/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hathengeres dízelmotorral is megvásárolható a Mazda CX-60

2022. július 06. 16:50   |   Autoblog
címkék:  

A vadonatúj Mazda CX-60 PHEV közelmúltbeli bemutatását követően a Mazda bejelentette, hogy mostantól egy erős és tiszta dízel hajtáslánc is elérhetővé válik a modellkínálatban. Ez a Mazda több megoldást kínáló stratégiájának következő eleme, mely olyan ügyfeleket szolgál ki, akik hosszú távon autóznak, vagy nagyobb vontatmányt húznának autójukkal.

Mazda_CX-60_e-Skyactiv_D_1

A vállalat többféle megoldást kínáló stratégiája különböző modelleket és technológiákat kínál – hatékony belső égésű motorokat, ill. az elektromos hajtásláncok széles választékát, melyek mindegyike a lehető legkevesebb káros anyagot engedi a levegőbe, s amelyek a legjobban megfelelnek a helyi piaci elvárásoknak, és a társadalom fenntarthatósággal kapcsolatos elvárásainak.

A Mazda a következő három évben összesen öt új, részben vagy egészben elektromos modellel lép piacra. 2025 után jön a Mazda Skyactiv méretezhető EV-padlólemeze – egy technológia, mely lehetővé teszi a Mazda számára, hogy közös platformra építsen hatékonyan bármilyen méretű elektromos autót.

A 3,3 literes, soros hathengeres e-Skyactiv D motorral a Mazda úttörő a dízel-technológiában. A rendkívül innovatív, fejlett égéstechnológia ezt a motort a világ egyik legtisztább dízelmotorjává teszi, és a Mazda bízik abban, hogy ezzel teljesíteni fogja az összes jövőbeli károsanyag-kibocsátási előírást.

A Mazda mérnökei ezt a motort a „megfelelő méretezés” elveit figyelembe véve fejlesztették ki, amely optimalizálja a lökettérfogatot az üzemanyag- és az energiahatékonyság javítása érdekében. A 3283 cm3-es, hosszirányban beépített, közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezéses hathengeres e-Skyactiv D egységet két teljesítményszinten kínálják: 200 LE hátsókerék-hajtással és 254 LE Mazda i-Activ AWD összkerékhajtással.

Mazda_CX-60_e-Sykactiv-D_2

Az új 48 voltos Mazda M Hybrid rendszerrel szerelt vadonatúj dízelmotor a nagy teljesítményt kiváló üzemanyag-fogyasztással ötvözi. Egy új, rendkívül innovatív, fejlett égési technológia – a DCPCI (Distribution-Controlled Partial Premixed Compression Ignition) – tovább javítja a motor hatásfokát, a károsanyag-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást, és 40% feletti hőhatékonyságot ér el.

A 254 lóerős e-Skyactiv D meggyőző teljesítményt nyújt: 0-ról 100 km/órás sebességre 7,4 másodperc alatt gyorsít, maximális sebessége pedig 219 km/óra. Emellett a WLTP szabvány szerinti átlagfogyasztása mindössze 5,3 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 137 g/km. A 200 lovas változat WLTP átlagfogyasztása 4,9 l/100 km, károsanyag-kibocsátása 127 g/km.

A soros hathengeres formátum a jellegzetes „tökéletes egyensúly” miatt kevesebb vibrációt produkál, miközben vonzó motorhangot biztosít. A nyomatékos motor 2500 kg-os vontatási kapacitást tesz lehetővé a CX-60 esetében. A motor tömege egyébként hasonló a 2,2 literes Mazda Skyactiv D négyhengeres dízelmotoréhoz.

A legtöbb európai piacon elérhető vadonatúj Mazda CX-60 dízel 2023 januárjában kerül forgalomba. Magyarországon mostantól előrendelhető, 14 549 900 forinttól.

Az e-Skyactiv D és az e-Skyactiv PHEV mellé egy sorhatos, 3,0 literes e-Skyactiv benzinmotor is csatlakozik a későbbiekben, hogy teljessé tegye a Mazda CX-60 erőforrás-kínálatát, mellyel a modell széles körben kielégíti a fogyasztói igényeket.

A következő új SUV, a Mazda CX-80 2023-ban jelenik meg. Nagyobb mint a CX-60, három üléssorral rendelkezik.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/