/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új rekordot állított fel Suzukában a Honda Civic Type R

2020. július 09. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

Rekordot döntött a suzukai versenypályán minden idők legextrémebb Type R modellje, a Civic Type R Limited Edition. Az újoncnak mindössze 2 percre és 23,993 másodpercre volt szüksége, hogy körbeérjen a legendás japán aszfaltcsíkon – ennél gyorsabban sorozatgyártású, elsőkerék-hajtású autónak még nem sikerült teljesítenie a távot.

Az 5,8 km hosszú, nagy sebességű sikánjairól és nehéz kanyarjairól ismert Suzuka Circuit egy szabálytalan nyolcast ír le, érdekessége, hogy utolsó, 1,2 km-es szakasza átfut a 14. kanyar alatt. Kis tömegű alkatrészeivel, valamint továbbfejlesztett felfüggesztésével és kormányzásával a „lecsupaszított”, pályahasználatra optimalizált Civic Type R Limited Edition a végsőkig kitolta az elsőkerék-hajtású konstrukció határait.

A Suzuka Circuit sokak szerint az F1 legizgalmasabb állomása, nem mellesleg 1962 óta a Honda járműveinek és erőforrásainak fontos teszthelyszíne. Építését a vállalat alapítója és egykori elnök-vezérigazgatója, Soichiro Honda irányította, itt hangzott el híres mondata is: „Egy automobil nem fejleszthető anélkül, hogy próbára ne tennénk versenypályán.”

A pályacsúcsot felállító, kísérleti kocsiként használt Type R Limited Edition 2020 februárjában nyerte el végleges formáját. Műszaki jellemzői megegyeznek a sorozatgyártású változatéval, a fejlesztők nem hajtottak végre módosításokat és teljesítményét sem fokozták. A Type R Limited Edition értékesítése napjainkban kezdődött meg Európában.

A Civic Type R Limited Edition modellből csupán 100-at értékesít a márka Európában, és természetesen mindegyik a kimagasló menetteljesítményekkel büszkélkedő Civic Type R alapjaira épül. A pályahasználatra optimalizált újonc 20”-os, kovácsolt BBS könnyűfém kereken, illetve nagy tapadású Michelin Cup 2 abroncsokon gördül, s természetesen közúton is egyedülálló teljesítményt nyújt.

Hogy a futóműrendszer tökéletesen passzoljon az új kerékgarnitúrához, egyszersmind a lehető legpontosabban irányítható legyen az autó, a lengéscsillapítókat és a kormányművet egyaránt optimalizálták a japán vállalat munkatársai. Az adaptív lengéscsillapító rendszer vezérlőprogramja rövidebb idő alatt dolgozza fel az útviszonyokról árulkodó adatokat, ami gyorsabb lengéscsillapító-reakciókat, egyszersmind könnyebb kezelhetőséget és jobb menetkomfortot jelent a gyakorlatban.

Az új Limited Edition mozgatását a Civic Type 2.0 VTEC TURBO erőforrásra bízták, amely 320 LE-s csúcsteljesítménnyel (6500 f./perc) és 400 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékkal (2500-4500 f./perc) kápráztatja el a pilótát. A hot hatch 5,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, és rugalmassága is páratlan.

A feltűnő személyiséghez látványos szín dukál, ezért a Civic Type R Limited Edition csak az új, exkluzív Sunlight Yellow fényezéssel rendelhető meg. További jellegzetessége, hogy feketekróm bevonatú embléma díszeleg a csomagtérajtón, és fényes feketében pompázik a tető, a két külső tükör, valamint a motorháztetőn elhelyezett légbeömlő is.

A Civic Type R Limited Edition utastere is a Honda motorsportok iránti szenvedélyéről árulkodik – a piros kagylóüléspár és a szintén piros Alcantara-bevonatú kormány éppúgy a versenyek világát idézi, mint az autó gyártási számával ellátott plakett. A bőrborítású kormánykerék igazán jó fogású, akárcsak a korábbi modelleket idéző, könnycsepp formájú váltógomb. Pályaorientált autóról lévén szó, az infotainment rendszert és a légkondicionálót kiszerelték, a hátsó üléseket viszont bennhagyták. Az új kerekeknek és abroncsoknak, a lecsupaszított utastérnek, valamint a szintén új, kis tömegű összetevőknek hála a Limited Edition 47 kg-mal könnyebb a Type R GT néven forgalmazott alapmodellnél.

A rekorddöntés amúgy a Type R-történetek gyakori eleme, a Type R GT például 7 perc 43,8 másodpercre javította 2017-ben a legjobb „elsőkerekes” időt a Nürburgring Nordschleifén. Ezt követően öt további legendás európai pályán futott csúcsidőt, méghozzá a Honda versenyzőcsillagaival a kormánykerék mögött.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/