/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új hiperautóval jelentkezett a Koenigsegg

2019. március 08. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

A Koenigsegg a Genfi Autószalonon bemutatta a Jeskót, ami átveheti a világ leggyorsabb autója címet az Agera RS-től. Az 1600 lóerős gép ugyanis elérheti a 300 mérföld/órás, azaz a 480 km/órás végsebességet. A cégalapító édesapjáról elnevezett új hipersportautóból 150 darabot készítenek.

A Jeskót egy újonnan fejlesztett, mindössze 189 kg tömegű 5 literes V8-as ikerturbós motor hajtja, amely 91-es oktánszámú üzemanyaggal 1280, E85-ös bioetanollal 1600 lóerőre képes. Az utóbbit 7800-as fordulatszámon produkálja, egyébként képes akár 8500-ig is felpörögni. A maximális nyomaték 1500 Nm 5100-as fordulatszámon, de 1000 Nm vethető be nagyon széles, 2700-6170-es fordulatszám-tartományban. A menetteljesítményekről egyelőre nincsenek információk, de az 1420 kilogramm menetkész tömegű Jesko mindenben veri az Agera RS-t.

A svéd manufaktúra egy új, 9-fokozatú, többkuplungos váltóművet is kifejlesztett az autóhoz. A Koenigsegg Light Speed Transmission (LST) kilenc előremeneti fokozatot és több nedves, többtárcsás kuplungot sűrít egy nagyon kompakt házban. A szerkezet villámgyorsan, gyakorlatilag észrevehetetlenül váltogat a fokozatok között, s egyszerre több, akár három fokozatot is képes visszakapcsolni. A gyorsítás és a lassítás lineáris, rántásoktól mentes.

A Jeskót úgy tervezték meg, hogy a leggyorsabb közúton használható sportautó legyen. Monocoque váza szénszál-alumínium szendvics szerkezetű és rendkívül merev, torziós szilárdsága 65 000 Nm/fok. A vázba integrálták az üzemanyagtankokat és a bukókeretet, s a világ legerősebb szövetével (Dyneema) erősítették meg. A szintén saját fejlesztésű Triplex felfüggesztés, amely erős gyorsításnál megakadályozza a far beülését, immár elöl is kiegészült egy harmadik, vízszintes lengéscsillapítóval.

A Jeskót adaptív hátsókerék-kormányzással is felszerelték, amely 3 fokig képes a kerekeket tetszőleges irányban elforgatni. Alacsony sebességnél az elsőkkel ellentétes, nagy sebességnél az elsőkkel megegyező irányban. A Koenigsegg új hátsó légterelő szárnyat, első splittert és hátsó diffúzort tervezett a Jeskóhoz, amelyek az aktív aerodinamikai rendszert magját képezik. A leszorítóerő 250 km/óránál 800 kilogramm, 275 km/óránál 1000 kilogramm, maximálisan pedig elérheti az 1,4 tonnát, ami elképesztő.

Az utastérben nemes anyagok és elsőrangú kidolgozás fogadnak, a sofőrök az állítható kormányoszlop és pedálszett segítségével állíthatják be az ideális vezetői pozíciót. A fedélzeti rendszerek vezérlése érintésérzékeny felületekről zajlik.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/