/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új Porschék jönnek

2015. január 14. 16:45   |   Autoblog
címkék:  

A Porsche a jelenleg is zajló Detroiti Autószalonon leplezte le a 911 Targa 4 GTS és a Cayenne Turbo S modelleket, amelyek tovább bővítik az amúgy is népes modellpalettát. A 911 Targa 4 GTS az első targatetős GTS modell, míg a Cayenne Turbo S a SUV-ok között az abszolút csúcsot képviseli.

911 Targa 4 GTS

A Porsche a Targa modell 50. születésnapjára készítette el a GTS változatot, amely az összkerékhajtású modellen alapul. A bukókerettel is felvértezett négykerék-hajtású modell teteje automatikusan nyílik és csukódik, a kabriózás élményét nyújtva, a 3,8 literes boxermotor pedig 430 lóerőt mozgósít. A GTS-hez alapáron jár a Sport Chrono csomag, a PASM adaptív felfüggesztés, a 20 colos kerékgarnitúra, valamint a sportkipufogó-rendszer.

A gép teljesítmény/súly aránya jobb, mint az S modellé, esetében egy lóerő csak 3,6 kilogrammot mozgat. PDK váltóval a végsebessége 300 km/óra felett van, a nulla-százas sprint pedig 4,3 másodpercet vesz igénybe. Bár az erőforrás 30 lóerővel többet teljesít, átlagfogyasztása csupán 9,2-10 l/100 km, pontosan annyi, mint a 911 Targa 4S-é.

A Targa 4 GTS azonnal felismerhető a szélesebb faráról; sárvédői oldalanként 22 mm-rel szélesebbek, a hátsó abroncsai pedig 10 mm-rel szélesebbek. Az orr-rész a sportosabb dizájnról és a sötét hátterű bi-xenon fényszórókról ismerhető fel. A 20 colos, központi csavaros Turbo S felnik matt fekete fényezést kaptak és a tükrök is egyediek. Az utastérben stopperóra és fekete Alcantara kárpitozású, GTS logós sportülések vannak.

A Porsche 911 Targa 4 GTS március közepén mutatkozik be  Németországban, bruttó ára 137 422 euró.

Cayenne Turbo S

A Porsche elképesztően sikeres SUV sorozatának új csúcsmodellje is az Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon állt először a közönség elé. A Cayenne Turbo S-t egy átdolgozott 4,8 literes V8-as biturbó motor hajtja, amely a korábbinál 20-szal többet, 570 lóerőt ad le. Ez és a 800 Nm-es nyomaték (+50 Nm) igazi atlétát farag a nagytestű Cayenne-ből, amely menetdinamikai szempontból egyébként is külön kasztot képvisel a szabadidőautók között. Az új Turbo S fantasztikus, 7:59,74-es köridőt ment a Nürburgring Nordschleifén, újfent bizonyítva, hogy minden Porsche valódi sportkocsi.

Az új hajtóműben a turbófeltöltőket közvetlenül a leömlőknél helyezték el, így még spontánabb a gázreakció. A gyorsulás lenyűgöző 4,1 szekundumra csökkent (-0,4 mp), a csúcssebesség pedig 284 km/óra.

A Cayenne Turbo S szériában kerámia kompozit fékrendszerrel érkezik, mégpedig óriási első, 42 centiméteres tárcsákkal és 10-dugattyús (!) nyergekkel. A hátsó tárcsák mérete 37 centi, amelyeket 4-dugattyús nyergek szorítanak. Az állandó négykerék-hajtás mellett aktív kanyarstabilizáló rendszer, adaptív felfüggesztés és Torque Vectoring Plus (PTV Plus) rendszer növeli a dinamikus irányíthatóságot és a stabilitást. Utóbbi a kanyarok bejáratánál célzottan fékezi a bal vagy a jobb hátsó kereket.

A csúcs-Cayenne megjelenésében is különbözik a többi modelltől. 21 colos kereken gördül, adaptív LED-es fényszórókat kapott, rácsai és visszapillantó tükörházainak alsó része fekete, míg a kerékjárati ívei és a hátsó légterelője színre fújt kivitelűek. A lökhárító két oldalán krómozott dupla kipufogócsövek merednek a szabadba. Az utastér teljes bőrkárpitozást kapott, karbon díszítésekkel.

A Porsche Cayenne Turbo S 2015 második negyedévében kerül piacra Németországban, bruttó alapára 166 696 euró.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/