/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új plug-in hibrid modellekkel bővül a BMW 3-as sorozat

2020. február 19. 18:10   |   Autoblog
címkék:  

Az új BMW 330e limuzin premierje után 2020 nyarán a BMW 330e Touring is megérkezik az utakra, majd mindkét modell BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is elérhetővé válik.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt 3-as BMW-k mindegyikében a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia dolgozik, amely a belső hatékonyság mellett a károsanyag-kibocsátás nélkül megtehető hatótávolságot és a vezetés élményét is fokozza. A modellkvartett vérpezsdítő karakterét az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása emeli új dimenzióba, hiszen nem csupán álló helyzetből történő kigyorsításkor, de nagyobb tempóról indított sprintek esetén is látványos teljesítmény-többletet garantál.

A villanymotor ellátásáért felelős nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorban a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia kapott helyet, amelynek köszönhetően az új plug-in hibrid 3-as modellváltozatok egyetlen feltöltéssel 55–68 kilométert (előzetes értékek) képesek megtenni tisztán elektromos meghajtással.

Touring karosszériaváltozatba csomagolva a BMW 2020 nyarán kínálja fel először ügyfeleinek a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákban rejlő páratlan lehetőségeket – ráadásul rögtön két modellváltozat képében. A sokoldalú utastér még a plug-in hibrid hajtáslánc ellenére is a belsőégésű erőforrással szerelt modellváltozatok helykínálatával és öt ülésen átélhető menetkomfortjával rendelkezik, a hátsó üléssor alá épített 12 kWh-s akkumulátor pedig csupán néhány litert vesz el a csomagtér térfogatából. A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssor ledöntésével a BMW 330e Touring 1 420 literes csomagteret kínál.

A BMW 330e Touring plug-in hibrid hajtáslánca egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotor és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba épített villanymotor párosából áll. A belsőégésű erőforrás 184 lóerő, az elektromos motor pedig 83 kW/113 LE maximális teljesítményre képes, amely együttesen 252 lóerő maximális rendszerteljesítményben teljesedik ki. Intenzívebb rendszerterhelés esetén, Sport vezetési üzemmódban mindezt az alapfelszereltségként kínált XtraBoost teljesítménynövelő funkció maximum 10 másodpercen keresztül jelentkező, 30 kW/40 LE teljesítmény-többlettel képes megtoldani. A funkció így átmenetileg 292 lóerőre növeli a BMW 330e Touring teljesítményét. A csúcs rendszer-forgatónyomaték 420 Nm.

A BMW 330e Touring 6,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 220 km/óra (előzetes érték). Hybrid vezetési üzemmódban a modell akár 110 km/órás sebességig képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást. A belsőégésű erőforrás csak magasabb sebességnél vagy intenzívebb rendszerterhelés esetén kapcsolódik be a hajtásba. Electric vezetési üzemmódban azonban akár 140 km/órás tempóig is emissziómentesen lehet közlekedni. A 330e Touring lítium-ion akkumulátora egyetlen feltöltéssel akár 65 kilométer (előzetes érték) elektromos hatótávolságot garantál.

A BMW 330e Touring piaci premierjével párhuzamosan a két plug-in hibrid modellváltozat xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt verziói is világpremierjüket ünneplik, a hátsókerék-meghajtású változatokkal mindenben megegyező hajtáslánc-technológiával. A BMW 330e xDrive limuzin és a BMW 330e xDrive Touring modellpárosában a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor mind a négy kereket hajtja.

Elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolójával a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás minden pillanatban az adott vezetési szituáció igényei szerint osztja el a két motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Köszönhetően annak, hogy a technológia szorosan együttműködik a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel, az összkerékhajtás a másodperc törtrésze alatt képes elosztani az egyes kerekek között a forgatónyomatékot, amellyel maximális tapadást és tökéletes menetstabilitást garantál, miközben a sportos vezethetőségét is fokozza. A BMW 330e xDrive limuzin 5,8 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 224 km/óra (előzetes értékek). A BMW 330e xDrive Touring esetében ezen értékek 6,2 másodpercre és 214 km/órás végsebességre módosulnak (ugyancsak előzetes értékek). A limuzin 58, míg a Touring 55 kilométert képes egyetlen feltöltéssel megtenni.

A plug-in hibrid 3-as BMW-k alapfelszereltségének a háztartási aljzathoz csatlakoztatható töltőkábel is része, amellyel a teljesen lemerült akkumulátor 4,2 óra alatt 80 százalékos töltöttségi szintre tölthető. A 100 százalékos töltöttség 5,7 órát vesz igénybe. A BMW i Wallbox falitöltő közreműködésével ezen értékek 2,4, illetve 3,4 órára csökkennek. A 3-as sorozat plug-in hibrid modellváltozataihoz gyakorlatilag az új 3-as limuzin és Touring opcionális extrafelszereltségi palettájának összes tétele megrendelhető.

2020 nyarától a BMW az összes plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellben az alapfelszereltség részeként teszi elérhetővé ügyfelei számára a vadonatúj BMW eDrive Zones funkciót: azokban a nagyvárosokban, ahol már korábban kijelölték, a plug-in hibrid BMW-k geofencing technológiája automatikusan felismeri a „zöld zónákat”. Amint a gépkocsi egy ilyen zónába érkezik, a hajtáslánc automatikusan tisztán elektromos meghajtásra vált át. A BMW ezzel a plug-in hibrid modellek előtt is utat nyit az eredetileg tisztán elektromos meghajtású gépkocsik számára kialakított „zöld zónákba”, ahol éppúgy, zéró emisszió mentén közlekednek.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/