/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új lágy hibrid hajtáslánc a Citroën C5 Aircrossban

2023. május 29. 16:15   |   Autoblog
címkék:  

A Citroën vadonatúj hajtáslánccal bővíti a C5 Aircross kínálatát. A kompakt és könnyű 48 voltos hibrid technológián alapuló Hibrid 136 egy meghatározott vezetési szakaszokban töltődő 48 voltos akkumulátorból és egy 136 lóerős PureTech benzinmotorból áll, melyet kifejezetten ehhez a fajta hibrid rendszerhez fejlesztettek. A motorhoz egy 21 kW-os villanymotorral felszerelt új ë-DCS6 sebességváltó tartozik.

A Hibrid 136 egy újabb részben elektromos hajtásláncú változat a C5 Aircross eladásainak immár 40%-át kitevő C5 Aircross plug-in hibrid 180 és 225 mellett. Magasabb fokozatra kapcsolja a Citroën villamosítási stratégiáját, mely az Amitól a C5 X-ig már 10 modellt érint, és a hibridtől, a plug-in hibriden át a 100%-ban elektromos meghajtásig különböző megoldásokat foglal magában.

A könnyű és kompakt hibrid rendszer a következőkön alapul:

Új generációs 1.2 PureTech benzinmotor, melyet kimondottan a hibrid hajtáshoz fejlesztettek. Jellemzői: háromhengeres, 1199 cm3 űrtartalmú, 5500 ford./perc fordulatszámon 136 LE (100 kW) leadására képes motorblokk 1750 ford./perc fordulatszámon 230 Nm rendelkezésre álló nyomatékkal. Az Euro 6.4 szabványnak megfelelő, Miller-ciklusú motornak a termikus hatásfoka is nagyobb, ami csökkenti a CO2-kibocsátást.

Állandó mágneses szinkron villanymotor, melynek maximális teljesítménye 21 kW (28 LE), maximális nyomatéka pedig 55 Nm. Kis nyomatékigény esetén, alacsony fordulatszámon, manőverezéskor vagy lassításkor tisztán elektromos üzemet biztosít, és indításkor segíti a belső égésű motort. Lassításkor generátor módjára tölti az akkumulátort, és egyúttal csökkenti a fékek kopását. A C5 Aircross Hibrid 136 elektromos üzemre városban, enyhe igénybevétel mellett közúton és manőverezés közben képes.

Szintén kifejezetten hibrid rendszerekhez tervezett, 6 fokozatú, duplakuplungos, nyomatékmegszakítás nélküli villamosított új ë-DCS6 sebességváltó, mely rövidebb sebességváltásokat és így kényelmesebb vezetést biztosít. Az egység a villanymotort, az invertert és a vezérlőegységet is magában foglalja, így kisebb helyet foglal a motortérben.

A 48 V-os hibrid technológia jóvoltából javult a C5 Aircross átlagosan 1 literrel kevesebbet fogyaszt, mint a normál benzinmotoros kivitel. Ez 15%-os megtakarítást jelent. A hibrid rendszer a CO2-kibocsátásra is pozitív hatással van: a PureTech 130 S&S EAT8 benzinmotorhoz képest akár 15%-kal kevesebb (-20 g) szén-dioxid jut a levegőbe.

A belső égésű és az elektromos motor hol egyszerre, hol felváltva, a vezető beavatkozása nélkül, teljesen automatikusan és zökkenőmentesen működik. Erőteljes gyorsításkor a villanymotor ráadásul 9 kW (kb. 12 LE) többletteljesítményt nyújt. Mivel az akkumulátor lassításkor automatikusan töltődik, a mindennapi használat is kényelmesebb.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/