/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új, nagyteljesítményű Porsche Cayenne-t tesztel Walter Röhrl

2021. május 20. 15:35   |   Autoblog
címkék:  

Walter Röhrl egy igazán erőteljes új Cayenne modellváltozat enyhén álcázott prototípusát dolgoztatta meg a Formula 1-nek is otthont adó aszfaltcsíkon. A kétszeres rali világbajnok Porsche nagykövet számost tesztkört tett meg a nagyteljesítményű SUV volánja mögött a Hockenheimringen. Menetdinamikai tekintetben az új Cayenne változatot úgy írta le, mint „egy nagy előrelépés minden eddigihez képest. Ez az autó újradefiniálja a SUV fogalom jelentéskörét.”

A Porschétől elvárható menetteljesítmények, kimagasló hétköznapi használhatósággal és variálhatósággal ötvözve – ezek a dolgok emelték ki a Cayenne-t a konkurensek sorából már első bemutatkozásakor is 2002-ben. A modell korai éveinek kiemelkedően dinamikus képviselője volt a Cayenne Turbo S, amely már 2006-ban 521 lóerős teljesítményt kínált, valamint a 2007-től elérhető GTS modellek, amelyek kifejezetten sportos hangolást kaptak. „Olyan terepjárók voltak, amelyeket sportautóként lehetett vezetni – akkoriban ez igazán nagy szenzáció volt,” mondta Röhrl, visszatekintve a Cayenne első, ‘E1’-es belső kódnévvel rendelkező generációjára.

A jelenleg végleges tesztjeit futó, optimalizálás alatt álló új modell már szinte teljesen készen áll a sorozatgyártásra. A Porsche célja nem kevesebb, mint hogy az újdonság ismét kategóriájának legjobb teljesítményét nyújtsa. A jelenlegi Cayenne Turbo Coupé-n alapuló újdonság fejlesztésénél a hossz- és keresztirányú menetdinamika fokozása volt a legfőbb cél.

Amellett, hogy a mérnökök számos futómű- és szabályozó rendszert átdolgoztak, a Porsche Dynamic Chassis Control aktív dőlésstabilizáló rendszer új, teljesítményközpontú hangolása tesz hozzá rengeteget az új Cayenne modellváltozat menetdinamikájához. „A PDCC mindig egyenesen és szintben tartja a karosszériát, az abszolút határokon autózva is,” magyarázza Lars Kern, a Porsche tesztpilótája, aki már a kezdetektől végigkísérte a nagyteljesítményű modell fejlesztését. A kezességén sokat javít a teljesen átdolgozott első tengely is: „a Cayenne Turbo Coupé-hoz viszonyítva az első felnik fél collal szélesebbek, és a negatív dőlést 0,45 fokkal megnövelték, hogy a kimondottan ehhez a modellhez fejlesztett 22 colos sportabroncsok még nagyobb felületen tapadhassanak,” mondta Kern.

Miközben az új Cayenne változat vizuális változtatásai még jórészt rejtve maradtak a fekete álcázás alatt, Röhrl alapos betekintést nyerhetett az újdonság menetdinamikai potenciáljába. Az új, központi végekkel ellátott titán kipufogórendszer érzelmes hangaláfestésének kíséretében a márka nagykövete körről körre egyre jobb időket autózott a Hockenheimringen, és abszolút meggyőző tapasztalatokkal gazdagodott. „Az autó hihetetlenül stabil a gyors kanyarokban is, bekanyarodáskor pedig különösen precíz. Minden eddiginél jobban az az érzése az embernek, hogy valójában egy kompakt sportautóban ül, nem pedig egy nagyméretű SUV-ban.”

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/