/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új mega-üzemet és akkumulátorgyárat épít a Ford Amerikában

A Ford Motor Company bejelentette, hogy amerikai vásárlói hamarosan az elektromos hajtású járművek új kínálatából választhatnak. Ezt szolgálja a vállalat két új, hatalmas, környezetbarát és fejlett technológiájú létesítménye Tennessee és Kentucky államokban, ahol az elektromos F-sorozatú pickupok új generációja készül majd, illetve olyan akkumulátorok, amelyek a jövőbeli elektromos Ford és Lincoln modellek hajtására szolgálnak.

A Ford az autóipar eddigi legnagyobb, egyidejű befektetésére készül partnerével, az SK Innovation vállalattal: 11,4 milliárd dollárt invesztálnak a két mega-üzembe, 11 000 új munkahelyet létesítve, fellendítve a helyi közösségek életszínvonalát, és Amerika legnagyobb autóipari munkaadójává téve ezzel a Fordot.

A Tennessee állambeli Stantonban 6,5 milliárd dolláros befektetéssel felépülő vadonatúj, Blue Oval City nevű létesítmény mintegy 6000 új munkahelyet jelent majd, de ugyanilyen fontos, hogy az üzem-komplexumban teljesen újraértelmezik az autók és az akkumulátorok gyártásának módját.

A Blue Oval City egy vertikálisan integrált ökoszisztémaként működik a Ford szervezetében, kialakítva az elektromos F-sorozatú járművek széles választékát, és magában foglalva a BlueOvalSK akkumulátorgyárat, a legfontosabb beszállítókat és az újrahasznosító infrastruktúrát. A Ford új Tennessee állambeli összeszerelő üzemét úgy tervezték, hogy karbonsemlegesen működjön, és hulladék-kibocsátása is nulla legyen.

Kentucky középső részén a Ford egy akkumulátorgyártó komplexumot épít az SK Innovation vállalattal közösen; ez lesz a 5,8 milliárd dolláros BlueOvalSK akkumulátor-üzem, ahol 5000 ember dolgozik majd. Az üzemegység két akkumulátorgyártó létesítménye látja majd el a Ford észak-amerikai üzemeit helyben készülő akkukkal, amelyek az új generációs elektromos Ford és Lincoln modellekbe kerülnek.

A mostani hírt még aktuálisabbá teszi az a tény, hogy kifejezetten erős a kereslet a vadonatúj Ford F-150 Lightning pickup, az E-Transit és a Mustang Mach-E iránt, illetve hogy a Ford nemrégiben bejelentette: kibővíti a Dearbornban működő Ford Rouge Elektromos Jármű Központ gyártási kapacitását, amivel új munkahelyeket teremt Michigan államban.

A Ford 7 milliárd dolláros invesztíciója az eddigi legnagyobb egyidejű befektetés az amerikai autóipar történetében. A vállalat 2025-ig több mint 30 milliárd dollárt fektet az elektromos járművekbe, és az ennek részeként végrehajtott mostani beruházás megalapozza a vállalat hosszú távú célját, hogy megteremtse a fenntartható amerikai termelő-ökoszisztémát, felgyorsítva a karbonsemlegesség elérése irányuló törekvését, amit a Párizsi Éghajlatvédelmi Egyezménynek megfelelő, tudományosan meghatározott célok támasztanak alá. Összességében a Ford arra készül, hogy 2030-ra a tisztán elektromos hajtású modellek teszik majd ki globális járműgyártási volumenének 40-50 százalékát.

A Ford Blue Oval City

A Ford újragondolt mindent, ami az elektromos járművek (és akkumulátoraik) tervezésével, gyártásával és újrahasznosításával kapcsolatos, és egy teljesen új elektromosautó-gyártó ökoszisztémát alkotott. A Blue Oval City az egyik legnagyobb autógyártó komplexum lesz az Egyesült államok történelmében. Az egy évszázaddal ezelőtti, legendás Rouge üzemhez hasonlóan a Blue Oval City is új korszakot nyit majd az amerikai ipari kultúrában.

A közel 15 négyzetkilométeres területen fekvő létesítményen működnek majd a jármű-összeszerelő és akkumulátor-gyártó üzemek, emellett pedig a komplexum egy beszállítói parkot is magában foglal, így egy vertikálisan integrált ökoszisztéma alakul ki, ami nemcsak rendkívül költséghatékonyan, hanem minimális széndioxid-kibocsátással működik. Az összeszerelő üzem felhőalapú technológiáinak köszönhetően folyamatosan tökéletesíthető a minőség és a termelékenység. A mega-létesítményt úgy tervezték meg, hogy a lehető legtöbb fenntartható megoldással üzemeljen, kiaknázva a helyi megújuló energiaforrásokban, például a geotermikus-, nap- és szélenergiában rejlő lehetőségeket.

A körülbelül 6000 új munkahelyet teremtő Blue Oval City értékes műszaki innovációs forrást jelent majd a következő generációs, elektromos hajtású F-sorozatú pickupok építéséhez, ez pedig lehetővé teszi a Ford számára, hogy új vásárlókat érjen el az elektromos haszonjárművek széles választékával.

Méretei ellenére a Blue Oval Cityben működő összeszerelő üzem a lehető legkisebb terhet rója majd környezetére, sőt még pozitív hatásokat is kelt. Az üzem tervezői arra törekedtek, hogy a létesítmény a biomimikri segítségével regenerálja közvetlen környezetét. A Ford azt tűzte ki célul, hogy az összeszerelő üzem már a gyártás 2025-ös kezdetétől teljesen karbonsemleges legyen.

A komplexumnak saját szennyvízkezelő üzeme lesz, hogy az újrahasznosító rendszerek alkalmazásával az összeszerelési folyamatok során egyáltalán ne kelljen édesvizet felhasználni. A hulladékmentesítési folyamatok során az anyagok és a gyártási hulladékok egy helyszíni anyaggyűjtő központba kerülnek, ahol a szétválogatás után újrahasznosítják vagy feldolgozzák azokat az üzemben vagy a komplexumon kívüli létesítményekben.

A Ford együttműködik a Redwood Materials nevű ismert akkumulátorgyártó vállalattal, hogy az elektromos járművek fenntarthatóbbá és megfizethetőbbé váljanak az amerikaiak számára azáltal, hogy a két cég lokalizálja a beszállítói láncot, újrahasznosítási lehetőségeket teremt az életciklusuk végére ért járművek számára, valamint fokozza a lítium-ion újrahasznosítási arányát. A Ford úgy véli, hogy az akkumulátorok újrahasznosítása az elektromos hajtás jövőjének egyik záloga, ráadásul jelentős gazdasági előnyökkel is járhat, és segíthet megoldást találni az elhasználódott akkuk problémájára.

A BlueOvalSK akkumulátor-üzem

A Ford elektromos forradalmának másik sarokköve az 5,8 milliárd dolláros befektetéssel megvalósuló, a Kentucky állambeli Glendale városban 6 négyzetkilométeres területen felépülő, 5000 új munkahelyet teremtő BlueOvalSK akkumulátorgyártó üzem, ahol a tervek szerint 2025-ben kezdődik meg a termelés. A két tervezett létesítmény egyenként 43 gigawattórányi kapacitást, vagyis együttesen 86 gigawattórát képes előállítani. Az itt készülő, amerikai gyártmányú akkumulátorok hajtják majd az új generációs Ford és Lincoln EV-modelleket.

A Ford a következő öt évben összesen 525 millió dollárt invesztál abba, hogy átalakítsa az amerikai autószerelők oktatását. A program célja a szakemberek jelenlegi és következő generációinak képzése, hogy tudásukkal és ismereteikkel megfelelő műszaki hátteret biztosítsanak a hálózatba kapcsolt elektromos Ford modellek egyre bővülő kínálatához.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/