T-GDi motor 100 lóerős kivitele lágy hibrid segédhajtás nélkül is elérhető, hatfokozatú kézi vagy 7DCT sebességváltóval társítva. A motorkínálatot az ötfokozatú manuális váltóval szerelt 84 lóerős, 1,2 literes MPi benzinmotor teszi teljessé. A Bayon a Hyundai szabadidőjárművek közül elsőként fordulatszám-igazítás funkciót is kínál. A fordulatszám-igazítás a 7DCT sebességváltóval szerelt 1.0 T-GDi motorhoz minden üzemmódban, míg a 48V mild-hibrid technológiával és 6iMT sebességváltóval társított 1.0 T-GDi motorhoz Sport üzemmódban elérhető.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/